Gå til innhold

Bios Editor til ATI kort (med minne redigering)


Anbefalte innlegg

Nye optimaliserte bioser:

 

AvePRO_XL.rom

 

AveXT_XL.rom

 

Edit: husk å sjekke med ATItool ! (se over). Disse fungerer IKKE dersom du ikke kan kjøre timingsene uten artifacts ved å sette de i ATItool først. De fungerer heller ikke om du ikke har Samsung minne som kan kjøre XT Samsung E-Die biosen!

Kunne du postet instillingene på disse mer optimaliserte biosene, siden jeg har hynix minne er du snill? :thumbup:

Har du sapphire kort med hynix minne og 360 core så sitter du mest sannsynlig på det beste minne en kan få til pro kort. Nemlig xt minne, angående ns etc..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innstillingene du må sjekke i ATItool er:

 

Mem TRCDRD: 4 (5)

Mem TRCDWR: 2 (3)

Mem TRAS: 6 (10)

Mem TRRD: 2 (4)

Mem TR2W: CL+2CLK (3CLK)

Mem TWR: 2 (3)*

Mem WR_Latency: 1.5 (2)*

 

gjelder begge biosene.

 

XT bios kjører XT speed som stock (411.75/364.5) og Pro kjører standard Pro (378/338)

Har det noe å si at jeg allerede har flashet til xt bios? Er det "trykt" at jeg sjekker om kortet klare å kjøre de innstillingene?

Lenke til kommentar

Meget interesang post :w00t:

 

Sitter her med mitt 9800 pro, (med R 350 core :cry: ) og lurer på og skaffe meg en XT bios..............

 

Men først må jeg klare og klokke til XT hastighet.......(får air facts når coren ligger på 398 mhz, i FAR CRY :cry::cry: )..er ikke det rart?, har ikke spesielt høy temp i kabinettet heller.

 

 

men bestilte i dag denne viften : http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet902.htm

og håper at denne lar meg klokke lengre. ;)

 

bestilte også en pakke med disse:

 

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet837.htm i cu version...

 

Så nå blir jeg sur hvis jeg ikke klarer XT hastighet ..............

Lenke til kommentar
Hvor mange % ytelse er det snakk om i forhold til 9800pro med stock hastigherer og stock bios?

 

Når du har XT biosen og gjort innstillingene på minnet? :hmm:

 

Noen som har testa og gidder slenge ut en ca verdi i prosent (eller gjerne en 3d mark score) :thumbup:

Lest tråden?

 

Det er snakk om 10% og 3dmark score en variabel (500-700 3dmark 03)

Lenke til kommentar
Lest tråden?

 

Det er snakk om 10% og 3dmark score en variabel (500-700 3dmark 03)

 

Jeg forstod det som at det var 9800 pro @ til Xt hastigheter vs Et 9800 pro flasha til XT bios og tweaka minne.................. som var 10% forskjellig...eller er jeg helt på jordet :ermm:

 

etter de resultatene han oppga, forsto jeg det som om kortet var klokket til XT hastighet i alle tilfeller....correct me if i`m wrong :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tro jeg har dårligste R350 chippen ATi noen gang har laget. :cry::cry::cry:

 

Jeg lasta ned ati tool og klarer imponerende 382 core og 342 men uten airfacts.....

altså ingen overklokk overhode.

 

Og prøvde derreter og stille på Mem verdiene fikk tusevis av airfacts bare jeg justerte på en av de......HVORDAN ER DET MULIG!!!!!!!!!!

 

Venter desperat på nødsendingen fra 3dfxcool, med vifte og kjøleribber (se noen poster lengre oppe)

 

Jeg har det heller ikke noe varmt i kabinettet. Noen som har hør om noe lignende.

 

Håper noen kan forklare dette... :hmm::cry::cry:

Lenke til kommentar

ja fastwrites er på...hva gjør den egentilg, vil jeg merke noen forskjell om jeg slår den av? (takk for hjelpen, jeg prøver og slå det av nå)

 

Foresten kjente på minne nå og det er sinnsykt varmt ved 340 mhz, så jeg tror det vil hjelpe godt når kjøleribbene kommer....

 

på minnet står det følgende: HY5DU283222 hva betyr dette? er det godt eller dårlig minne?

 

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...