Gå til innhold

Hvor langt har dere kommet i RTW?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på hvor langt dere har kommet.. Tenker da på den første campaignen (spesielt hvis dere har spillt den store hvor du trenger 50 regioner for å vinne). Hvor mange regioner har dere og hvor langt har dere kommet i tid?

 

Selv har jeg

 

regions gained: 14

Battles won: 55

Battles lost: 1 (skyldes hovedsaklig hard cavalry fokusering mot gaul)

(største byen er patavium: 28878)

 

Har kommet til sommeren 225 BC

 

Tileggsspørsmål: Hva i svarte er "squalor" og hvordan blir man kvitt dette??

 

Edit: Har vanskelighetsettingene på meduim.

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Lurer på hvor langt dere har kommet.. Tenker da på den første campaignen (spesielt hvis dere har spillt den store hvor du trenger 50 regioner for å vinne). Hvor mange regioner har dere og hvor langt har dere kommet i tid?

 

Selv har jeg

 

regions gained: 14

Battles won: 55

Battles lost: 1 (skyldes hovedsaklig hard cavalry fokusering mot gaul)

(største byen er patavium: 28878)

 

Har kommet til sommeren 225 BC

 

Tileggsspørsmål: Hva i svarte er "squalor" og hvordan blir man kvitt dette??

 

Edit: Har vanskelighetsettingene på meduim.

Har kommet til år 170 (eller noe i den duren) med Julii. HAr vunnet 35-40 regoner. Da har jeg vanskelighets grad på medium både på kartet og slagmarken.

Lenke til kommentar

Speller som Scipii og holder sør-hellas, store deler av nordafrica og en liten del av det stedet som er over havet øst for hellas.

 

Har rundt 17 byer. Den største trur jeg er Syracuse, som har over 33000 inbyggere. Har vunni rundt 50-60 slag, og tapt 5, 3 av som er sjøslag(møkkete grekere). Er i 199BC.

 

Speller på Medium Campaign map og Hard Battles.

Lenke til kommentar
Speller som Scipii og holder sør-hellas, store deler av nordafrica og en liten del av det stedet som er over havet øst for hellas.

 

Har rundt 17 byer. Den største trur jeg er Syracuse, som har over 33000 inbyggere. Har vunni rundt 50-60 slag, og tapt 5, 3 av som er sjøslag(møkkete grekere). Er i 199BC.

 

Speller på Medium Campaign map og Hard Battles.

midtøsten/tyrkia?

Lenke til kommentar
midtøsten/tyrkia?

 

Er i åmrådet der ja, rett nord for rhodes, holder 5 byer der nå.

 

Fant ut at jeg egentlig har rundt 120 slag, 15 av dem som jeg har tapt.

 

Den største byen er capua eller no sånt(den eneste scipii byen i italia), på over 40000 inbyggere.

 

Har så godt som vunni nå, de eneste som er i nærheten av meg i hele europa er egypterne, men de er på hæla nå. Jeg blokkerer alle portene dems og har utrydda flåten, pluss at jeg slår dem i slag etter slag.

 

Kan såklart få litt problemer når borgerkrigen kommer...

Lenke til kommentar

Jeg spiller Scipii, har fokusert kun på europa så langt, men til gjengjeld har jeg nå kontroll over hele europa, 23 regioner eller noe sånt. Hadde egentlig tenkt å skåne britene til senere, men når de kom med 2 generaler som var fyllt opp med tropper og beleira hver sin by så var det ikke noe annet valg enn å ta over dem også.

Det morsomste var når jeg tok tyskernes region som tilsvarte norge og danmark. Byen der var helt forlatt, trengte ikke slåss engang, bare gikk rett inn :D

Lenke til kommentar
Jeg spiller Scipii, har fokusert kun på europa så langt, men til gjengjeld har jeg nå kontroll over hele europa, 23 regioner eller noe sånt. Hadde egentlig tenkt å skåne britene til senere, men når de kom med 2 generaler som var fyllt opp med tropper og beleira hver sin by så var det ikke noe annet valg enn å ta over dem også.

Det morsomste var når jeg tok tyskernes region som tilsvarte norge og danmark. Byen der var helt forlatt, trengte ikke slåss engang, bare gikk rett inn :D

Nice :thumbup:

 

Skal alltids sies at det er kjekt med forlatte byer.

Lenke til kommentar
regions gained: 14

Battles won: 55

Battles lost: 1 (skyldes hovedsaklig hard cavalry fokusering mot gaul)

(største byen er patavium: 28878)

 

Det var da voldsomt, bare ett tap? Vel du kjemper jo mot skitne gallere :p

 

Her har du min liste:

 

År: 243, som Macedonia (fixa litt i textfilene for å unlocke dem)

 

Regions Gained: 15

Battles won: 117 (50% sjøslag da)

Battles lost: 32 (minst 80% sjøslag! fans enkeltskipene mine som ligger og strør!)

 

Difficulty: Normal (campaign), Hard (battles)

 

Største byen jeg har er vel Thessanoliki i Macedonia, rundt 13,000 folk, var vel på 17,000 før svartedauden kom :p

 

 

Og når en sykdom intreffer landet mitt kan jeg gjøre noe med det? og jeg vil forsatt vite hva Squalor er?

 

Kunne de egentlig gjøre noe med sykdom på den tiden? La det gå sin gang. Det var det jeg gjorde, mens jeg bygde kloakksystem og offentlige bad for å forhindre framtidig møkkapest. En av mine infiserte generaler ble faktisk frisk igjen til og med :D

Lenke til kommentar
Og når en sykdom intreffer landet mitt kan jeg gjøre noe med det? og jeg vil forsatt vite hva Squalor er? og om det kan gjøres noe for å bli kvitt dette.

Squalor betyr ihvertfall urenslighet, møkkete (Clue sier også elendighet). Kanskje det går på hygiene i dette tilfellet.

 

Veit ikke hvordan du blir kvitt det i spillet ;)

 

EDIT: Bygge kloakksystem og offentlige bad som sagt over hjelper vel ja.

Endret av odex
Lenke til kommentar

Klarte det med Brutii i dag etter to dager spilling. 195 BC på medium.

Litt skuffet over at det ikke var lengre eller flere kampanier. Men får prøve å klare det på vanskeligere med noen andre. Har veldig lyst til å spille noen andre enn de landene man får lov til, hvordan var det du unlocka Macedonierne?

Lenke til kommentar
Har veldig lyst til å spille noen andre enn de landene man får lov til, hvordan var det du unlocka Macedonierne?

 

Gå inn tell Rome - Total War\Data\world\maps\campaign\imperial_campaign, og der finner du en textfil som heter descr_strat. Når du er inni der så burde du kjønne resten selv.

 

Bare pass på at slave står som non_playable, ellers har jeg hørt at det klikker.

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...