Gå til innhold

kan 400 Mhz-minne til SN41G2V2 benyttes?


Anbefalte innlegg

Har lest fra Ram-forumet her at jeg kan bruke PC3200 RAM selv om det bare støttes opptil PC2700 RAM, men at hastigheten blir satt til PC2700 (333Mhz)

 

Fra Shuttle sine sider står det om SN41G2V2:

Caution: DDR400 is only supported in conjunction with an additional (plugged-in) AGP-graphics card

no support of buffered or ECC-modules

 

Kan jeg kjøpe PC3200, siden jeg senere sannsynligvis skal kjøpe et grafikkort?

 

Mulig jeg skulle postet dette må forumet for minne/ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står svart på hvitt hos Shuttle at PC3200 ram støttes, "2 x 184 pin slots, supports Dual Channel

supports PC3200/2700/2100/1600 (DDR400/333/266/200) DDR SDRAM memory

up to a total size of 2GB"

 

"Based on the nVidia Chipset specification and design guide, DDR400 will perform at optimal performance only when AGP card is installed and connected."

 

Jeg vil tyde dette til at du kan bruke 3200 som 2700, intil du anskaffer deg et agp grafikkort.

 

"However, if DDR400 is capable to work with its own speed(frequency) while onboard VGA is connected, it would be considered as overclocking. Again, overclocking is not recommended by Shuttle and it may cause damage to both mainboard and peripherals (devices). (My quoting fra shuttle her =)

 

Det står jo her at det "kan" fungere å kjøre rammen på normal hastighet, men at det da betraktes som overklokking, og er dermed ikke anbefalt.

 

http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.as.../205_read-5208/

Endret av NakedChef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...