Gå til innhold

diskutere overklokking av 9600xt


Anbefalte innlegg

har lakt merke til at det har blitt mye prat om hvor mye man klarer å klokke 9600xt kortene sine i noen av topicene her, så jeg tenkte jeg skulle lage en topic med netopp dette emne hvor man kan diskutere og dele erfaring om overklokking av 9600xt!

 

jeg kan starte ;)

jeg har et 9600xt kort fra connected 3d som jeg har klokket opp til 567mhz core clock og 357(må få klokka mer!) i memory clock. noen som har mer eller mindre eller lurer på hvor mye eller lite man kan klokke osv? spør her ;)

liker å ha alt samlet på et sted ;)

 

Edit: måler benchmarken cpu'en også? min er jo bar epå 2.64 nå

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg har eit Asus 9600XT og det klokker ganske bra med standard kjøling.

633mhz på Core Clock og

526mhz på Mem. Clock

 

edit: eg har ikkje presset det ennå :p

klin på til du får artifacts! men pass på tempen på kortet da!!! måkke smelte et så klokkevenlig kort ;)

hehe skal prøve... alltid kjekt og teste og se kor langt det går :D

Lenke til kommentar
Hadde tidligere et GeCube R9600XT som klokket til 700/550 med Zalman Heatpipe. Med P4C [email protected] fikk jeg da 147609 i 3DMark01SE og 4320 i 3DMark03.

700/550??!!!! Det var da voldsomt. Tror ikke du fikk 147.609 i 2001se, det var vel heller rundt 14700?

Edit: Nå er jeg oppe i 570/378. Litt mer enn deg på core'en nå headcleaver. Du får prøve å ta igjen i mårra. Men mem.clock slår du meg aldri! :tease:

Jeg har heller ingen artifacts.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Urk, nei, klart ikke. Fikk 14760. Hadde da som sagt Zalman Heatpipe, og en radialvifte i sloten under, som trakk varmluft ut av kabinettet, pluss at jeg saget et hull i sidedøren til en 120mm vifte som blåser rett på. Det gikk unna det, og jeg synes sånn i ettertid at oppgraderingen til et R9800Pro egentlig ikke var verdt det.

Lenke til kommentar
Urk, nei, klart ikke. Fikk 14760. Hadde da som sagt Zalman Heatpipe, og en radialvifte i sloten under, som trakk varmluft ut av kabinettet, pluss at jeg saget et hull i sidedøren til en 120mm vifte som blåser rett på. Det gikk unna det, og jeg synes sånn i ettertid at oppgraderingen til et R9800Pro egentlig ikke var verdt det.

Hehe. mye kjølig da ja. Du fikk ikke så veldig høy score i 3dmark 03 da. Jeg får 4252poeng med min lille klokking. Eller er 68poeng veldig mye i 03?

I 01se versionen får jeg 12277poeng. Der var det litt større avstand.

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er litt viktig at du/dere skriver i "rett" rekkefølge...

700/550 blir liksom litt voldsomt når du tenker Core/Mem.. :p

På mitt Asus-kort er max 580/330(660)..med ett [email protected] gir det 4196 i 3DMark03.

For orden skyld.. mitt 9600Pro@XT 500/330(660) med ett [email protected] klarer 4083

Synes det virker "mistenkelig" med Mud's frekvenser.. er dete også "feil" vei? dvs. Mem/Core (virker sannsylig mht. scores/system (AMD64)).

Så derfor.. når dere lager/skriver i en slik tråd.. sørg for å skrive Core/Mem.. gjerne Mem med to tall (hvorav ett i parantes)..eks. 580/330(660).

Lenke til kommentar

må sjekke på nytt hva jeg får i 3dmark 01. fikk 9190 sist, men jeg har jo klokka mye etter den tid!

ligger på 580/371 nå! skal restarte å sjekke etter artifacts!

 

noen som veit om en ok kjøler til kortet forresetn?

 

kan ikke kjenne no spesiel varmeutvikling, men jeg vil være på den sikre sida?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
må sjekke på nytt hva jeg får i 3dmark 01. fikk 9190 sist, men jeg har jo klokka mye etter den tid!

ligger på 580/371 nå! skal restarte å sjekke etter artifacts!

 

noen som veit om en ok kjøler til kortet forresetn?

 

kan ikke kjenne no spesiel varmeutvikling, men jeg vil være på den sikre sida?

Det var da en *elendig* score i 3DMark01? Men det avhenger jo mye av CPU/FSB..og du skriver jo ikke noe om det..her. Jeg har linket til mine resultat i en annen tråd (med to stk. P4-system..9600XT bør klare godt over 12k).

To greie kjølere er denne og denne.. Har førstnevnte (Zalman) og med denne montert kunne jeg klokke en god del mer på Core (+40Mhz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...