Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

LADA = skrap?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Behold the powers of the mighty Lada! :!:

 

LADA110-WANKEL-SUPERTOURISM_WEB.JPG

Lada Volga fra 80-tallet utstyrt med en vankelmotorer på 210 hester. Brukt kun av KGB (!) og konkurransekjørere.

 

laura_big.jpg

Denne kom aldri inn i produksjon. Det skjønner jeg godt. Fra 80-tallet.

 

oxta_big.jpg

Lada Oxta fra 80-tallet. Legg merke til sotinga. :yes:

 

LADA110GTI-SIDE.JPG

Lada fra 90-tallet med Opelmotor.

 

SHOW-LADA112.JPG

Restyla Lada 112 16V.

 

LADAKONSUL.JPG

Ikke en spøk men en limo.

 

LADA-NIVA-2123.JPG

Ny Niva fra 1997.

 

LADANADESHKA4.JPG

Lada Nadeschka fra 1996.

 

LADARAPAN.JPG

rapan-3.jpg

Lada Calina fra 1999. Prototyp. Hva skal jeg si?? :!:

 

ELF_4.JPG

Lada Elfi. Denne kom også med elektrisk motor. :yes:

 

lada_roadster-f.jpg

Lada "Roadster" fra Moskva-showet 2000.

 

LADA-PETER2.JPG

Peter Turbo. Som navnet tilsier har den en 2.0 turbo, men er bare en prototyp.

 

112coupe1800.jpg

112 Coupe fra 2002. 3-dørs og 107 hester.

 

2151VAZ-2_800.jpg

Lada 2151 fra 2002 med bakhjulsdrift.

 

vaz-newminivan2.jpg

En prototyp av noe slag.

 

vaz2112super1600.jpg

Lada 112 1600 Super Rally med 200 gamp. :yes:

 

IMG_revolution2_front.jpg

Lada Revolution 2. 215 hester og veier 650 kg.

 

Selv om Russland er midt i kritisk situasjon ser det ut til at Togliattigrads fabrikk klarer å holde prosjektene rullende. Men tross alt tror jeg det er dette flest assosierer med ordet "Lada":

 

Lada2106.jpg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja Lada holder det gående, men er vel fortsatt det eneste merket som klart å få null stjerner i NCAP-testen. Mener det var for en 2-3 år siden....

Skrevet

Kjenner noen som kjørte Arendal - Oslo - Arendal i en Lada uten vann på radiatoren. Så bare skrammel kan det ikke være. :dontgetit:

 

Var en eller anna Lada som vant et eller et anna VM et sted et eller et annet år, men husker ikke helt detaljene. Får nesten sjekke det.

Skrevet

Lada er et nedverdigende ord, har vel bare blitt sånn. Vil nå si de har gravd sin egen grav med den kvaliteten og standarden de har holdt, noe av det nye SER jo ganske greit ut, men jeg kommer aldri til å kjøre Lada

- Ut å kruse i BMWen min så snøføyken står snart :D -

Skrevet

I '92 satt jeg på med en lada i Estlands hovedstad, Tallin. Har aldri vært så redd i hele mitt liv. :ermm: Måtte startes med skrujern i motorrommet. Og det finnes bare en traffikregel. Hold deg på riktig side av veien (ikke alle som klarte å følge den regelen). Skremmende, første og siste gang denne mannen setter sine ben i en lada.

 

Så faktis veldig likt ut det siste bilde hvis jeg ikke husker feil...

Skrevet

Å krysse gaten i st. Petersburg var et prosjekt i seg selv :!:

Russere med små ladaer som kjører rundt i dødsforakt. Uten å bry seg om verken fartsgrenser, lyskryss eller fotgjengere...

Skrevet

Lada'ne av den typen som på det siste bildet i første posten kan faktisk startes med sveiv i fronten. Så en gang en fyr som kom ut av lada'n, satte en sveiv inn i fronten og begynte å sveive. Samtlige personer som stod rundt lå omtrent å rulla av latter.

Skrevet
Sånn som jeg forstod det var det 35HK i den originale Lada-motoren, men de satt jo inn en annen motor? (Fiat twin-cam ettellerettanna?)

Ååå... :blush:

På programmet så det ut som at Lotus-ingeniøren overhalte den gamle klumpen og tunet 180hk ut av den. :dontgetit:

Skrevet
Sånn som jeg forstod det var det 35HK i den originale Lada-motoren, men de satt jo inn en annen motor? (Fiat twin-cam ettellerettanna?)

Ååå... :blush:

På programmet så det ut som at Lotus-ingeniøren overhalte den gamle klumpen og tunet 180hk ut av den. :dontgetit:

The team from Lotus discuss options - from wheels to colours and body mods. Meanwhile, a Fiat twin-cam engine is picked up for £200, and tuned by an ex-F1 engine specialist
Skrevet
Sånn som jeg forstod det var det 35HK i den originale Lada-motoren, men de satt jo inn en annen motor? (Fiat twin-cam ettellerettanna?)

Ååå... :blush:

På programmet så det ut som at Lotus-ingeniøren overhalte den gamle klumpen og tunet 180hk ut av den. :dontgetit:

The team from Lotus discuss options - from wheels to colours and body mods. Meanwhile, a Fiat twin-cam engine is picked up for £200, and tuned by an ex-F1 engine specialist

De har sikkert LITT mer peiling på motor enn ett gjennomsnittlig ladaverksted :cool:

 

Tror ikke lada er alene om å føles som en traktor å kjøre/sitte i..snakker ikke av erfaring men landrover defender med litt grove dekk er vist nok ikke akkurat komfort det heller...

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...