Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens rap vil eg klassifisere som fjortis-rap.

 

Gangsta-wannabe-kul-rap med cash, damer, nigga, motherfucka og x antal gloser om kor kule dei er som blir repetert til ein beat som går i samme tralten i 3-4 minutter.

 

I ein musikkstil der teksten er så viktig som rap, så er det ikkje nok.

 

Likte rap for 3-4 år sidan, Pen Jakke, Uro, Eminem, Xzibit og litt forskjellig, men gjekk meg lei.

Lenke til kommentar
Gangsta rap er the shit. Dagens kaller eg mer for bling rap. Anyway skuffet over platen til 50.

 

Den fyren kommer til å bli drept om han ikke kutter ut beefen med så mange rappere samtidig.

Du ser jo hva 50 prøver å gjøre...

 

50 ble jo kjent gjennom sangen how to rob, der han dissa mange artister..

 

Når er det ikke like mye buzz rundt 50 lengre, noe han ikke liker. Derfor fokuserer han bare på å beefe, så han får litt hype rundt seg igjen.

Lenke til kommentar
Beef er kult! Får fram det beste i enhver rapper. Thug life! :)

jepp, mange rappere som er mye bedre på diss enn på mye annet.

Enig der ja...

 

det er jo kult og se hvordan rapperen tar seg ut i beef vis du bare har hørt han\dem i en "vanlig" rap.

 

 

det er jo også litt kult og "freestyle-beefe" da...

Lenke til kommentar
Noen som har sett dokumentaren Beef? Eller Beef 2?

 

Nr 1 var iallefall veldig bra! Den annbefales, jeg og kompisen min satt målbindte til tv'n

Men 2'ern var dessverre ikke så bra

Jeg har begge to jeg. Og er helt enig med deg, Beef 1 er mye bedre enn Beef 2. Det føles som om Beef 2 bare er det som ble igjen etter Beef 1. Det som var kult med Beef 1 var jo at man fikk med seg litt historie om rap og beef.

 

Noe annet jeg likte er dokumentaren Biggie & Tupac, som handler om drapet på begge rapperne. Hvor de snakker med moren og venner til biggie og lærere og venner av tupac. Man fikk et ordentlig bilde av hvordan de var på ordentlig.

Lenke til kommentar

Oooh. Rap-thread...

Rap er bra:D

 

Satte meg vel egentlig ikke inn i Rap før i 2000/2001.

Men har vel hørt på det, siden Absolut Music 12 og der omkring.

Alltid hatt sansen for det. MC Hammer og Vanilla Ice likte jeg da jeg var liten og så filmer hvor de rappet i (Adam's Family, Turtles etc)

 

Ellers så er jeg ganske så stor fan av Oral Bee og resten av DPF, men jeg liker også Klovner i Kamp. Har vært fan av dem siden "Bare meg" og "Schwiin". Men da Schpaaa kom ut i '98(?), hadde jeg virkelig sansen for Warlocks' City Soldier. Fet låt.

Hører for det meste på norsk rap, noe svensk og finsk, men for det meste norsk.

 

I det store utland, har jeg sansen for NWA, Snoop Doggy Dogg (han har ikke vært noe særlig etter at han forkorta navnet sitt, Puff Daddy, Notorious B.I.G., Coolio, Luniz og Will Smith. Baby Beesh er også noe jeg har sansen for.

Samt Jay-Z (fra Hard Knock Life-tida), The Sugarhill Gang, Grandmaster Flash og Run DMC

Lenke til kommentar
Oooh. Rap-thread...

Rap er bra:D

 

Satte meg vel egentlig ikke inn i Rap før i 2000/2001.

Men har vel hørt på det, siden Absolut Music 12 og der omkring.

Alltid hatt sansen for det. MC Hammer og Vanilla Ice likte jeg da jeg var liten og så filmer hvor de rappet i (Adam's Family, Turtles etc)

 

Ellers så er jeg ganske så stor fan av Oral Bee og resten av DPF, men jeg liker også Klovner i Kamp. Har vært fan av dem siden "Bare meg" og "Schwiin". Men da Schpaaa kom ut i '98(?), hadde jeg virkelig sansen for Warlocks' City Soldier. Fet låt.

Hører for det meste på norsk rap, noe svensk og finsk, men for det meste norsk.

 

I det store utland, har jeg sansen for NWA, Snoop Doggy Dogg (han har ikke vært noe særlig etter at han forkorta navnet sitt, Puff Daddy, Notorious B.I.G., Coolio, Luniz og Will Smith. Baby Beesh er også noe jeg har sansen for.

Samt Jay-Z (fra Hard Knock Life-tida), The Sugarhill Gang, Grandmaster Flash og Run DMC

Huff og huff...

Oral bee?

Vanilla Ice?

MC hammer?

 

Prøv heller:

MC Ricky D

Bad spit

Jay-Z

Masta Ace :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...