Gå til innhold

Her krangles det om DELL


lceman™

Anbefalte innlegg

Ikke for å starte noen enorm diskusjon om akkurat dette men; er det bare jeg som har lagt merke til at de flittigste DELL haterne er ca på min alder (16) eller yngre? Kan allle de fantastiske argumentene og hatet ha noe med fjortistilstanden og det å være trangsynt og uopplyst å gjøre?

 

Bare litt tanker fra min side :hmm:

Hehe. Det hadde jo vært morsomt med følgende poll:

Hater du Dell og er under 16?

Hater du Dell og er over 16?

 

Jeg tror alternativ nummer 1 hadde gått av med seieren, jeg. :)

Merkelig, den tanken tror jeg har streifet flere her....

 

Hvorfor ikke åpne en lignende poll , men med litt flere alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  [...]

Hehe. Det hadde jo vært morsomt med følgende poll:

Hater du Dell og er under 16?

Hater du Dell og er over 16?

 

Jeg tror alternativ nummer 1 hadde gått av med seieren, jeg. :)

Merkelig, den tanken tror jeg har streifet flere her....

...]

Poenget er at det er kanskje ofte vi litt yngere som trekker raske besluttninger og ikke akkurat veier ordene på gullvekt. Flere ganger er også argumentasjonen noget tynn, dog er det også brukere på 13år som er mer ydmyke og lettetere ser flere sider av en sak en noen eldre.

 

Kanskje siterte har et lite poeng... :hmm:

 

En anne ting er jo også noen som klager på diskusjoner som Intel vs. AMD (meg selv :blush: ). Må få si at denne diskusjonen er flott. Emnetittel passet meget godt!

 

(var det litt lyrikk elns. i de to siste setningene? :p )

Lenke til kommentar
Ikke for å starte noen enorm diskusjon om akkurat dette men; er det bare jeg som har lagt merke til at de flittigste DELL haterne er ca på min alder (16) eller yngre? Kan allle de fantastiske argumentene og hatet ha noe med fjortistilstanden og det å være trangsynt og uopplyst å gjøre?

 

Bare litt tanker fra min side :hmm:

Hehe. Det hadde jo vært morsomt med følgende poll:

Hater du Dell og er under 16?

Hater du Dell og er over 16?

 

Jeg tror alternativ nummer 1 hadde gått av med seieren, jeg. :)

Merkelig, den tanken tror jeg har streifet flere her....

 

Hvorfor ikke åpne en lignende poll , men med litt flere alternativer?

alle "hater" vel dell, bortsett fra de som bare vil ha noe å lese avisen med, og kanskje legge en kabal en gang iblant

ser ikke noe positivt med dell i det hele tatt, bortsett fra prisen,

Lenke til kommentar

Jeg syns aldri at tilbudene til dell er noe særlig tess jeg.

 

Det er som alle andre pakke-pcer: "enten-eller" oppsett.

 

De greier liksom aldri mekke en mellomting.

Foreksmpel en billig bra cpu/skjermkort/ram/hdd/cdrom

 

Det er liksom celeron og x800xt

eller p4 med gf5200

 

Hvis dere skjønner poenget mitt..

 

De burde heller hatt feks.

A64 (eller en litt mindre kraftig p4 om de skal være så jævla intel fans)

9800pro

512 noname ddr400

80gb wdc

combo dvd/cd-rw

 

EDIT

Forresten, titta i en flonka ny dell avis i dag. Altså det er jo tragisk, de har jo pcer til 7000 kr uten skjerm, med intel extreme graphics, celeron, 256ddr,cdbrenner,17"flatskjerm.

Dette er riktignok en lavbudsjetts pc. som ikke kan brukes til en dritt annet enn mail, hva skal man med en sånn pc til 7k?

 

Litt lenger ned her er den en til 11000 kr (ja 11k, da hadde det blitt en ganske så bra pc ja)

Ja her er den: X300SE som er en crappy 500 kroners-kort, intel p4 prescott 3 ghz, 1 gig minne, integrert lydkortk, 160 gb disk.

 

hva pokkern skal man med en så dyr pc, som ikke kan bruks til spilling, fordi de fjollsene greier jo f*** ikke å putte inn ett middels bra skjermkort en gang.

Sikkert en fin multimedia pc for å laste ned ting/surfe/mail og CS 1.6.......

11k for bare driiit

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Dell har mange fine lese avis og laste ned pcer og filmredigerings pcer, som man også kan brenne ut filmene på en dvd plate etterpå.

 

Men der er ikke mye annet de kan brukes til :) Om man først skal en pc til å rutte litt med, så må man jo opp med en 15000, og er er litt rart, enda jeg greier å bygge sammen flotte gaming pcer til 8000.. Og flotte avis pcer til 5k med cd brennre og 17" lcd.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
...Forresten, titta i en flonka ny dell avis i dag. Altså det er jo tragisk, de har jo pcer til 7000 kr uten skjerm, med intel extreme graphics, celeron, 256ddr,cdbrenner,17"flatskjerm.

Dette er riktignok en lavbudsjetts pc. som ikke kan brukes til en dritt annet enn mail, hva skal man....

Wow! En pc uten skjerm med 17" LCD skjerm? slik en må jeg skaffe meg!

 

EDIT: Innlegg nr. 133 :w00t: Fatters har en 133 MHz Celeron ennå.. i den dårlige "børsa" da visstnok.. Men vil bare si at DELL er noe tull. Les pc^2004 sitt innlegg (det jeg har sitert et knippe fra) og finn det ut sjæl. X300 og slikt tull æ'kke no bra...ihvertfall ikke til 11.000,- :nei:

Endret av Hubman
Lenke til kommentar

Jeg hadde stor respekt og likte dell som leverandør for pc'er når du skal ha mange (tenk skoler etc), men etter å ha slitt i en måned nå med å prøve å få pengene tilbake på en inspiron 5100 så må jeg bare si at de eier ikke kunde-support, selv om de var flinke til å fikse den første gang... Jeg håper, for å være helt ærlig, at de gjør opp for seg og kontakter meg og får ryddet opp i dette tullet.

 

Heller Dell enn Compaq sier nå jeg. (19 år, hvis noen lurte på hele 16års greia fra tidligere)

Lenke til kommentar
Forresten, titta i en flonka ny dell avis i dag. Altså det er jo tragisk, de har jo pcer til 7000 kr uten skjerm, med intel extreme graphics, celeron, 256ddr,cdbrenner,17"flatskjerm.

Dette er riktignok en lavbudsjetts pc. som ikke kan brukes til en dritt annet enn mail, hva skal man med en sånn pc til 7k?

 

Litt lenger ned her er den en til 11000 kr (ja 11k, da hadde det blitt en ganske så bra pc ja)

Ja her er den: X300SE som er en crappy 500 kroners-kort,  intel p4 prescott 3 ghz, 1 gig minne, integrert lydkortk, 160 gb disk.

 

hva pokkern skal man med en så dyr pc, som ikke kan bruks til spilling, fordi de fjollsene greier jo f*** ikke å putte inn ett middels bra skjermkort en gang.

Sikkert en fin multimedia pc for å laste ned ting/surfe/mail og CS 1.6.......

11k for bare driiit

var det jeg mente :thumbup: .

jeg så akkurat samme pakke i en katalog for ca en måned sida eller no.

hvis du ser litt nøye så ser du at det blir noe rundt 15000 med porto

 

edit: :thumbdown:

Endret av FatFuck
Lenke til kommentar
alle "hater" vel dell, bortsett fra de som bare vil ha noe å lese avisen med, og kanskje legge en kabal en gang iblant

ser ikke noe positivt med dell i det hele tatt, bortsett fra prisen,

Ja, man bruker selvfølgelig PC-er med P4 3,6GHz CPU og X800-skjermkort til å lese avisen. :roll:

ok, kanskje ikke, men vil ikke akurat si at denne pc'en yter like bra som en selv bygd pc, det er fortsatt masse "ubrukelige" pc komponenter på den maskinen...

typisk dell

Lenke til kommentar
ok, kanskje ikke, men vil ikke akurat si at denne pc'en yter like bra som en selv bygd pc, det er fortsatt masse "ubrukelige" pc komponenter på den maskinen...

typisk dell

Neivel? Hva er det som er ubrukelig på en slik maskin? Hovedkortet? Minnet? Harddiskene? Hva gjør en Dell-PC dårligere enn en selvbygd en? Er det ikke PCI- og AGP-slots på hovedkortet? Har P4-prosessoren 474 pins istedenfor 478?

 

La oss høre nå.

Lenke til kommentar
Er det ikke PCI- og AGP-slots på hovedkortet?

 

På noen av maskinene er det ikke AGP, men det er kundens eget valg.

Bestiller du en maskin med integrert skjermkort får du sjelden AGP port, bestiller du med ordentlig skjermkort så får du AGP port.

Tror faktisk at alle DELL amskinene kommmer med AGP port nå og at jeg bare var litt uheldig med den ene her i huset... :cry:

Lenke til kommentar
...Forresten, titta i en flonka ny dell avis i dag. Altså det er jo tragisk, de har jo pcer til 7000 kr uten skjerm, med intel extreme graphics, celeron, 256ddr,cdbrenner,17"flatskjerm.

Dette er riktignok en lavbudsjetts pc. som ikke kan brukes til en dritt annet enn mail, hva skal man....

Wow! En pc uten skjerm med 17" LCD skjerm? slik en må jeg skaffe meg!

 

EDIT: Innlegg nr. 133 :w00t: Fatters har en 133 MHz Celeron ennå.. i den dårlige "børsa" da visstnok.. Men vil bare si at DELL er noe tull. Les pc^2004 sitt innlegg (det jeg har sitert et knippe fra) og finn det ut sjæl. X300 og slikt tull æ'kke no bra...ihvertfall ikke til 11.000,- :nei:

Ja dell loker litt ja.

 

Men nå som det er nevnt: konfigurere via dell sine sider..

det er ganske så stive priser på komponente der, om man får heller ikke vite så mye om dem, blant annet hva slags hovedkort det egentlig er, hvem har lavd skjermkortet, strømforsyninga, osv.

 

erfaringer når dell skal sette opp system for degOg det med dell + skole: Vil ikke påstå at de er særlige profosjonelle. Jeg jobbet med å sette opp et system på en skole, da jeg ikke var ansvarlig for å bestille maskinvare, men vi hadde sagt til dell at vi skulle ha tynnklienter med LYD. Det var jo himmel og klart for dem da (tydeligvis). Dette skulle også brukes på terminalservere, som var med i samme bestilling, med windows 2003 etc.

 

Men det viste seg at lyden kun var støttet for rdp 3 protokoll (på dissa tynnklæntene). Og windows bruker RDP2, eller om det var omvendt, husker ikke helt.

Så da vi hadde pakket ut ørten- og vel-sådet mange tynnklienter og kobla dem opp, så måtte vi sende de tilbake til dell igjen. Da slang vi allt i ei kasse, og bestille riktig på egenhånd.

 

men men.. nok om det.

 

Ettersom dere har skjønt har jeg hatt en del uheldige episoder med dell, og har gitt opp min karriere som kunde der. Blant annet så har compaq og ibm litt mere peiling.. Og viser tegn til litt mere seriøshet.! Dell tenker kun på å få rævkjørt dollarsedler oppi... ja. goatsen.

Lenke til kommentar

føkk, samma det....

 

får dell hjemmepc avtale gjennom jobben så da blir det en xps med 2x20" skjerm og deNovo tastatur....

 

Har bygd selv et par ganger men det er skattefritaket som lokker meg, skulle sett at jeg kunne gjøre endringer inni men det går ikke *sukk* men jeg finner meg i det.

Lenke til kommentar
føkk, samma det....

 

får dell hjemmepc avtale gjennom jobben så da blir det en xps med 2x20" skjerm og deNovo tastatur....

 

Har bygd selv et par ganger men det er skattefritaket som lokker meg, skulle sett at jeg kunne gjøre endringer inni men det går ikke *sukk* men jeg finner meg i det.

Du kan omtrent gjøre så mange endringer du bare orker da......

Lenke til kommentar

syntes faktis dell er noe bedre ann "vanlige" pakke pcprodusenter., men de mangler fremdeles litt.

 

man kan for eksempel se hva slags spesifikasjoner minnebrikken har istedet for bare antall megabyte. en kamerat av meg kjøpte seg hp som jeg var å så på senest i går, minnebrikkene var i single channel og kjørte på 3-3-3-8 200Mhz, skjermen ghosta som bare pokker og eide ikke kontrast forhold. den var ganske ny (Mai) og kosta 21000kr.

 

dette var jo en hp men jeg vet ikke hvordan dell er i forhold på disse "no-name" delene. finner i hvertfall litt mere på nettsiden.

 

Men dell er og blir pakke pc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...