Gå til innhold

Catalyst 4.10 er ute nu


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til lavere 3dmark05 score er jo at "hotfixen" ikke er tatt med, ikke spør meg hvorfor though :hmm:

 

Men kan noen si meg hva denne fixen fikser? Lest et par plasser at det har noe med at den unnytter 256MB skikkelig, men det høres jo veldig rart ut :ermm:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Grunnen til lavere 3dmark05 score er jo at "hotfixen" ikke er tatt med, ikke spør meg hvorfor though :hmm:

 

Men kan noen si meg hva denne fixen fikser? Lest et par plasser at det har noe med at den unnytter 256MB skikkelig, men det høres jo veldig rart ut :ermm:

uansett ... hvorfor i helvette ...sorry ord bruket men.. om jeg legger inn eldre drivere enn 4.8 driverne så får jeg sånne artifacts (masse små fargede firkanter) etter windowslogoen under oppstart,,, dette irriterer meg noe så grunn jævlig.... har ett X800pro vivo kort... men hvorfor disse firkantene????

Lenke til kommentar
Grunnen til lavere 3dmark05 score er jo at "hotfixen" ikke er tatt med, ikke spør meg hvorfor though :hmm:

 

Men kan noen si meg hva denne fixen fikser? Lest et par plasser at det har noe med at den unnytter 256MB skikkelig, men det høres jo veldig rart ut  :ermm:

uansett ... hvorfor i helvette ...sorry ord bruket men.. om jeg legger inn eldre drivere enn 4.8 driverne så får jeg sånne artifacts (masse små fargede firkanter) etter windowslogoen under oppstart,,, dette irriterer meg noe så grunn jævlig.... har ett X800pro vivo kort... men hvorfor disse firkantene????

det kalles artifacts, og betyr hovedsaklig at kortet ditt går varmt. ( eller da for høy clock, for lav volt, veeeeldig dårlige drivere, osv.. ) kort sagt.. når du får artifacts, trives ikke kortet ditt.. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Grunnen til lavere 3dmark05 score er jo at "hotfixen" ikke er tatt med, ikke spør meg hvorfor though :hmm:

 

Men kan noen si meg hva denne fixen fikser? Lest et par plasser at det har noe med at den unnytter 256MB skikkelig, men det høres jo veldig rart ut  :ermm:

uansett ... hvorfor i helvette ...sorry ord bruket men.. om jeg legger inn eldre drivere enn 4.8 driverne så får jeg sånne artifacts (masse små fargede firkanter) etter windowslogoen under oppstart,,, dette irriterer meg noe så grunn jævlig.... har ett X800pro vivo kort... men hvorfor disse firkantene????

det kalles artifacts, og betyr hovedsaklig at kortet ditt går varmt. ( eller da for høy clock, for lav volt, veeeeldig dårlige drivere, osv.. ) kort sagt.. når du får artifacts, trives ikke kortet ditt.. :p

kortet er ikke klokka i dele hele tatt... dessuten er det kun sånne grier i ett par sek etter windows logoen i bootscreen....

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvor man merker økt ytelse? Det er i hvertfall ikke i benchmarks, der er ytelsen markant dårligere, faktisk så har jeg ikke hatt noen ytelsesøkning siden 4.8... :hmm:

Det er ikke alltid nye drivere gir bedre ytelse.

 

Det er ofte bugfix i spill og lignende.

Lenke til kommentar
Dette er tester fra et Radeon 9800 Pro 256 MB.

---

 

Omega (8.07b based)

Doom3 - Avg: 48.4FPS

FarCry - Avg: 59.209

 

Catalyst (4.10)

Doom3 - Avg: 45.7

FarCry - Avg: 49.163

 

Catalyst (8.07b)

Doom3 - Avg: 48.5fps

FarCry - Avg: 46.390

48 fps i doom 3 med et ati 9800 pro kort !men er det i 1024x768 ?

Lenke til kommentar
48 fps i doom 3 med et ati 9800 pro kort !men er det i 1024x768 ?

Vel, disse benchmarkene er ikke mine egne, men en fyr sine fra et annet forum.

 

Jeg får 40.2 FPS i Doom3 i 1024x768 HQ, men det er på et Radeon 9800np 128MB klokket til 405/330. Kan godt være han får det i den oppløsningen, men vet ikke om det er high eller medium quality han kjører.

Lenke til kommentar
48 fps i doom 3 med et ati 9800 pro kort !men er det i 1024x768 ?

Vel, disse benchmarkene er ikke mine egne, men en fyr sine fra et annet forum.

 

Jeg får 40.2 FPS i Doom3 i 1024x768 HQ, men det er på et Radeon 9800np 128MB klokket til 405/330. Kan godt være han får det i den oppløsningen, men vet ikke om det er high eller medium quality han kjører.

ok..skal ikke henge meg opp i dette,men din score virket ok.fikk 41 fps med samme kort som deg( ati 9800 non pro)

 

men bruker 6800 gt nå,så da blir det 1200x1600 med 40-50 fps :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...