Gå til innhold

For varm 1557GLS?


gisi

Anbefalte innlegg

Men hva er det jeg sitter å leser mitt på natten etter å ha solgt min gamle pc, og bestilt meg en LYDLØS 1557 fra WB. For pokker da :no: . Det er jo hovedgrunnen til at jeg bytter pc, og så sitter dere der og skriver at den bråker, OMG.

Jaja. må kanskje avbestille eller sende den i retur da. :hrm:

 

Men da kommer spørsmålet: Hvilken pc er det da jeg skal kjøpe. Den skal være 100% lydløs når jeg surfer og skriver og slikt. Samtidig være en spille pc som 1557. Noen forslag? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva er det jeg sitter å leser mitt på natten etter å ha solgt min gamle pc, og bestilt meg en LYDLØS 1557 fra WB. For pokker da :no: . Det er jo hovedgrunnen til at jeg bytter pc, og så sitter dere der og skriver at den bråker, OMG.

Jaja. må kanskje avbestille eller sende den i retur da. :hrm:

Nei den bråker ikke!

Hvis man sitter i ett helt lydløst rom og prøver å lytte så godt man kan etter lyder, så vil man høre noe. Men viftestøy kommer sjelden, bare hvis man spiller kraftige 3dspill. Og hvis man spiller spill så har man gjerne på lyd fra spillet, og da merkes ikke viftestøy. Ved surfing og mp3 og slikt så vil man så og si aldri høre vifta.

Lenke til kommentar

Det er faktisk en veldig rolig vifte som er på den maskinen! Så å kalle det bråk er vel som å kalle en nabokrangel for 3 verdenskrig. Kanskje ikke helt det samme men. ;)

 

På batteri er den totalt lydløs, perfekt for skolebruk eller møterom og lignende. På strøm så må man finne seg i at den snurrer igang vifta innimellom, men den lager ikke støy! Man kan merke det hvis det er helt stille i rommet og man sitter nærme.

Lenke til kommentar

Jeg har nå sittet i 45 min. med min 1557GLS. Vifta har enda ikke gått en eneste gang. Innslagstemperaturen på vifta på min maskin er 50 grader celcius. Ved vanlig surfing (på profilen "maks batteri"=600mhz) kommer den nesten aldri opp i mer enn 45-49 grader. Derfor er det ytterst sjelden at vifta går. Når den først gjør det, går den en liten stund, og har en lite plagsom lyd.

 

Allle maskiner trenger kjøling ved hard belastning.

Lenke til kommentar

BIOS'en er ny, Netshop sa at kjøleribbene som går på prossessor er ferdiginnsmurt med pasta, og kan ikke festes feil/dårlig. Hadde en blodfersk install av XP, og frekvense målte Speedswich til 600MHz (laveste mulige frekvens). PC'en sto på et trebord, med en tynn tynn stoffduk på, i et helt normalt temperert rom.

Lenke til kommentar
Helt feil. Selv om pc'en står på idle, og frekvensen er på 600 (laveste mulige frekvens), og maskinen går på batteri, så starter viften MINST hvert 3.minutt. Dette er helt normalt ifølge netshop. Og vifta høres meget godt!

Studerer på høgskole og har nå etterhvert sittet i nærheten av mildt sagt en del forskjellige bærbare pcer, og jeg kan garantere deg at min 1557GLS bråker veldig lite i forhold til de andre. Den eneste som jeg vet er enda mer lydløs er whitebox CL57.

 

Ved spilling og kopiering av store filer kan viften starte, og den bråker ikke mye. Ellers er det sjelden at den starter, og når den gjør det er det bare for maks 10 sekunder av gangen.

 

Hvis vifta di høres meget godt så må jeg si at du har vært svært uheldig med din 1557GLS.

 

Edit pga skriveleifer :whistle:

Endret av Sourze
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

har nettopp kjøpt en 1557 gls fra netshop m 1,7 dothan, 128ATI, 5400rpm disc og 1 gb ram. opplever det samme "problemet" med vifta som slår inn samme hva jeg gjør og til og med ved idling. måler ikke temp men har lagt inn speedswitch og cpu kjører på 600 minimum. har satt cpu til automatic i bios og prøvd både dynamic switching og maximize for battery i speedswitchen, men vifta kommer og går jevlig uansett.

 

hadde tidligere en dell 510m, pentium 1.6m, og den var mye roligere. hørte aldri vifta annet enn ved kjøring av heavy grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...