Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer. Hva kan det være?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har LAN akkurat nå.

Jeg har tatt med en ruter hit i og med at han til vanlig er koblet rett i modemet.

Internettet funker fint når jeg eller han kobler oss inn på modemet men med en gang vi kobler til routern og prøver å få nett gjennom den, funker ikke internett?

Hva er Problemet? Takker for raske svar.

 

HIlsen Mats Olsen :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er det vi har gjort, men da funker ikke internett.

Har tele2. slik har vi koblet: Kabel fra veggen inn i en hvit boks, som går til modemet, og så inn i routern/ wan porten.

det beste var jo om dere bare disablet alt av dhcp osv på den routern.. for av tele2 får dere opptil 3 ip'er, eneste problemet med dette er at alt av trafikk dere imellom vil gå via internett.. og dere vil ikke få noe raskere hastighet enn uploaden på abbonementet.

 

Eller så kan f.eks kompisen din dele internett hvis han har 2 nettverkskort, bruke ICS

 

Tele2 er litt rare på dette punktet, men sånn er det nå bare

Lenke til kommentar

Tele2 leverer et modem med innebygged ruter. Denne ruteren NAT-er og dere trenger egentlig bare koble en switch/hub på det interne interfacet for så å koble klientene til hver sin switcheport.

 

Problemet dere erfarer med denne ruteren deres er nok at denne kanskje er satt opp til å dele ut ip-adresser innenfor det samme subnettet som tele2-ruteren og ergo får dere et ruting-problem.

Lenke til kommentar
Det funka ikke. skal prøve å innstallere et til nettverks kort i pcen min og koble han i det. er det no innstillinger som skal brukes for det?

da setter du det vanlige kortet til å motta ip automatisk

og det andre setter du opp til f.eks 192.168.0.1

og setter din pc til å være 192.168.0.2 med 192.168.0.1 som dns/gateway

 

så må internet connection sharing slåes på, på det nettverkskortet som du kobler deg opp mot.. altså 192.168.0.1 , tror iallefall det er slik :)

 

så kan du prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...