Gå til innhold

Aldersgrenser på alkohol i andre land


Anbefalte innlegg

Hva er aldersgrensene på alkohol i andre land?

Har ikke greid å finne en oversikt på nettet så langt, noen som vet om en?

Interessant å vite hvordan dette er i andre land (også om deres alkoholpolitikk generelt, hva selges hvor, osv.). Er det fooresten sant at landene rundt middelhavet ikke har aldersgrenser på alkohol i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atten år uten tvil i USA. Mente det altså på når du kunne drikke det. Ser på siden til Sindre at det står 21, mulig det er riktigere, men som attenåring er det ikke noe problem å få alkohol servert i hvertfall. (Florida)

 

Tyskland har vel offisielt femten år uten at noen tar det så alvorlig?

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

De selger vel ikke sprit i butikker i Danmark, gjør de det?

Trodde det ikke var noe sterkere enn vin i vanlige butikkene, jeg.

 

Ble ovverasket over å se at Spania faktisk hadde 16 års aldersgrense. Trodde dette var et land der man ble lært å drikke alkohol fra man er små, jeg. Men om aldersgrensene praktiseres i alle disse landene, er vell en annen sak, det er vell kanskje ikke straffbart å kjøpe eller selge til midreårige engang.

Lenke til kommentar
Atten år uten tvil i USA. Mente det altså på når du kunne drikke det. Ser på siden til Sindre at det står 21, mulig det er riktigere, men som attenåring er det ikke noe problem å få alkohol servert i hvertfall. (Florida)

 

Tyskland har vel offisielt femten år uten at noen tar det så alvorlig?

Danmark vet jeg har det også, jeg er Amerikaner og det er 21 års grense på alkohol generelt der.

Lenke til kommentar
Ok, da sier vi 21, har ikke forsøkt å kjøpe noe alkohol i statene, men ville ha en rusbrus fjerde july i et have/pool-party men da fikk jeg beskjed om at "you're in the states now!"

Hehe, tviler ikke.

Og USA som liksom skulle være landet med (nesten) ubegrenselig frihet, kan ikke akkurat si det er det.

Lenke til kommentar
Og USA som liksom skulle være landet med (nesten) ubegrenselig frihet, kan ikke akkurat si det er det.

Hva har det med frihet å gjøre at småbarn kan drikke seg fra sans og samling?

Jeg mente det at myndige (og kanskje 17-, 16-åringer) som har lært seg å drikke skal få lov til å kjøpe alkohol, å ikke straffes fordi andre på deres alder drikker seg fra sans og samling.

Lenke til kommentar
Og USA som liksom skulle være landet med (nesten) ubegrenselig frihet, kan ikke akkurat si det er det.

Hva har det med frihet å gjøre at småbarn kan drikke seg fra sans og samling?

er jo ikke akkurat så barn når man er 18 ? er man vell?

 

er jo lattelig at man ikke kan ta seg en øl når man er over 18 lovelig i statene :thumbdown:

Lenke til kommentar
Og USA som liksom skulle være landet med (nesten) ubegrenselig frihet, kan ikke akkurat si det er det.

Hva har det med frihet å gjøre at småbarn kan drikke seg fra sans og samling?

Men småbarn kan invadere Irak? Akkurat den der har jeg tungt for å svelge. Ikke gammel nok til å ta seg en øl, men drepe andre? No problem.

Lenke til kommentar
Jeg mente det at myndige (og kanskje 17-, 16-åringer) som har lært seg å drikke skal få lov til å kjøpe alkohol, å ikke straffes fordi andre på deres alder drikker seg fra sans og samling.
er jo ikke akkurat så barn når man er 18 ? er man vell?

 

er jo lattelig at man ikke kan ta seg en øl når man er over 18 lovelig i statene  :thumbdown:

Vel, dette er jo et spørsmål om når man er myndig. Det er ikke gitt at myndighetsalderen skal være 18. Den kan like gjerne være 16 eller 21. Dersom den hadde vært 40, da hadde det vært en begrensning av frihet, men en myndighetsalder på 21 år kan på ingen måte sies å krenke noens frihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...