Gå til innhold

Knakk noen CDer, mulig å skaffe nye uten å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom til skade å knekke CD 1 av de fire cd-ene i The Sims 2.

Er det noen kloke hoder som vet hvordan/hvor jeg kan skaffe den ene CD-en uten å måtte kjøpe et helt nytt spill? Uten første CD er jeg fortapt. :cry:

 

##Endret topic en smule :) ##

 

Takker Blib! :)

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i all verden klarte du å knekke en CD? Jeg har knekt en CD en gang fordi jeg ville prøve det, og det krever ganske mye kraft. Dæven å de kan bøye seg de runde plastskivene.

 

Uansett... ta kontakt med distributøren av spillet, og spør om du kan få en ny CD 1. Gi de lisensnummeret, kvittering på kjøpet eller hva du nå har, så kanskje de tror deg. Hvis ikke, er jeg redd du må kjøpe den på nytt, for det å laste ned en spill/programvare-CD er ulovlig, selv om du har lisensen.

Lenke til kommentar

skriv til EA kundeservice, de var veldig hjelpsomme når jeg trengte ny serial kode, fordi den som fulgte med spillet allerede var registrert på deres hjemmesider. Fikk ny kode etter en dag eller to på email, mot at jeg sendte bilde av cd1 og den gamle koden.

Kanskje de kan sende deg den ene cd'en du trenger, er du heldig får du det på deres regning :)

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden klarte du å knekke en CD?

Hvis du har en spindel med CDer stående på kanten av pulten, du river den ned og den lander "skrått" så kan du fort knekke titalls... Jeg reiv ned en sånn en med halsen på gitaren min en gang. Jeg knakk 13 tomme plater. Vel, de knakk ikke i to, men de sprakk såpass mye at jeg ikke turte å bruke dem.

Lenke til kommentar

Afseth, er slettes meg ikke ulovlig for oss her i Norge å laste ned og bruke disse spillene... vi kan ikke innstallere dem om vi ikke har gyldig lisens... derimot er det ulovlig å dele en fil som har copyright med noen andre, så det er ikke noe galt med å laste ned the sims 2 cd 1 og lage en brenne-cd med hele cd 1 på...

 

Talon, bare last ned du, og ikke forvent deg godvilje fra ea...

Endret av Arnulf Hitchler
Lenke til kommentar
Talon, bare last ned du, og ikke forvent deg godvilje fra ea...

 

Når jeg har kjøpt spillet på lovlig vis, er det uaktulet for meg å gjøre det ulovlig.

 

Vil ikke starte en krangel eller diskusjon om temaet lisenser. Vil enkelt og greit ha noen forslag til hvordan jeg kan løse problemet... :hmm:

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Er det feil med en vaskemaskin så får du bytta, er det feil på cd, progaram whatever i den gata der .... drit og dra

Seriøst? Så jeg skal kaste et spill til 500.- ?

 

Som sagt, det er ikke aktuelt å laste ned en cracket versjon, jeg har jo bare vært uheldig og nå lurer jeg på hvordan jeg kan fikse det.

Det ville vært akkurat det samme om du knakk hovedkortet ditt og lurte på hvordan du kunne fikse det, også skulle jeg be deg drite og dra (satt litt på spissen)? Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Vil helst ha seriøse svar.. :whistle:

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
Er det feil med en vaskemaskin så får du bytta, er det feil på cd, progaram whatever i den gata der .... drit og dra

Seriøst? Så jeg skal kaste et spill til 500.- ?

 

Som sagt, det er ikke aktuelt å laste ned en cracket versjon, jeg har jo bare vært uheldig og nå lurer jeg på hvordan jeg kan fikse det.

Det ville vært akkurat det samme om du knakk hovedkortet ditt og lurte på hvordan du kunne fikse det, også skulle jeg be deg drite og dra (satt litt på spissen)? Det stemmer jo ikke i det hele tatt. Vil helst ha seriøse svar.. :whistle:

Tror ikke han mente at du skulle drite og dra. Han mente nok at det er vanskelig å klage på feil på programvare/spill, da ber ofte forhandler/produsent deg om å "drite og dra" (for å sette det på spissen).

 

Jeg ville tatt bilder av cover og cd'er og forklart det grundig. Det kan jo hende de er forståelsesfulle. Noen spill-produsenter erstatter faktisk ødelagte cd'er mot at kunden betaler frakt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Mine tips:

 

1. Kontakt EA: si det som det er og spør om ny CD.

 

2. Hvis du ikke får så skaff en kopi av første CD. Jeg tviler på at veldig mange mener du gjør noe ulovlig i det. Du har tross alt de andre CDene originalt som bevis på at du har kjøpt det.

 

mvh Terje

Lenke til kommentar
lover deg 110 % bare last ned... det er mindre pes enn å kontakte ea, sende bilder, og cd, betale porto og masse styr bare for en ussel cd... det er ikke ulovlig å laste ned, bare det å dele..

Det er lov å laste ned musikk og film til privat bruk så lenge man ikke deler. Når det gjelder programvare, gjelder andre regler. Det har jeg forhørt meg om direkte fra en som jobber i politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...