Gå til innhold

For varm 1557GLS?


gisi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg synes at min 1557GLS blir lett varm, og viften går forholdsvis ofte. Dette bør den kanskje ikke gjøre under vanlig bruk som tekstbehandling, surfing o.l. Noen som opplever det samme?

 

Kanskje bør en skifte den "kjølematta" under cpukjøleren til noe skikkelig arctic silver opplegg, eller er dette noe jeg må leve med?

jeg har elitegroups 556e bærbar med centrino 1,5

9700skjermkort osv...

 

har skjønt det slik at 1557, whitebox, ecs osv er ganske like.

 

jeg slet med at kjølevifta spant opp alt for ofte selv om pc en ikke var spesielt belastet. var skikkelig irriterende. og den gikk liksom ikke fra nivå 1-2 2-3 3-4 4-5 men den gikk direkte fra 1-5! noe som betyr max støynivå for bittelitt varme!

 

avinnstallerte ati driverene til skjermkortet og innstallerte omega driverne istede

wops så var maskinen helt annerledes. kanskje dette gjelder deg og? :hmm:

Lenke til kommentar

Dere som sliter med for varm laptop, bruker den kanskje i senga, på fanget eller annet mykt underlag?

Som det står i et annet innleg HER på forumet, blir lappien mye varmere når den ikke står på et gjevnt, hardt underlag - for eksempel et bord.

Dette skyldes at det ikke kommer luft til i "luftehullene" under.

Selv har jeg brukt min 1557 både på bord, og i senga, og har reagert på at den blir mye varmere når jeg har den i senga, og dermed har vifta kjørt mye hyppigere. Har bare ikke tenkt noe større over det :roll:

Har nå PCen på den ene delen av permen til en stor bok når jeg bruker den i senga etc, og den er utrolig mye kjøligere :!:

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jeg ikke pc i senga eller på fanget. Den står på et trebord, med en tynn tynn duk. Uansett så hjelper det ikke engang å holde pc fritt i lufta i 30 min. Idle-tempen er og blir den samme. Den kryper over 52, så starter vifta og tar den ned til 48, så kryper den opp igjen. OBS, dette er ved idle.

Lenke til kommentar
Pentium M 1,7duthlon

:!: Har samme maskin som deg, bare med 512 ram.

Varmeproblem-schmarmeproblem... Sitter på toget 2 timer om dagen og ser film/jobber i 3dstudio. Maskinen varmer godt opp i fanget ja, men det er ikke no problem. Viftene går heller ikke ofte da. Ved vanlig bruk hjemme på pulten så starter viftene nå og da, men skjønner ikke hvorfor folk skal syte og klage over dette? Må da regne med litt støy iblant. Men som sagt ved idling, så starter viftene så og si aldri, må jeg nå tørre å påstå...

Lenke til kommentar
Ved vanlig bruk hjemme på pulten så starter viftene nå og da, men skjønner ikke hvorfor folk skal syte og klage over dette? Må da regne med litt støy iblant. Men som sagt ved idling, så starter viftene så og si aldri, må jeg nå tørre å påstå...

Poenget er at når man kan få det stille, hvorfor ta til takke med støy?

 

Hadde du fått valget mellom en laptop som var stille, og en som bråker, så tipper jeg at du hadde valgt den stille.

 

Det er heller ikke alle som sitter på toget med pc'en da, der hører man ikke støvsugern engang.

Lenke til kommentar

Når min 1557 er kobla i kontakta så spinner vifta opp med jevne mellomrom selv om jeg ikke driver med noe. Men når den går på batteri så er det ytterst sjeldent jeg hører noe til vifta uansett. Og Windows påstår at maskinen kjører på 600MHz i begge tilfellene. Så jeg tror ikke man helt kan stole på hva Windows forteller. Det er tydelig at maskinen ikke klokker seg ned på det punktet den kunne vært så lenge den er kobla til strømmen. Har ikke prøvd SpeedSwitchXP, mulig det kan styre ting litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...