Gå til innhold

diskutere overklokking av 9600xt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk 4506 3dmarks med 3dmark03 med 574/346. Kortet mitt er Sapphire Radeon 9600xt 256mb atlantis

det var da voldsomt! hva er andre specs på maskina di?

 

og kortet ditt klokka jammen godt!

Forresten trodde jeg vanligvis 256mb-versjonene gav mindre ytelse enn 128mb-versjonene? Eller er dette bare tull og tøys?

Lenke til kommentar
Jeg har et Sapphire Radeon 9600XT Atlantis.

Denne har jeg klokket ved bruk av Radlinker

Core: 526,5

Memory: 337,5

 

Fikk 10500 poeng på 3DMark 2001 SE uklokket.

Fikk 14500 poeng klokket tilstand

 

Kan jeg klokke den enda mer?

Usikker på om du kan klokke minnet så mye mer. Men tror du kan presse det litt mer på core. Bare kjør 3DMark mellom hver gang og se etter artifacts. Mitt problem har vært at jeg ikke ser mine sorte artifacts i de tre første game-testene, pga det er for mørkt.. Bare vær obs!

Lenke til kommentar
Jeg fikk 4506 3dmarks med 3dmark03 med 574/346. Kortet mitt er Sapphire Radeon 9600xt 256mb atlantis

det var da voldsomt! hva er andre specs på maskina di?

 

og kortet ditt klokka jammen godt!

Forresten trodde jeg vanligvis 256mb-versjonene gav mindre ytelse enn 128mb-versjonene? Eller er dette bare tull og tøys?

Jeg bruker Zalman heatpipe til kjøling. Jeg tipper jeg kunne ha skviset ut noen mhz til, men det kan jeg vente med til jeg kanskje kjøper heatsinks til ram'en. Jeg har AMD 64 3200+ @ 2400mhz, 512 MB ram

Lenke til kommentar

Usikker på om du kan klokke minnet så mye mer. Men tror du kan presse det litt mer på core. Bare kjør 3DMark mellom hver gang og se etter artifacts. Mitt problem har vært at jeg ikke ser mine sorte artifacts i de tre første game-testene, pga det er for mørkt.. Bare vær obs!

Hva er artifacts?

Lenke til kommentar

Usikker på om du kan klokke minnet så mye mer. Men tror du kan presse det litt mer på core. Bare kjør 3DMark mellom hver gang og se etter artifacts. Mitt problem har vært at jeg ikke ser mine sorte artifacts i de tre første game-testene, pga det er for mørkt.. Bare vær obs!

Hva er artifacts?

Artifacts er feil i grafikken som skyldes overklokking. Det kan være alt fra forvrengning av farge til svarte områder på skjermen.

Lenke til kommentar
Artifacts er feil i grafikken som skyldes overklokking. Det kan være alt fra forvrengning av farge til svarte områder på skjermen.

Har du noen forslag hva jeg kan sette core og mem til?

Behold den klokken du har på memory, og sett core opp med 1-3 MHz av gangen. Kjør en runde 3DMark (bare game tests) mellom hver gang. Klokk til du får litt artifacts, og da klokker du litt ned igjen. Etter du har funnet max core klokk gjør du det samme på memory, men der tror jeg det stopper fortere.

Lenke til kommentar
Jeg har et Sapphire Radeon 9600XT Atlantis.

Denne har jeg klokket ved bruk av Radlinker

Core: 526,5

Memory: 337,5

 

Fikk 10500 poeng på 3DMark 2001 SE uklokket.

Fikk 14500 poeng klokket tilstand

 

Kan jeg klokke den enda mer?

Du fikk da en voldsom scrore i 3DMark 01se da. Jeg har klokket kortet mitt til 580/378(756)og jeg får "bare" 12504. Kjører seff uten artifacts.

Du burde kunne klokke core en god del mer.

Lenke til kommentar
Du fikk da en voldsom scrore i 3DMark 01se da. Jeg har klokket kortet mitt til 580/378(756)og jeg får "bare" 12504. Kjører seff uten artifacts.

Du burde kunne klokke core en god del mer.

Jeg kjører 526,5/337,5.

Jeg satt litt høyere før helga, men da klarte jeg ikke å gjennomføre 3DMark 05 Pro

Så satt tilbake så funket det fint. Fikk 2050 poeng eller noe

Lenke til kommentar
Du fikk da en voldsom scrore i 3DMark 01se da. Jeg har klokket kortet mitt til 580/378(756)og jeg får "bare" 12504. Kjører seff uten artifacts.

Du burde kunne klokke core en god del mer.

Jeg kjører 526,5/337,5.

Jeg satt litt høyere før helga, men da klarte jeg ikke å gjennomføre 3DMark 05 Pro

Så satt tilbake så funket det fint. Fikk 2050 poeng eller noe

Hvordan klarer du det? Jeg får bare 1594 poeng i 05.

Det er vel kanskje det at hovedkortet mitt bare støtter agp 4x og jeg har PC2100 ram... Jeg har jo klokket kortet en god del høyere enn deg så da er det vel andre ting i pcen min som bremser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...