Gå til innhold

SV-Kristin som finansminister?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel skulle man sjekke utdannelsen til alle på stortinget , ble det vel heller et tynt utvalg igjen der , det er jo folkevalgte som sitter der og ikke spesialutannede folk . Det tror jeg tross alt vi skal være glade for .

Være glad for? Ville du ha sendt bilen din til et snekkerverksted for service? Ser du virkelig ikke verdien i at mennesker i maktposisjoner har en relevant utdannelse?

Lenke til kommentar

Inkludert kjøre renten, næringslivet og kronekursen på ræv. Da hjelper det lite å være "solidarisk".

Næringslivet greier hun nok elegant å kjøre på ræv, men kronekurs og renten er ikke noe politikerne bestemmer direkte over SVJV.

Renten er det i teorien politikerne som styrer. Men de har overlatt ansvaret til sentralbanksjefen for å kunne skylde på renta når de ikke bygger nye skoler og sykehjem.

Lenke til kommentar
Selvsagt ikke. Politikerverv er heller ikke det samme som kompetanse.

Nei nettopp. Så hvorfor er da Foss en bedre person enn Halvorsen til å sitte i roret til finansdepartementet.

Du hevdet at en persons kompetanse var et viktig kriterium, noe jeg ikke nekter for, men du dro opp hennes utdanning. Ikke at hun har sittet på finanskomiteen siden 89 til 97.

 

Dessuten så er det NHH utdannede (og for å ikke glemme BI) som regel som kjører selskaper rett i dunken. Så mye for utdanning.

 

Foss:

Utdanning og yrke:

Examen artium 1969.

Cand.mag. (statsvitenskap, offentlig rett og kriminologi) 1977.

Kurseksamen til hovedfag i statsvitenskap 1977-1979.

Lenke til kommentar
Joda det er høyresiden sitt demokrati det , hørt om Robin Hood i reverj  :roll:

Det er jo strengt tatt venstresiden som fører en omvendt Robin Hood-politikk. Hood tok tilbake pengene staten hadde stjålet fra folket. Han var med andre ord en anti-sosialist.

Javel , når ble Høyre og KRF sosialister :!: :!: Det er da vittelig de som sitter med makten nå og utfører disse forandringene , men klart det er sosialistene sin feil :roll::roll:

Lenke til kommentar
Vel skulle man sjekke utdannelsen til alle på stortinget , ble det vel heller et tynt utvalg igjen der , det er jo folkevalgte som sitter der og ikke spesialutannede folk . Det tror jeg tross alt vi skal være glade for .

Det er nettopp dette som er problemet. Relevant erfaring fra næringslivet er tilnærmet fraværende.

Jepp der er vi enige , vi har alt for mange teoretikere og folk rett fra skolebenken , men mangler folk med praktisk erfaring , det er desverre slik at det meste de uttaler seg om har de bare lest om men aner ikke hvordan ting fungerer i det virkelige liv . Noe som er en forutsetning for å lykkes .

Lenke til kommentar

Jeg mener at finansministerposten bør besittes av en person som kan en del om emnet, og som en av de enste posten jeg mener bør besittes av en person med lang fartstid som leder. Jeg mener at de fleste postene bør besittes av folk som har jobbert innen feltene, feks at helse og sosial ministeren har jobbet som sjukepleier\ lege, gjerne i over ti år. Riktig nok vil den personen ha en del kontakter inne sitt område, men det er jo ikke bare farlig, ofte er det faktisk bra. Det vil også føre til at de som bestemmer fakatisk har sett problemene. Og innimellom burde de få oppleve dem igjen, for å minne dem på hvor problemene ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...