Gå til innhold

For varm 1557GLS?


gisi

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg synes at min 1557GLS blir lett varm, og viften går forholdsvis ofte. Dette bør den kanskje ikke gjøre under vanlig bruk som tekstbehandling, surfing o.l. Noen som opplever det samme?

 

Kanskje bør en skifte den "kjølematta" under cpukjøleren til noe skikkelig arctic silver opplegg, eller er dette noe jeg må leve med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Om du ikke lar maskina selv styre cpu frekvensen (lav frekvens ved word, surfing etc), så må du jo selvsagt regne med mer viftestøy.

 

Man kan jo ikke kreve at en 1,7Ghz +/- cpu ikke blir varm?

 

Du må nok belage deg på viftestøy om du ikke godtar nedklokking av cpu når det ikke er bruk for det :)

 

Edit: min 1,6Ghz p-m cpu går på 229Mhz ved word/surfing.

Endret av iceraven
Lenke til kommentar
Edit: min 1,6Ghz p-m cpu går på 229Mhz ved word/surfing.

Er det laveste hastighet? Min 1,7 p-m går ikke lavere enn 598 MHz, og den fyrer vifte uansett, selv når pc'en bare idler.

Når du kjører på batteri går den lavere. Eller du kan installere Speedswitch XP og sette den til Max Battery, da får du tilgang til de laveste strøminstillingene også når du kjører på nettspenning.

Lenke til kommentar

Beop, hvordan er vifteopplegget på pc'en din da? F.eks når du surfer, går vifta i det hele tatt?

 

Lurer på hva som er feil med min da, siden den aldri går under 600 MHz?

 

Er det noe jeg kan laste ned av drivere til strømstyring?

 

KLARER rett og slett ikke viftestøy når jeg skal programmere og konse litt. Håpløst!

Lenke til kommentar
Lurer på hva som er feil med min da, siden den aldri går under 600 MHz?

Det er absolutt ingenting feil. Enhanced Speedstep på P-M går ikke lavere enn 600Mhz, men det hender ofte at Windows roter fælt med målingen og viser gale, lavere, verdier. For å få en bedre indikasjon kan man for eksempel kjøre SpeedswitchXP som kan plotte et sanntids histogram over CPU-hastigheten.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Shait, så det vil si at viften skal gå så mye som den gjør? Synes dette var snodig, da min gamle laptop, en AMD XP 1800+, er musestille når den idler. Vet at AMD tåler mer varme, men hadde virkelig håpet av P-M var litt bedre.

 

Det mest irriterende er at når vifta starter, så starter den på fullt, og går ned til medium . Hadde vært bedre om den kunne gå litt lavere, eller aller helst bare holde kjæft :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...