Gå til innhold

diskutere overklokking av 9600xt


Anbefalte innlegg

Hvordan klarer du det? Jeg får bare 1594 poeng i 05.

Det er vel kanskje det at hovedkortet mitt bare støtter agp 4x og jeg har PC2100 ram... Jeg har jo klokket kortet en god del høyere enn deg så da er det vel andre ting i pcen min som bremser.

Jamen når jeg satt til 550/350 eller noe så klarte jeg ikke 3dmark'en engang.

Jeg kan ikke sette core eller memory 1 mhz om gangen. den hoppet fra 530 til 550.

 

Men allikavel, klarte ikke å kjøre 3DMark 05 når jeg klokket litt mer.

 

Maskinvare ser du på profilen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en slik skjermkort-kjøler for å fjerne den verste støykilden i maskina mi, som var mitt Sapphire 9600XT 128MB.

Den kjøleren er virkelig å anbefale! Musestille.

Men jeg fikk ikke klokka no særlig mer med den... Litt mer på core, men ingenting på memory. Syns det var litt rart, men det gjør ingenting, sålenge støyen ble borte.

Men det ble jo endelig over 4500 i 3Dmark03 da.

 

Screenshot: bilde

Lenke til kommentar

Jeg laster nå ned Omega drivere. Tok den nyeste versjonen.. Er det noen spesielle forskjeller, får jeg særlig ytelse?

 

Er det noen veldig smarte ting jeg kan gjøre med disse driverne som gir bedre ytelse, som ikke går an med de vanlige driverne? Tips?

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har lakt merke til at det har blitt mye prat om hvor mye man klarer å klokke 9600xt kortene sine i noen av topicene her, så jeg tenkte jeg skulle lage en topic med netopp dette emne hvor man kan diskutere og dele erfaring om overklokking av 9600xt!

 

jeg kan starte ;)

jeg har et 9600xt kort fra connected 3d som jeg har klokket opp til 567mhz core clock og 357(må få klokka mer!) i memory clock. noen som har mer eller mindre eller lurer på hvor mye eller lite man kan klokke osv? spør her ;)

liker å ha alt samlet på et sted ;)

 

Edit: måler benchmarken cpu'en også? min er jo bar epå 2.64 nå

Har et 9600 XT jeg også

Har ikke begynt med noen overklokking, men tenkte jeg skulle begynne

nå. Først må jeg skaffe kjøling. Er det noen som vet om noe bra

vannkjøling til dette kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...