Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrue: Høres ut som om du har festet kjøleren til skjermkortet litt for stramt/skjevt/løst. Har du prøvd å remontere denne? Evt. testet et annet skjermkort? Jeg tipper det løser problemet. I værste fall er GPU død, ser ut som et 9700/9800...

Vel, GPU / RAM-kjøleren hadde etter mitt skjønn helt ok kontakt mot alle aktuelle flater, så jeg har litt vondt for å tro at feilen ligger der:

 

Z.jpg

 

Har også testet med et gammelt pci-kort for å se hvordan det tok ivei, men da fikk jeg ikke liv på skjermen i det hele tatt.

Skjønte ikke helt innholdet i den siste setninga di her?

"ser ut som et 9700/9800"?

Lenke til kommentar

Skrue: Når jeg klarte å kortslutte en disk (feilkobling når jeg skulle ta på kabelstrømper), ville ikke maskina starte opp. Med en gang jeg slo den på starta den i 2 sekunder maks, men den "lada ut" psuen. Det tok sin tid før jeg skjønte dette. Sikker på at du ikke har noe lignende problem?

 

Edit: Formaterte den sisken et par uker før, da det som oftest tok 10min før jeg fikk noe som helst kontakt med skjermen. OG ytterlige 10 minutter før windows tenkte på å starte opp. Kan være det også?

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar
Å inni svarte rakeskjegg det var rot det :whistle:  Men for faen, så jævla mange disker :!: Kor mange i alt? Og antall TB?

Hei, er vel 69 disker i de tre PCene og ca 15 TB diskplass. Når det gjelder rot er det faktisk ikke så ille egentlig. Prøv å holde orden på så mange kabler selv? Jo det er mulig å få en del bedre, men tro meg det er mye jobb å få det bedre en det er.

Og man bruker det til? (du er vel privatperson)

Lenke til kommentar
Og man bruker det til? (du er vel privatperson)

Hei

Jeg bruker PCene til å ha backup av mine DVDer. Jeg og noen venner av meg ser mye på film. Når man runder 1000 DVDer finner man ut att det tar veldig mye hylleplass. Og da er det fint å heller legge DVDene inn på PCen, og heller plasere dem hos noen med mer hylleplass en meg. Mer orden får man på en PC også :)

Ja jeg er en privatperson.

Lenke til kommentar
Nå er jeg nok "fæl", som legger ut bilde av min nyskapning her også.

Men slik ser den i alle fall ut, så langt!

 

Ny.jpg

 

Og ja, jeg jobber MYE for at det skal se ryddig og bra ut......

Ja her var det bra orden :)

Bra start skrue. Ulempen med slik orden er att det er mye jobb å bytte ut deler ;) Det ser jo ut som du får en virkelig stille PC her.

Lenke til kommentar
er jo kanske "teit" å bruke så mye penger på hardisker..du sa at det blir lite hylleplass igjen når man runder opp i 1000dvd-er.....men  det er jo bare å kjøpe en haug men dvd-plater(blanke) å putte dem i et plast-cover...da tar en dvd ikke noe mer en en cd-størrelse

Skal si man får jo en mye bedre oversik over alle filmene når man har dem på PC fremfor att dem står i CDcover fremfor i arkiv på en PC. Er det noe jeg hater er det generelt å brenne CD\DVDer.

 

Hva slaks kontrollere har du?

Link?

Jeg har et stykk Areca SATA-II 24P. PCI-X og jeg har 2 stykk HighPoint RocketRAID 1820A i serveren min.

Jeg glemte vist mitt Adaptec PCI SCSI 19160 kort ;)

Endret av moda1701
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...