Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

danno_O: Masta Ace - A Long Hot Summer er et av de feteste albumene jeg veit om. Har hørt jevnlig på det siden jeg fikk tak i det like over sommern. Elsker produksjonene på det! Må si 9th Wonders på "Gimme Some OF That Good Ol' Love" er en høydare. Er så jææævlig fete snares jevnt over på hele plata.

 

Propaganda: Jeg har likt Brother Ali veldig lenge. Han er vel kanskje ikke den aller beste rapperen, men det fenger rimelig bra. Mye kule produksjoner av Ant fra Atmosphere!

Mine favoritter er Room With A View, Forest Whitiker, Dorian, Blah Blah Blah og Self Taught. Er usikker, men tror Ant har produsert alle tre.

 

Hvis du ikke har sjekka den for lenge sia, så anbefales denna klassikeren: Reflection Eternal - Train Of Thought. Hi-Tek på produksjonene og Talib Kweli på vocals. Hotness!

yea,alle sangene du nevner er knall bra....takk for tipset også ;)

 

Til den som lurte på hvor jeg fikk tak i musikken,så var det på nett....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jupp, den er helt ok og har et par fengende låter, men klarer ikke helt leve opp til get rich plata.

 

edit: denne var ment til @kd

Kjedelig da, hadde håpet at den var like bra som Get Rich or Die Tryin'. Håper ikke 50 har lagt fra seg gangsta-stilen, han kler den meget godt. Tidligere langer og greier. ;)

Lenke til kommentar

Rykende Kaffe har ett godt poeng her... Fakta er at rappere og andre artister i dag selger ett image like mye som de selger en sang,synd men sant.

 

Hvor mange hvite fjortisser i norge løp rundt å sa westside før de hørte på tupac? ikke mange,det er snakk om å selge image,og klarer man det,så tjener man spenn,selvom musikken kanskje ikke er så bra...

 

50 har ett par kule låter,men thats it...han er ikke spesielt flink til å rappe,men med den bakgrunnen han har,så får han små kids til å se opp til han som gangster,og da er det gjort...

Lenke til kommentar
Jeg føler meg veldig alene med å høre på rap her på forumet.... Er det noen andre her som hører på de tøffe beatene til G-Unit, Fabolous, Ying Yang Twins, Twista og sist men ikke minst Lil' Jon?

 

 

 

veldig brae låter men hører noen av dere på gatasp :thumbup: dritbrae

Lenke til kommentar

Jeg hører på en del låter fra folka i G-Unit, men mest på grunn av produksjonene. Det er nesten ingen som har et så fett produksjonsteam rundt seg som de.. Bare se på nye plata til The Game (som forøvrig er kicka ut av G-Unit), Just Blaze, Dr Dre, Kanye West, Cool. Man er nødt til å like det!

 

Føler vi trenger en liten diskusjon rundt produsenter her og, ikke bare rappere. Hvilke produsenter liker dere best? Hvorfor? Hvilke tracks syns dere er de feteste?

 

Personlig er jeg som de fleste andre veldig svak for DJ Premiers beats. Alltid fete trommer, og har en egen sound og en egen måte å sample og choppe på som gjør at du kjenner det igjen med en gang. Kan bli litt kjedelig og ensformig i lengden, men han har noen gullkorn. Ras Kass - Goldyn Child, Gang Starr - Militia/Work/Ownerz/Battle/Full Clip, LOX - Recognize og Royce Da 5'9" - Boom er noe av det hotteste han har laga.

Alchemist er også en av mine favoritter. Ikke så voldsomt varierte beats hos han heller, men han fikser så fete loops at man ikke blir lei. Favoritter: Mobb Deep - Shook Ones pt. 2, Big Noyd ft. Prodigy - Grimey Way og Freddie Foxxx - Stock In The Game.

Timbaland må nevnes. Fete beats med helt egen feeling og stil. Kule trommer og slikt. Timbaland & Magoo - Leavin (ft Attitude) og Cop That Shit (ft Mary Jay Blige) er to jeg har spilt mye.

 

Kan nevne i fleng, men holder meg til disse foreløpig, så får dere legge til :)

Lenke til kommentar

Hmm produsenter ja, de blir ofte litt glemt. Dgger mye fra Dre og Mel-Man så klart, Kanye West, Just Blaze, noe Timbaland. Det er det som detter ned i hodet først. Kommer også mye bra fra Terror Squad leiren. Bør helt sikkert oppdatere meg litt mer på produskjons siden så støtter opp om forslaget om å komme med folk en mener er gode produsenter.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har fått tak i Fat Joe sitt svar til 50? Tror låta heter Fuck 50 eller noe. Har kun skaffet meg Jada sitt svar. Har hørt Fat Joe slo bedre tilbake enn Jada så er lysten på å høre. Håper 50 blir knust!

 

Ellers for de som liker Canibus bør dere sjekke ut denne mixtapen. Består av 16 sanger. CANIBUS

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...