Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva har folk i mot Internet Explorer?


Anbefalte innlegg

Grunnet jeg driver noen nettsider så har jeg alle de aktuelle browserene innstallert.

 

Men det blir til at IE alltid blir brukt. Bedre integrasjon og raskere oppstart gjør at det er et soleklart valg for meg.

 

At ikke opera støtter ting som "&nbsp" er jo totalt frustrerende. Samme gjelder body margin osv osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahh... så det var norsk... :p

 

forresten; greier IE å tolke en slik uri??

 

data:text/html;base64,SUUgc3V1eG9yIG1heHhvciEhIDpE

 

Jeg kunne ikke gjøre den klikkbar fordi forumet suger litt for hardt, så bare paste som en vanlig uri

 

edit: denne demonstrer to features som IE mangler; base64-støtte og støtte for data: uri's

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Mine 10 bud om hvorfor opera er bedre en IE:

 

1. Tabbed browsing

2. Mouse gestures, består jo av så mye...

3. Bedre sikkerhet, gjør anti spyware og anti virus mye mindre kritisk.

4. Følger w3 standarder mye bedre, ikke perfekt men mye bedre.

5. 'Personlig informasjon'

6. g søk

7. Konfigurerbar popupblokker, hører ie skal ha fått det samme, men bruker win2k og får popups med siste ie via winupdate.

8. Om browseren skulle klikke, noe den serdeles skjeldent gjør så mister du ikke sidene du har oppe.

9. Kan slå av, lyd i websider, javascript, animasjoner +++

10. Kan gjennoppta nedlastinger ved avbrudd, og har en mye bedre nedlastingsklient generelt.

Lenke til kommentar
At ikke opera støtter ting som "&nbsp" er jo totalt frustrerende. Samme gjelder body margin osv osv.

Opera støtter begge disse tingene, om ikke i en litt modifisert utgave. Å bruke   i den formen du gjerne mener (tomme paragrafer/tabeller med bare   i) er uansett feil praksis, og eneste grunnen til at det fungerer i IE er fordi den er voldsomt slepphendt med standardene.

 

 

Hmmm

 

Så hw.nos tracking-system for logging av antall besøkende er plutselig blitt spyware? Hmm...

Lenke til kommentar

puh.. Det var mange sider..

 

Men er enda ikke helt overbevist jeg da...

Lurer på dette med reklame i Opera, er det slik at dere som er så fornøyde med denne har betalt for å få den, eller synes den ikke?

 

For meg er det ikke aktuelt å kjøpe ny nettleser, og har prøvd Firefox uten at jeg egentlig syntes den var noe "bedre" enn IE...

 

Jeg ser også at mange av de tyngste argumentene ikke treffer meg, sikkerhet/ popup filter har jeg gjennom SP2, bla bakover gjør jeg med sideknappen på musa.

 

Og at jeg ikke kan åpne de uri`s som er nevnt her har jeg ikke støtt på som noe problem til daglig enda.

 

Jeg er nok en "enkel" surfer, som er mye på forumer, og liker å ha det enkelt også, så at man kan ha div plug-ins eller gjøre masse fine config`s er heller ikke noe som tiltaler meg veldig.

(blir yttligere skeptisk når jeg ser feks at "klown" har problemer med Outlook, uten at noen har gitt noe svar på det)

 

Jeg skjønner altså at for litt avansert surfing, eller ønske om mye fungsjonsmuligheter har konkurentene mye å by på, men for en som kjører oppdatert XP, synes IE fungerer flott, og som ikke er innteresert i hva som kom først eller hvem man "støtter" er det ikke veldig viktig å bytte nettleser..? :whistle:

Lenke til kommentar
Du har helt rett. Det funker nå. Funket ikke på Opera for ca 1 år siden, og da sluttet jeg å bruke &nbsp

Det har alltid fungert... Jeg tror feilen er at du brukte "&nbsp" noe som ikke er html kode.

 

  derimot... :thumbup:

 

Har faktisk gjort den feilen selv. Glemte å ta med semikolonen, og strevde lenge med å forstå hvorfor Opera ikke klarte å vise det skikkelig!

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Mine 10 bud om hvorfor opera er bedre en IE:

 

1. Tabbed browsing .......... blablAbla ... se noen poster lenger oppe ....

Bør omformuleres til

 

Mine 10 eh ... 6 bud om hvorfor opera er bedre en IE:

 

1. Tabbed browsing

2. Mouse gestures, består jo av så mye...

5. 'Personlig informasjon'

8. Om browseren skulle klikke, noe den serdeles skjeldent gjør så mister du ikke sidene du har oppe.

9. Kan slå av, lyd i websider, javascript, animasjoner +++

10. Kan gjennoppta nedlastinger ved avbrudd, og har en mye bedre nedlastingsklient generelt.

 

 

Dette er ikke helt riktig

3. Bedre sikkerhet, gjør anti spyware og anti virus mye mindre kritisk.

-- Dette krever eg bevis for. Forventer at du kjører WinXp med SP2 og alle patcher inne, se da hvor usikker ie er. Har enda til gode å bli overbevist av en. Historie teller ikke (jo, men ikke som argument brukt slikt).

 

4. Følger w3 standarder mye bedre, ikke perfekt men mye bedre.

-- Hvem følger standarder sa du? Ingen følger dem perfekt, dessuten så bruker over 90% IE. Feil å argumentere slikt, spes når Opera ikke rendrer riktig på alle sider. Irriterende å surfe med iblant.

 

6. google søk

-- Argument? yeah right... det er jo vanskelig å få til.

 

7. Konfigurerbar popupblokker, hører ie skal ha fått det samme, men bruker win2k og får popups med siste ie via winupdate.

-- FY skam deg. Kjøre gammel og utdatert software. Skyld på deg selv. IE er oppdatert gjennom WinXP SP2, win2k du lissom ... steinalder programvare.

 

Av de gjenstående 6 argumenter, så er det 1, 6 og 9 som er interessange. Kommer vel med i IE7 (som de skal ha begynt på visstnok).

Lenke til kommentar
-- Hvem følger standarder sa du? Ingen følger dem perfekt, dessuten så bruker over 90% IE. Feil å argumentere slikt, spes når Opera ikke rendrer riktig på alle sider. Irriterende å surfe med iblant.

HIMMEL OG HAV. Selv om 90% bruker IE, så betyr ikke det at man ikke skal slurve med å følge standarder! Opera følger standardene 100%, men det kan være et par feil her og der. IE har CSS-feil i bøtter og spann! Sidene Opera/Firefox ikke viser korrekt, er dem som skriver elendig kode.

 

Folk lager nettsider og kluderer og får det til, slik at det ser alreit ut i IE, og når de tester den I opera/firefox får de bakoversveis. De skylder på nettleseren og anbefaler IE fremfor O/F, da denne viser siden "korrekt". Slik er det nå. Folk anbefaler IE for den viser "alle" sidene "korrekt".

 

Har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om? Jeg blir så forbanna når folk som deg slenger ut usannheter.

 

Opera er faktisk den ENESTE som klarer alle eksempelene her: http://www.howtocreate.co.uk/wrongWithIE/

...les litt i tilegg, så blir du litt smartere.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
DarkSlayer: Det er ingen hemmelighet at IE 6 støtter webstandardene elendig i forhold til Firefox og Opera. Ikke begynn å argumenter mot webutviklere når det gjelder det punktet.

 

HIMMEL OG HAV. Selv om 90% bruker IE, så betyr ikke det at man ikke skal slurve med å følge standarder! Opera følger standardene 100%, men det kan være et par feil her og der. IE har CSS-feil i bøtter og spann! Sidene Opera/Firefox ikke viser korrekt, er dem som skriver elendig kode.

 

Folk lager nettsider og kluderer og får det til, slik at det ser alreit ut i IE, og når de tester den I opera/firefox får de bakoversveis. De skylder på nettleseren og anbefaler IE fremfor O/F, da denne viser siden "korrekt". Slik er det nå. Folk anbefaler IE for den viser "alle" sidene "korrekt".

 

Har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om? Jeg blir så forbanna når folk som deg slenger ut usannheter.

 

Opera er faktisk den ENESTE som klarer alle eksempelene her: http://www.howtocreate.co.uk/wrongWithIE/

...les litt i tilegg, så blir du litt smartere.

 

Kan ikke bli mer enig.

Endret av torsoli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...