Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Logitech Z-5500 i bilen? Hvordan?


Marius_EV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

le!

 

Om det e mulig? jah, du tar *bare* å skaffer en omformer å et strømutak i bilen sånn at det får strøm åsså e det bare å kjøre ivei:p

 

har et sånn logitech souround på hybelen, men ville aldri ha tenkt å ha det i bilen:) hvis du gjør det, ta å dropp en linje her kor du sir kossen det høres ut!

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du ha dette i bilen?? Det er mye bedre å satse på bilstereo-komponenter i denne sammenheng.

 

En slik konverter (12V -> 220V) koster fra 1000kr og oppover, avhengig av effekt.

 

Jeg ville heller kjøpt f.eks:

 

CD-spiller med mp3 998,-

Billig men kraftig forsterker 1000kr

Sub ca 1000kr

Frontsett 200-3000kr, alt etter smak og behov

 

Dette vil jeg si er et mye bedre alternativ enn å blåse inn noen pc-høyttalere uten noen nevneverdig yteles i FORHOLD til bilstereo.

 

En annen mulighet, for å slippe konverter, er å sjekke hvilken spenning dette anlegget bruker. Regner med det følger med en strømadapter eller noe sånt. Da kan du hvis du er heldig kjøre 12V rett inn på anlegget.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal du ha dette i bilen?? Det er mye bedre å satse på bilstereo-komponenter i denne sammenheng.

 

En slik konverter (12V -> 220V) koster fra 1000kr og oppover, avhengig av effekt.

 

Jeg ville heller kjøpt f.eks:

 

CD-spiller med mp3 998,-

Billig men kraftig forsterker 1000kr

Sub ca 1000kr

Frontsett 200-3000kr, alt etter smak og behov

 

Dette vil jeg si er et mye bedre alternativ enn å blåse inn noen pc-høyttalere uten noen nevneverdig yteles i FORHOLD til bilstereo.

 

En annen mulighet, for å slippe konverter, er å sjekke hvilken spenning dette anlegget bruker. Regner med det følger med en strømadapter eller noe sånt. Da kan du hvis du er heldig kjøre 12V rett inn på anlegget.

 

Har prøvd å finne det ut, men ingen lykke enda.

 

Edit: Defus, gidder du å sjekke siden du har det? :p

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

nei... det her er et av de mest tåpelige påfunnene jeg har sett her på forumet hvertfall.. pc anlegg i bilen???

 

skal du henge satelittene rundt omkring i taket da eller? folk kommer til å få seg en god lattis når de kommer inn i bilen da ja..

 

"åssen anlegg har du a?" "neh.. logitech da veitdu ;) )

 

menmen.... bare å skaffe omformer det ja..

 

Lykke tel a! :no:

Lenke til kommentar
nei... det her er et av de mest tåpelige påfunnene jeg har sett her på forumet hvertfall.. pc anlegg i bilen???

 

skal du henge satelittene rundt omkring i taket da eller? folk kommer til å få seg en god lattis når de kommer inn i bilen da ja..

 

"åssen anlegg har du a?" "neh.. logitech da veitdu ;) )

 

menmen.... bare å skaffe omformer det ja..

 

Lykke tel a! :no:

Det er da modde skills kommer inn i bilde. Og hva andre folk sier er ikke noe å bry seg om. Dessuten er det sinsykt bra lyd i dem.

 

LogitechZ5500D.jpg

Slik ser de ut.

 

Viss 230V'en blir trasformert ned til 12 er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
humre

 

Altså eg skrev det på kødd, omformer har eg sett en gang på en hummer å det va for å få 110v til noe strøm i døran (discovery channel) å den va stor.

 

E i mot det der, men kunne vært arti å sedd/hørt hvis nån hadde fått det til:)

31-620_l.jpg

 

 

Da fikk du se en billig vekselretter fra biltema. :roll:

 

 

Vekselretter

Omformer 12 V likestrøm (DC) til 230 V vekselstrøm (AC), og gjør det mulig å bruke apparater beregnet for 230 V med bilbatterier som strømkilde, f.eks. små TV-apparater, DVD-spillere, TV-spill, vifter, lamper og pumper, eller for å lade mobiltelefoner og bærbare PC-er i bilen uten spesielle ladere. Samtlige vekselrettere er kortslutningssikre, overbelastnings- og overopphetingsbeskyttede, polaritetsbeskyttede og varsler om for lav batterispenning.

 

Skulle ha linket, men det er desverre umulig på biltema sine sider.

Søk på vekselretter.

 

 

Edit:

 

På Clas Ohlson også.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Det stod ikke noe spesifikasjoner på biltema om vekselretteren heller, men siden de heter "Allways 150" og "Allways 300", kan man jo tippe 150 og 300 watt. Ikke mye å snakke om med andre ord ;)

Hadde jo 1000W på clas, men..

 

Hadde vært greit om noen kunne ha tatt bilde av technical spesification lappen på sitt Logitech Z-680 anlegg.(regner med at ingen har z-5500 enda).

Lenke til kommentar
Det stod ikke noe spesifikasjoner på biltema om vekselretteren heller, men siden de heter "Allways 150" og "Allways 300", kan man jo tippe 150 og 300 watt. Ikke mye å snakke om med andre ord  ;)

Hadde jo 1000W på clas, men..

 

Hadde vært greit om noen kunne ha tatt bilde av technical spesification lappen på sitt Logitech Z-680 anlegg.(regner med at ingen har z-5500 enda).

Om du sjekker posten min øverst, så står det tech specs. Står mer i produkt-pdf´en om jeg ikke tar feil. Lykke til!

 

5500 tråd

Lenke til kommentar
Er dette mulig? I så fall hvordan?

 

Det hadde vært rått, skikkelig fet lyd for lite penger. :p

 

:p

Alt er mulig, men hva er din definisjon på fet lyd?

Hvis du synes Logitech sine sett gir god lyd, så burde du være i Nirvana med et sett høyttalere fra noen som har produsert høyttalere i en årrekke.

Om Logitech fungerer OK på gutterommet, så er de akustiske forholdene "litt" annerledes i en bil. Det er f.eks. ikke tilfeldig at høyttalerne er fellt inn i dører....og ikke kapslet inn i plastbokser som gir så mye egenressonans at det går kaldt nedover min rygg. :no:

- Men du får gi noen tilbakemeldinger, jeg er veldig skeptisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...