Gå til innhold

Noen tips mot aggressive hunder?


Anbefalte innlegg

Da jeg var veldig liten, ble jeg bitt av en Elghund i rompa (Jada, jada, kjempegøy det). Etter det har jeg vært litt redd hunder. Den siste tiden har jeg dog ikke vært redd hunder, jeg liker bare ikke å klappe dem. En annen ting jeg ikke liker er hunder som hopper opp på meg. Ellers går det greit.

 

Men så hadde det seg slik at på vei hjem fra skolen i dag, like ved der jeg bor, kanskje 30 meter unna, stod det en kryssning mellom en elghund og Schæfer. Den stod på toppen av en skråning, ca. 2 meter høy.

 

Den virket helt rasende. Den knurret utrolig høylytt, og konsentrerte seg om meg. Halen hadde den mellom bena. Den fulgte etter der jeg gikk, så akkurat før jeg kom til stedet der skråningen jevnes med veien, snudde jeg og gikk en omvei hjem.

 

Senere møtte jeg en nabo som også synes den virket veldig truende, og hun pleier å passe og gå tur med hunder for andre folk.

 

Så lurer jeg på: Er det noen her som har noen tips mot aggressive hunder? Jeg har ikke vært så veldig mye borti dem. Jeg vet at hvis man sparker dem tilstrekkelig hardt i nesen, dør de pga. at de får et bein kjørt opp i hjernen.

 

Men er det noen som har noen andre tips? Alle mottas med glede :)

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet du vem denne hunden eies av? i så fall burde du kontakte eier og si fra at du føler deg truet av den og at du er redd den, vis ikke kan du ringe politiet og fotelle de om saken eller skolen og få de til og ta det opp med eieren.

 

Men vis den skader deg så kommer eieren til og få mye problemer og hunden kommer til og bli avlivet. så det beste er at de får den i band og at du gjør eieren oppmerksom på dette. Du skal ikje føle deg truet på grunn av andes kjeledyr.

Lenke til kommentar
Jeg skal nok kontakte eieren, sammen med pappa.

er nok best det ja :yes: vet flere som er redd for hunder. og vet at de eierne som er veldi flinke med hunder er faktisk veldi oppmerksom på og ha de i band.. bestevenninna mi har masse hunder.. sånne store ja.. og de har de altid i bur eller band.... syns det er beklagelig at folk skal ha hunder løs på denne måten. Det er faktisk mange som har angst for hunder... akurat som jeg har for hester.

 

Men skal se det årdner seg når du får snakka med eieren. om så ikke burde dere bruke politi... etter min mening. Men det går nok bra :thumbup:

Lenke til kommentar
er det ikke sånn at hvis en hund biter deg, så har du rett til og drepe den på stedet? :hmm:

hmmmm tror ikke akurat det er så lett... Kommer vell litt ann på grunn.. men etter min mening ves en hund er syk og agresiv burde den avlives. Men det er ikke for jeg har noe i mot hunder. jeg elsker hunder :love: men syns at eiere skal ta så godt vare på de at en hund som er så syk at den biter eller at det er noe annet er ikke trygg for verken eier eller andre...

Lenke til kommentar

Her i Norge har vi båndtvang, så hunden skal ikke gå løs (jeg vet ikke helt om det er tilfelle). Dersom du går inn på hundens territorie så vil den kanskje føle seg truet, eller prøve å beskytte territoriumet sitt. Dette kan være grunnen til at den er aggressiv.

 

Som noen andre har nevnt, snakk med eieren.

Lenke til kommentar
Her i Norge har vi båndtvang, så hunden skal ikke gå løs (jeg vet ikke helt om det er tilfelle). Dersom du går inn på hundens territorie så vil den kanskje føle seg truet, eller prøve å beskytte territoriumet sitt. Dette kan være grunnen til at den er aggressiv.

 

Som noen andre har nevnt, snakk med eieren.

Det er tilfellet.

 

vi har båndtvang på sommeren eller noe i utmarken, mens i tettbygde strøk er det båndtvang HELE året.

 

EDIT: eller var det omvendt? :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
ikke se den i øyene eller ha hodet ditt lavere enn hundens hodet

Det er tips som jeg har lest av dyrleger, så dette stemmer faktisk bra.

 

Fikk selv en koselig liten Schæfer oppi barnevogna når jeg var mindre, så jeg er i samme båten. Liker ikke å være i kontakt med hunder som er sprelske eller bjeffer mye. Folk klarer jo f*en ikke ha dr*tten i bånd! :mad:

 

TIL ALLE HUNDEEIERE I NORGE:

 

HOLD KRAPYLET I BÅND FOR F*EN!

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...