Gå til innhold

Knakk noen CDer, mulig å skaffe nye uten å kjøpe?


Anbefalte innlegg

Kunne ta et lite spørs. jeg og om dette:

 

Min bror klarte å ripe opp Morrorwind (XBOX) cd'en min så mye at den ikke kommer inn på startmenyen lengre. Noen måte jeg kan få ny på? (min bror kan seff. kjøpe nytt) Men finnes det egentlig noen ordninger?

 

-Jar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nødvendig å gjøre ting så vanskelig. Hvis en CD er så sprø at den ikke tåler normal håndtering er det en feil ved produktet og man har da rett til å reklamere på produktet i hht. kjøpsloven. Vanlig reklamasjonsrett gjelder i 2 år (med mindre produktet er ment å vare i vesentlig mer enn 2 år og da er det 5 års reklamasjonsrett). Så hvis det er mindre enn 2 år siden du kjøpte: Reklamer på spillet hos forhandler så skal du enten få en ny CD evt. om de bytter "hele greia".

Lenke til kommentar
Kunne ta et lite spørs. jeg og om dette:

 

Min bror klarte å ripe opp Morrorwind (XBOX) cd'en min så mye at den ikke kommer inn på startmenyen lengre. Noen måte jeg kan få ny på? (min bror kan seff. kjøpe nytt) Men finnes det egentlig noen ordninger?

 

-Jar

Her er det i så fall opp til den enkelte produsent/leverandør/forhandler hva de vil gjøre. Hvis du selv (eller broren din, eller bikkja) har ødelagt produktet har du bare deg selv å takke.

Lenke til kommentar
lover deg 110 % bare last ned... det er mindre pes enn å kontakte ea, sende bilder, og cd, betale porto og masse styr bare for en ussel cd... det er ikke ulovlig å laste ned, bare det å dele..

Det er lov å laste ned musikk og film til privat bruk så lenge man ikke deler. Når det gjelder programvare, gjelder andre regler. Det har jeg forhørt meg om direkte fra en som jobber i politiet.

Trådstarter har rettigheten til å bruke programmet "Sims 2". Med andre ord har han lov til å skaffe seg dette programmet - hverken mer eller mindre - uten å betale for mediet (cd'en).

 

Jeg har selv klart å knekke CD1 av Sims 2. Det sureste er at det skjedde rett etter at jeg var ferdig med installasjonen og skulle sette inn CD1 for å spille; Når jeg skulle få den ut av coveret (idioten som lagde det coveret burde vært stilt opp mot en vegg og skutt) så slet jeg lengde med å "lirke" den ut, og når jeg hadde klart det var det en sprekk fra sentrum og ut...

 

Jeg fikk spillet til jul, så noe garanti er det ikke snakk om (det hadde det vel ikke vært uansett). Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å skaffe en ny CD. Jeg håper EA Norge ikke bryr seg om at spillet ble kjøpt i England, for CD'ene er jo identiske bortsett fra språket på menyene. (jeg lånte CD1 av en kamerat og installerte resten fra mine egne). Det største problemet er vel at jeg sannsynligvis ikke klarer å skaffe kvitteringen...

 

Her er det i så fall opp til den enkelte produsent/leverandør/forhandler hva de vil gjøre. Hvis du selv (eller broren din, eller bikkja) har ødelagt produktet har du bare deg selv å takke.

Dette er første gang jeg har ødelagt en CD uten at det var tilsiktet. Coveret til Sims 2 *er* helt forjævlig ille - nesten så jeg vil kalle det en alvorlig produksjonsfeil.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...