Gå til innhold

Dell XPS Duger denn?


Anbefalte innlegg

Kjena alle sammen :!:

 

Har bestilt Dell pc gjennom jobben min.

 

Lurer bare på om dette duger.

 

 

Beskrivelse

-------------------------------------

D1093 OCT

Dimension XPS P4 3.4GHz PD Integrated Sound,Video and NIC

Resource CD

1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz

3,5" Floppy drive

2 stk 160GB (7200rpm) SATA Hard Drive RAID Only

16x DVD +RW and 16x DVD

19" flat panel skjerm

256MB ATI Radeon X800 XT

Soundblaster Audigy 2 XPS

5650 5.1 speakers

++++++++ masse garanti greier å software.

 

Så hva syns dere ?

 

Kr 25.000 :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal bruke 25.000 på pc kjøper du selvsagt ikke fra Dell! Du bygger selv, og jeg kan garantere at hvis du spør om noen kunne tenke seg å sette sammen en pc for den prisen får du veldig god respons.

Det du trenger å si fra om er hva den skal brukes til. Om det er video og bilderedigering, spilling eller begge deler. Hvis jeg skulle brukt 25.000 ville jeg bygd egen pc. Men for all del det er dine penger det er snakk om :cool:

Lenke til kommentar

Den PC'en hadde jeg valgt hvis jeg skulle kjøpt ny idag. Uten tvil. Jeg hadde antagelig valgt 2x74GB disker, men det er en preferanse, det er ikke mye som kan gjøres bedre her.

 

Jeg ser saken fra en litt annen vinkel:

 

Ikke alle PC-brukere er amatørbyggere. Det er noen av oss som vil ha en maskin som virker fra starten (til slutten), og synes det er greit om den kommer ferdig montert.

 

Jeg har sett nok poster her med titler som "Har jeg vraka skjermkortet/CPU/RAM nå?" fra amatørklokkere. Og denne maskinen er kraftig nok til alle oppgaver/spill i lang tid fremover, så hvorfor i all verden skal man overklokke da? Nok om det.

 

Prisen er knallgod, den. Med 19" skjerm, X800XT og 1 gig RAM. DVD-RW og DVD, det er en maskin til hvertfall 30 000 kroner om du setter den sammen på Dell siden sider.

 

"Låst til Dell"? Ja kanskje det, men det betyr bare at du får top spec komponenter som passer sammen. Bygger du selv, er det sikkert mange her som kan hjelpe deg unna de verste fallgrubene, som å bruke fingeren istedet for busskortet til å skrape kjølepasta(?), samt til å finne gode leverandører, men kjøper du fra Dell slipper du liksom alt det i alle fall. :cool:

 

Med all mulig respekt for dere selvbyggere, selvsagt. Har man interesser for det og PC som hobby, er det greit. Selv "bygger" jeg gitarer på fritiden (kjøper kropp og hals og pickup'er og stemmeskruer og monterer og lakkerer selv), og der har vi akkurat samme diskusjonen. "Jeg kan sette sammen en gitar som er mye bedre enn en Fender, for lavere pris" sier folk. Kanskje, men forbedringen er i så fall marginal, i hvert fall ikke verd arbeidsinnsatsen. Selv gjør jeg det fordi det er gøy. Fender gitarer er mer enn bra nok hvis du er mer interessert i å spille dem enn i å bygge dem, det samme er tilfellet med Dell PC'er.

 

Lykke til med PC'en, Henr-eve! :thumbup:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...