Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hurra! Jeg har VERDENS kraftigste BlueTooth enhet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

Hei vil bare si at når dere snakker om å lage mikrobølgeovnsvåpen..så går det rett og slett ikke..

Ikke for at det er farlig men på Dicovery (Myth Busters) så koblet de 7 8 av de apparatene som faktisk lager mikrobølgene og prøvde seg mot et glass vann.. de fikk bare til 18 grader..Discovery fikk det ikke til men prøv du!

Sprø karer det der...

 

 

Tips for de mindre: Lag en fin EMP-bombe slipp den i midten av Oslo og se hvor mye skade den gjør.. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5432143541
Gutta i Myth Busters bommet vel litt på designet med tanke på interferens etc., så ikke stol blindt på hva Discovery sier.

Da erd et bare en ting å gjøre !!

Prøve igjen ;)

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
hmm, hvis de hadde puttet de mikrobølge greiene i en sirkel rundt det glasset med vann, hadde de kanskje fått et annet resultat :hmm:

Viktig å tenke på hvordan de forskjellige microbølgeovnene påvirker hverandre. Om microbølgene treffer max usync vil de kanselere hverandre.

I motsatt ende finner vi når bølgene treffer i samme fase, da vil de summeres sammen og da blir nok vannglasset varmere enn 18 grader ja :)

Lenke til kommentar
hmm, hvis de hadde puttet de mikrobølge greiene i en sirkel rundt det glasset med vann, hadde de kanskje fått et annet resultat  :hmm:

Viktig å tenke på hvordan de forskjellige microbølgeovnene påvirker hverandre. Om microbølgene treffer max usync vil de kanselere hverandre.

I motsatt ende finner vi når bølgene treffer i samme fase, da vil de summeres sammen og da blir nok vannglasset varmere enn 18 grader ja :)

Med såpass korte bølgelengder som det er på rundt 2 mhz, så vill jeg anta at glasset er så stort i forhold til bølgelengden at det er mer eller mindre umulig å få destruktiv interferens i hele glasset, antakelig er det svært lite sannsynlig at noe annet skjer en at man får gjennsnittseffekten i glasset. (dvs konstruktiv interferens meange steder i galsset, destruktiv mange steder, og "alt i mellom")

 

AtW

Lenke til kommentar
Med såpass korte bølgelengder som det er på rundt 2 mhz, så vill jeg anta at glasset er så stort i forhold til bølgelengden at det er mer eller mindre umulig å få destruktiv interferens i hele glasset

Vel i følge inzyr så kjører mikrobølgeovnene på 2,45GHz, svæært kort bølgelengde altså, men det er nok til å varme opp mat, vann ol. inni ovnen. :yes:

Lenke til kommentar
Med såpass korte bølgelengder som det er på rundt 2 mhz, så vill jeg anta at glasset er så stort i forhold til bølgelengden at det er mer eller mindre umulig å få destruktiv interferens i hele glasset

Vel i følge inzyr så kjører mikrobølgeovnene på 2,45GHz, svæært kort bølgelengde altså, men det er nok til å varme opp mat, vann ol. inni ovnen. :yes:

Helt OT...

Mikrobølgeovner varmer med friksjon....

Vann molekyler er polariserte (mikke mus utseende om noen husker)

når de utsettes for skiftende elektrisk felt prøver de å orientere seg etter dette, vannet begynner altså å flytte seg med 2.4GHz, og når det flytter seg skubber det borti andre atomer slik at det blir friksjon....

Inntrengnings dybden for feltet er nok ikke stor tipper noen få mm. Det burde koke langs kantene.

Lenke til kommentar

Jippi! Ser ut som høstferien er over, masse folk i bygget :D

 

Testkjørte utstyret, og her er det jeg kunne finne av enheter:

bt_hack.JPG

 

Var mildt sagt vanskelig å stille inn og finne enheter, da jeg ikke har funnet

noe software som egner seg til dette (a`la netstumbler for BlueTooth eller noe sånt)

 

Jeg fant totalt 8 enheter på de 20min jeg holdt på, to av disse mangler, bl.a. "Gunn-Marit"

 

Ang. bildet så ble mye PrtScr trykking og "lim inn" i paint også da jeg holdt på.. skal se om det ikke finnes en smartere måte å gjøre slikt på.. Selv om man får opp en liste over enheter i BT driveren min så mangler alikevel MAC-adressen (48bit) i denne +at de som står på lista faller ut når de ikke er i dekning.. så derfor!

 

Lite jævelskap forsøkt da det ikke er helt greit å tracke enheter som er i bevegelse med antenna samtidig som man fomler på PC`en..

 

Eneste som ble forsøkt var å sende visittkort til "R2D2" (se bildet) fra Luke Skywalker, uten at jeg kan garantere at det kom gjennnom :hmm:

 

Kunne sniffet etter flere ut hele dagen, men siden jeg mister internetten min når antenna er koblet i BT-kortet gidder jeg ikke så lenge av gangen

 

Uansett gøy :p

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Noe jeg la merke til da jeg sniffet etter enheter, er at BlueTooth enheter ikke kan indentifiseres etter produsent via MAC adresse slik som WLAN utstyr kan.

 

WLAN utstyr kan indentifiseres gjennom de tre første verdiene (f.eks 00:02:2D)

Hvis du ser på to av de sony/ericsson telefonene så er det ikke noe system på hvordan MAC er tildelt.

 

*edit*

R2D2 har samme siffer i MAC som "T630", skulle tippe det var en SE-telefon da?

 

Men nokiaene har forskjellige MAC :hmm:

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Med såpass korte bølgelengder som det er på rundt 2 mhz, så vill jeg anta at glasset er så stort i forhold til bølgelengden at det er mer eller mindre umulig å få destruktiv interferens i hele glasset

Vel i følge inzyr så kjører mikrobølgeovnene på 2,45GHz, svæært kort bølgelengde altså, men det er nok til å varme opp mat, vann ol. inni ovnen. :yes:

Poenget mitt var at bølgelengden er så kort, at interferens pga plsseringen av ovnen neppe er særlig relevant. Jeg tviler ikke på at mikrobølger kan varme opp vann ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...