Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kom akkurat heim. The Roots var sinnsjukt bra! Før konserten kom BA og intervjua meg og tre kompiser og tok bilde, så hadde vert funny om det kom på trykk :D Og gjett kem som fekk stikka til Questo! ;) Dei spilte i over to timer, og det var faen meg fullt kjør og enorm energi gjennom heile showet, og en heilt spesiell stemning i lokalet. Noken andre som var der?

Lenke til kommentar

Jeg ble skuffet. Først og fremst fordi lyden var så dårlig at jeg kun unntaksvis hørte Black Thought skikkelig. I tillegg hadde jeg håpet på litt flere go' låter. Ble mye snodig syntes jeg. Stemingen merket jeg førøvrig fint lite til. Publikum tok vel egentlig aldri helt av. Black Thought virket ikke helt i toppslag heller. Jaja, alle kan ha en litt dårlig dag. Det var uansett litt gøy å se de live :)

Lenke til kommentar

Jeg ble truffet 2 ganger av en trommestikk, allikevel klarte jeg ikke bevege armene fort nok. Folk hoppet jo fra andre siden i lokalet for å få en. Konserten var bra, veldig god stemning på scenen. Om jeg ikke tar feil så var det vel bortimot 3 timer spilletid? Lyden var mildt sagt crap, altfor mye bass. Men det var en fet konsert fordetom og jeg endte opp med autograf selv om den ikke var på en trommestikk.

Endret av hsds
Lenke til kommentar
Noen som vil avlegge en rapport fra gårsdagens konsert på Blå med Atmosphere/Brother Ali/Afeeliated?

Min rapport:

 

The Afeeliated var ålreit. Ivy League var veldig sulten, men kanskje litt vel beinhard i forhold til det mer avslappende materialet han rappet. Bishop var god som alltid, om enn litt anonym. Jeg tror mange som ikke har hørt dem før ble nysgjerrige på dem, blant annet en svenske som spurte meg hva pokker dette var for noe, hehe.

 

Brother Ali og Atmosphere traff publikum som et godstog og presterte å holde trøkket oppe hele veien fra start til mål. Publikum var knallbra, til tross for at de sto som sild i tønne. Mange sang med og kommentarer som "you know this song better than me" bidro til å holde god stemning oppe. Det hele var noe imponerende, da jeg fikk med meg svært lite av det de sa, tydelig at folk har hørt sangene før :)

 

Alt i alt en godkjent konsert, men Blå har en jobb å gjøre på anlegget sitt, så det går an å høre wtf de prater om. Det var ikke et problem på The Afeeliated, men noe skjedde da selve konserten satte i gang. Kanskje en kombinasjon mellom tukting av anlegg og mye raskere tekster :)

 

Sissel: Ta gjerne kontakt!

 

 

edit1: Fikk da med meg litt loot hjem også, Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (Deluxe Edition), Atmosphere - Sad Clown Bad Fall No. 10, Brother Ali - The Undisputed Truth og Rhymesayers T-skjorte (som jeg fikk signert). Vel anvendte 300 kr!

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Long time no see...

 

Jeg så The Roots på Quart i fjor, da kjørte de tilnærmet pliktløp, og dro etter en og en halv time. På afterpartyet der nede skulle ?uestlove ha et DJ-sett, men han gadd ikke å gjøre jobben, bare stod der og så uinteressert ut. Jeg syntes jo det var ganske fett, og hadde ikke forhåpninger om noe mer i går. Var faktisk ikke sikker på om jeg skulle kjøpe billett engang, men fy faen så glad jeg er for at jeg gjorde det. Allerede under oppvarmingen kunne man merke at noe var på gang. DJen til Frank-n-Dank var helt utrolig bra. Når bandet kom på scenen var det fullt trøkk i nesten 3 timer. Helt drøyt, var nesten utslitt etterpå, men ikke så utslitt at jeg ikke orket et afterparty på Livingroom hvor ?uestlove skulle ha et DJ-sett. Dit kom hele bandet og alle som hadde varmet opp også. La meg bare si at jeg fikk hilst på Black Thought, og at gitaristen er en skikkelig hyggelig fyr. Han ba meg hilse til alle nordmenn som liker "that real shit", og at han setter pris på "the positivity", som han uttrykte det. Meldingen er herved overlevert ;)

 

Legger med noen få bilder nederst, og siden jeg er noe redusert i dag etter det jeg anser som den feteste hiphopkvelden noensinne, er dagens låt Scarface - My Block:

Se filmen hos Youtube

 

Peace!

post-20937-1219413919_thumb.jpg

post-20937-1219413959_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...