Gå til innhold

Aldersgrenser på alkohol i andre land


Anbefalte innlegg

' date='20/10/2004 : 11:57'] Det kan vell tenkes at land som Frankrike med liberal alkoholpolitikk (eller kan man egentlig si at de har alkoholpolitikk?

De hart nok en mer liberal politikk, noe som har sammenheng med at landet er storprodusent av alkoholprodukter og at f.eks. vin ikke sees på alkohol som i Norge. Men de har likefullt satset på å få slutt på fyllekjøring, og det med andre midler enn å heve avgiftene som norske politikere har sverget til nå.

 

En annen forskjell mellom Norge og Frankrike er at det faktisk er sosialt akseptert å drikke lite eller ikke i det hele tatt på fester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen forskjell mellom Norge og Frankrike er at det faktisk er sosialt akseptert å drikke lite eller ikke i det hele tatt på fester.

Frankrike har en MYE mer fornuftig drikke kultur enn vi har hvis eg ikke tar feil

Her herske forsatt viking tiden: drikke seg totalt drita og gjøre "ugagn"

Nede i frankrike er det en smule mer sivilisert.

(rett meg hvis eg tar feil)

Lenke til kommentar
Nede i frankrike er det en smule mer sivilisert.

(rett meg hvis eg tar feil)

Drikkekulturen i Frankrike er langt fra homogen, så det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Når det gjelder alkoholskader og rattfyll leverer landet ganske stygge tall. Men etter min oppfattning er det mer sivilisert. Jeg kjenner f.eks. folk i Norge som syns det er rart å drikke bare litt. De kan derfor bare gå ut på lørdager fordi de ikke vil være i stand til å gjøre noe neste dag. På kontinentet kan man fint ta en fest midt i uken. Hvor mye du drikker avhenger av hvor mye hodepine du ønsker neste dag kl. 8.00.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...