Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vestlandet i alle fall. Samme maset overalt.

 

Ser ikke helt hvor relevant det er at fyren er femten eller seksten år gammel. Musikken er den samme uavhengig av alder, og potensialet spiller ingen rolle før det er utnyttet.

Alle kan ikke være som Rakim.

Har ikke hørt så mye av han Lido, men det jeg hørte var bra for en fyr på hans alder.

Lenke til kommentar

En ting som eg har begynt å irritere meg litt over, spesiellt på youtube er dissing av en av mine top 10 i bisnissen.

En spesiell hendelse som trigga meg litt var då eg var inne å såg Nas - Hero, og gikk etter kvart

ned for å sjekke ut comments. Her var jo alt det vanlige om at Nas er best og 50 cent, Lil wayne og

Soulja Boy sux. Det som eg då beit meg merke i var at i desse listene over kem som var "real hip-hop"

og kem som var "bubblegum-rappers" såg eg at opptil flere nevnte Kanye West under sistnevnte.

 

Det fikk meg til å tenke; Kanye West er en sinnsjukt dyktig producer, han er med på nesten alt, også

sammen med desse som falt under kategorien "Real Hip-Hoppers". Og om den siste plata er litt

shallow og "mainstream" er vertfall de to første platene spekka med masse bra lyrics, gode produksjoner

bra budskap og flere store gjeste-mc's.

For å sei det litt kort: Kanye West - "bubblegum rapper".. i think not.

Andre synspunkt?

:thumbup:

Endret av Baph0met
Lenke til kommentar

Om han har bra flow eller ikkje er jo kun smak og behag selvsagt. trur og faktisk at Jay-Z ikkje ville signe kanye nettop fordi han syns at han burde holde seg bak spakene. Poenget mitt var vertfall bare uansett at han hart gjordt mye bra om man hører gjennom alle albumene i sin heilhet. Han har jobba som faen(og gjør det fortsatt) for å bli så stor som han er. Og nesten all publisiteten han har fått har vert på grunn av musikk og lite se og hør dritt og at han har heftige beefs med folk, om enn han lagde litt oppstyr under vma og sånt noke.

Lenke til kommentar

Kanye kan en litt "gnålete" flow innimellom, men når han er i sitt rette element er det liten tvil om at han viser seg som en dyktig rapper. På Consequences låt "I See Now" outshiner han jo vanligvis så habile Phonte på en låt som er produsert av 9th Wonder. Det fines flere eksempler på dette, blant annet synes jeg han dropper bedre enn Nas på Late Registration låten "We Major". Uansett er det kun smak og behag som avgjør, men jeg vil nødig kalle ham en bubblegum-rapper.

 

Når det er sagt kan jeg sikkert nevne opp mot 100 rappere som jeg anser som bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...