Gå til innhold

Hvordan lage enkel og rimelig IR-mottaker for PC


Anbefalte innlegg

Simen1 jeg tok netopp nye bilder av dem å la ut istedet for de gamle bildene, takker så utrolig mye for at du sa i fra om den funksjonen :!: så lærte jeg noe nytt i dag oxo :)

5714546[/snapback]

Ingen årsak :)

 

Ahhh.. Herlig, de nye bildene er jo av en helt annen verden :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har ikke sett noe slikt, men så har jeg ikke akkurat leitet etter slikt heller.

Skal du ha til en laptop eller noe?

 

Tror WinLIRC støtter kun seriell. Mulig en USB->seriell overgang/converter kan hjelpe.

Seriell er universell og kan brukes til utrolig mye rart.

Parallell er vel litt mere uglesett blant datafolk har jeg fått inntrykk av.

 

WinLIRC requires a very simple IR detector connected to a serial port. Any serial hardware that works with the original LIRC will also work with WinLIRC. Note that the parallel port hardware, IRDA ports, and Irman are not yet supported by WinLIRC.

Står på sida til WinLIRC.

 

Men en slik burde kunne funke.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=107836

 

Bruker noe lignende på jobben til laptoper som ikke har seriellutgang men som trenger det for å programmere alarmsentraler.

Finnes også kort man setter i slot'en på siden av laptopen som gir seriell (RS232).

Endret av snole
Lenke til kommentar
*klipp*

 

Takk for svar, skal ha det til en laptop ja. Fristet veldig å lage en ir-mottaker som jeg kunne bruke min vanlige tv-kontroll med.

 

Men det blir litt styr med mye overganger og slikt. Jeg lager meg heller en når jeg skal ha meg stasjonær pc.

 

Uansett: Takk for en super guide! Du gjør en fantasktisk jobb! har lest gjennom denne mange ganger, meget interssant.

Endret av TEAM:defcon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Kanskje feil sted å spørre, men noen som vet om man kan lage en type forlenger til en AV Receiver? Jeg planlegger litt frem i tid, men da vil jeg ha forsterker og htpc bak veggen, og vil ha en så liten som mulig ir-receiver (med to mottakere?) til disse to komponentene, og den skal være mest mulig usynlig, tenkte å henge den rett under TV eller noe sånt. Da vil jeg sitte med en stor vegg med kun TV synlig, og en universalfjernkontroll til å styre alt :D

 

EDIT: Tror jeg fikk en enda bedre idé. Jeg ser for meg at jeg henger opp en Ikea Lack hylle under tven til å sette pynt på, med litt innsats så klarer jeg å legge ir-mottakerene inn i denne hyllen, der bør de bli ganske så anonyme =)

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...