Gå til innhold

Vg artikkel jeg reagerte, angående denne tv akjson


Anbefalte innlegg

Så det hele handler om at det ikke skal være lov å drive PR for politikken sin... Hva er det som er så ille med dette egentlig? Flisespikkeri fra Bondevik-basherne...

 

Jeg ser ikke noe galt i at Bondevik gir tv-aksjonen en symbolsk sjekk for å vise at regjeringen nå begynner å ta dette her på alvor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså regjeringen gav 25mil, ? av egen lomme? nei av VÅRE skatte penger. Så det er FOLKET som har gitt pengene. Blir Jævelig provosert av sånn

Det er folk som deg som er provoserende her!

Dette er folk som sliter og har vansker. For mange av dem er livet deres et levende helvete. Og du driver og sutrer over pengene dine. Din jævla egoist. Hold kjeft. Kom deg ut av landet hvis du skal være sånn.

:realmad:

 

 

*ahhh.... deilig å få ut agresjon*

Men hvem i **** har skylda for at knarkerne er knarkere?? ikke skattebetalerne som må høre på dem whine om alt mulig i hvertfall! Skattebetalerne som må betale for dem mens de sitter og ruser seg og whiner slik at de kan få mer penger! :realmad:

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250475

 

 

 

altså regjeringen gav 25mil, ? av egen lomme? nei av VÅRE skatte penger. Så det er FOLKET som har gitt pengene. Blir Jævelig provosert av sånn

Du blir jo i for seg en parodi på deg selv ved å komme med tidens tåpeligste uttalelse. Ja, makten utgår faktisk fra folket - staten er oss - hvor skulle ellers pengene kommet fra?

 

Måten å la deg provosere på vitner forøvrig om en umyndig aldersgruppe - du betaler antakelig ikke et rødt øre i skatt ennå. 25 millioner til et godt formål er en god prioritering - selvom man selvsagt skulle gitt mer, i et land der de siste målinger skal ha det til at vi har svimlende EN billion på bok i oljefondet.

Lenke til kommentar

Det er uansett en skam at slike innsamlinger skal være nødvendig, her kutter regeringen villig vekk på bevildningene , men stiller glatt opp med 25 mill på TV, snakk om hykleri .

Vi skryter av at vi er verdens rikeste land med så mye penger på bok at vi ikke har kontroll på dem , bare med å bruke det som hvert år blir feilplasert i dårlige aksjer hadde vi rettet opp det meste.

Tenke seg å bo i verdens rikeste land der en må ha innsamlng til de svakeste samtidig som direktørene får en skattelette som er høyere enn det to pensjonister har i årslønn tilsammen , Og dette med kristelig folkepartis velsignelse :wallbash:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
jaja.. hvis du  absolutt vil bli misforstått så..

nei altså han er jo fra 88 så kan kanskje ikke forvente mere, men uansett. At jeg skriver Dårlig er en ting. Det skal jeg ta på meg. Men LES det står INGEN ting om at jeg er imot dette

Setningen din var nesten dømt til å bli misforstått. Men eg tar likevel selvkritikk for det. Eg foreslår at du omskriver posten din, men det er opp til deg. Er bare det at når du skal kommunisere ut til mange om gangen så bør det være ganske nøyen med den slags. Eg tviler på at eg var den eneste som mistolket den posten.

 

 

 

Ellers så sier eg meg enig med FreeBSD. Utenom alders pjattet hans, men mindre han sa det kun fordi du også brukte det ;)

 

Retter forøvrig min første svar i denne threaden mot Dr.Panda.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250475

 

 

 

altså regjeringen gav 25mil, ? av egen lomme? nei av VÅRE skatte penger. Så det er FOLKET som har gitt pengene. Blir Jævelig provosert av sånn

Du blir jo i for seg en parodi på deg selv ved å komme med tidens tåpeligste uttalelse. Ja, makten utgår faktisk fra folket - staten er oss - hvor skulle ellers pengene kommet fra?

 

Måten å la deg provosere på vitner forøvrig om en umyndig aldersgruppe - du betaler antakelig ikke et rødt øre i skatt ennå. 25 millioner til et godt formål er en god prioritering - selvom man selvsagt skulle gitt mer, i et land der de siste målinger skal ha det til at vi har svimlende EN billion på bok i oljefondet.

altså jeg er 21 år å har betalt min skatt i mange år så snakk for deg selv

 

Å som sagt er jeg ikke uenig i at vi hjelper de folka, det er MÅTEN det ble gjort på som er feil, Som jeg sa ista får inlegget det til å virka som Regjeringa gir disse pengene selv men det må jo føres på budskjettet så det er Ola nordmann som betaler(som igjen er helt greit. MEN det kommer ikke fram i artikkelen)

Endret av chil
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250475

 

 

 

altså regjeringen gav 25mil, ? av egen lomme? nei av VÅRE skatte penger. Så det er FOLKET som har gitt pengene. Blir Jævelig provosert av sånn

Det er ikke DERES penger! Fatter dere ikke det? Dere betaler skatt for å bo i landet! Det går til diverse saker og hvilke saker det går til har dere ikke noe med i det hele tatt! Det er ikke deres penger selvom dere har betalt masse skattepenger til staten! Da er det staten sine penger! IKKE deres! Men meningen med skatt er jo fordi de skal bruke penger på diverse ting, nye veier, bedre skoler osv. Men det som plager meg er at pengene ikke brukes til noe fornuftig! Bare gi bort 25mill liksom... akkuratt som om det er bare lomme rusk! Det er heelt teit! De pengene skulle blitt brukt på skoler, sykehus, millitære, politi, natur, og alt annet enn å gi de bort!

 

EDIT: Det er selvsagt en god sak pengene går til, MEN, først tenker man på hva man trenger her hjemme før man gir bort penger!

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Det er uansett en skam at slike innsamlinger skal være nødvendig, her kutter regeringen villig vekk på bevildningene , men stiller glatt opp med 25 mill på TV, snakk om hykleri .

 

Jeg ser ikke problemet. Ingenting er bedre enn at folk kan selv velge hva de vil støtte økonomisk.

 

Vi skryter av at vi er verdens rikeste land med så mye penger på bok at vi ikke har kontroll på dem , bare med å bruke det som hvert år blir feilplasert i dårlige aksjer hadde vi rettet opp det meste.

 

Er du synsk slik at du kan si på forhånd hvilke aksjer som vil ha en dårlig utvikling? Hvordan foreslår du å plassere 1 000 000 000 000 kroner?

 

Tenke seg å bo i verdens rikeste land der en må ha innsamlng til de svakeste samtidig som direktørene får en skattelette som er høyere enn det to pensjonister har i årslønn tilsammen , Og dette med kristelig folkepartis velsignelse  :wallbash:

 

Tenk deg å bo i et land hvor folk betaler 70% av inntekten sin i skatt.

Lenke til kommentar
Det er ikke DERES penger! Fatter dere ikke det? Dere betaler skatt for å bo i landet! Det går til diverse saker og hvilke saker det går til har dere ikke noe med i det hele tatt! Det er ikke deres penger selvom dere har betalt masse skattepenger til staten! Da er det staten sine penger! IKKE deres!

Så dersom jeg stjeler dine penger (som betaling for at du får bo i landet), da har ikke du noe med hvordan jeg bruker dem, ettersom det da er mine penger, ikke dine?

Lenke til kommentar
Det er uansett en skam at slike innsamlinger skal være nødvendig, her kutter regeringen villig vekk på bevildningene , men stiller glatt opp med 25 mill på TV, snakk om hykleri .

Vi skryter av at vi er verdens rikeste land med så mye penger på bok at vi ikke har kontroll på dem , bare med å bruke det som hvert år blir feilplasert i dårlige aksjer hadde vi rettet opp det meste.

Tenke seg å bo i verdens rikeste land der en må ha innsamlng til de svakeste samtidig som direktørene får en skattelette som er høyere enn det to pensjonister har i årslønn tilsammen , Og dette med kristelig folkepartis velsignelse :wallbash:

Kan det sies bedre? :thumbup:

 

(kunne kansje utelatt dette med skatte lettelser, det vel fortsatt lov å tjene penger her i landet, uten å bli straffet for at man er flink)

 

 

ps:Kunne kansje tatt finnmarks fradraget og til gitt det til oppfølging av div. tilbud :whistle:

Lenke til kommentar
aaaah...troen på privat veledighet er jo fantastisk.

Jeg er mer forundret over venstresidens tro på tvang og undertrykkelse som et middel for å oppnå et godt samfunn.

Det er en like stor tvang å ha noe som mennesker trenger for å overleve. Du din lille sosialdarwinist vil at disse skal gå til grunne pga du har ervervet deg verdier som samfunnet har gitt deg muligheten til å erverve.

 

Din tro på sosialdarwinistiske metoder har vært prøvd før og de feilet stygt. På akkurat samme måte som sovjetkommunismen som kom senere som en reaksjon på din utdatert tankegods.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Luftbor, du er en overlegen blei som ikke har noen skrupler mot å lyge om andre mennesker dersom det tjener din sak. Selv etter å ha blitt satt ettertrykkelig på plass i et emne, fortsetter du å åpenbare din kunnskapsløshet.

 

Jeg avslutter med dette mine diskusjoner med deg.

Så du, implisitt, innrømmer at konsekvenser av din egen filosofi ikke er noe man skal ta hensyn til.

 

Angående overlegenhet så er jeg fullstendig enig. Angående blei så er nok du og dine yppersteprester i dette en god stund enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...