Gå til innhold

Alle som vil debattere om rasisme-legalisering!


Anbefalte innlegg

Noen ganger kan det virke som moderatorene ser på disse utsagnene som svada fra en uvitende ungdom. Jeg er klar over at det skal lite til å slenge dritt på et forum, men det som er skummelt er at det virker som disse brukerne virkelig mener det de sier, og det gjør meg skikkelig bekymret. Hva hvis de overbeviser flere og flere om at deres meninger er de rette... Det er veldig mange ungdommer her som kan være lettpåvirkelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen ganger kan det virke som moderatorene ser på disse utsagnene som svada fra en uvitende ungdom. Jeg er klar over at det skal lite til å slenge dritt på et forum, men det som er skummelt er at det virker som disse brukerne virkelig mener det de sier, og det gjør meg skikkelig bekymret. Hva hvis de overbeviser flere og flere om at deres meninger er de rette... Det er veldig mange ungdommer her som kan være lettpåvirkelige.

Svært enig med deg. Det er synd dersom hw.no blir et samlingspunkt for folk med slike ufyselige meninger - De vrir og vender på ting, og får de utroligste ting til å høres logisk og fornuftig ut for naive sjeler.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Tja, jeg vil definere det som rasisme når innvandrere, arabere, afrikanere og andre folkegrupper blir karakterisert som aper, dumme, terrorister osv.

Den skal du få for. Men jeg tenkte mere på hvordan enkelte her inne reagerer med å rope rasisme ved kritikk av religioner, ved uttrykk for å være stolt over å være norsk/hvit/etc. og så videre.

Lenke til kommentar
Det er synd dersom hw.no blir et samlingspunkt for folk med slike ufyselige meninger

Forumet kan allerede se ut som et samlingssted for kommunister – tilhengere av en ideologi som har drept over 100 millioner mennesker. Nasjonalsosialismen er jo rene speiderpiken i forhold til kommunismen. Likevel kan folk fortsatt gå rundt i Che Guevara- og Lenin-skjorter, som om det skulle være noe bedre enn å ha bilde av Hitler på skjorten.

 

Mens enhver skandinavisk nasjonalsosialistisk familie har måttet gå med politisk sørgebånd i hele etterkrigstiden, av skam eller av tvang, sitter marxistene der. De har aldri vært nødt til å gjøre rede for sitt politiske horeri - de lever videre som om ingenting var hendt. De sitter med den samme moralistiske og retthaverske geipen i munnviken.

Det er på tide at kommunister får samme behandling som nasjonalsosialister, ettersom begge grupper er tilhengere av totalitære anti-liv-ideologier uten prinsipielle forskjeller.

Lenke til kommentar
Det som er rasisme er å påstå at alle muslimer er gale aper og lignende, noe som enkelte faktisk gjør.

Det er ikke rasistisk med mindre det er underforstått at man med muslimer mener arabere. Men i utgangspunktet bør man la tvilen komme folk til gode, og da kan man ikke kalle det rasistisk uansett hva en person måtte mene om mennesker som er tilhengere av en bestemt ideologisk retning eller religion.

Lenke til kommentar
Noen ganger kan det virke som moderatorene ser på disse utsagnene som svada fra en uvitende ungdom. Jeg er klar over at det skal lite til å slenge dritt på et forum, men det som er skummelt er at det virker som disse brukerne virkelig mener det de sier, og det gjør meg skikkelig bekymret. Hva hvis de overbeviser flere og flere om at deres meninger er de rette... Det er veldig mange ungdommer her som kan være lettpåvirkelige.

Svært enig med deg. Det er synd dersom hw.no blir et samlingspunkt for folk med slike ufyselige meninger - De vrir og vender på ting, og får de utroligste ting til å høres logisk og fornuftig ut for naive sjeler.

Enig med dere begge jenter, men som utlendinger må vi stå sammen og vise at ikke alle utlendinger er bare svada.. MEN OH-NOES!!! Vi kan ikke stå sammen, da er vi en kriminell gjeng :ohmy::ermm:

Lenke til kommentar
Det er synd dersom hw.no blir et samlingspunkt for folk med slike ufyselige meninger

Forumet kan allerede se ut som et samlingssted for kommunister – tilhengere av en ideologi som har drept over 100 millioner mennesker. Nasjonalsosialismen er jo rene speiderpiken i forhold til kommunismen. Likevel kan folk fortsatt gå rundt i Che Guevara- og Lenin-skjorter, som om det skulle være noe bedre enn å ha bilde av Hitler på skjorten.

Og her presenterer PelsJakob eksempel nummer to.

 

Godt jobba. Applaus, applaus. (... klapper med hendene ...)

Lenke til kommentar
Noen ganger kan det virke som moderatorene ser på disse utsagnene som svada fra en uvitende ungdom. Jeg er klar over at det skal lite til å slenge dritt på et forum, men det som er skummelt er at det virker som disse brukerne virkelig mener det de sier, og det gjør meg skikkelig bekymret. Hva hvis de overbeviser flere og flere om at deres meninger er de rette... Det er veldig mange ungdommer her som kan være lettpåvirkelige.

Svært enig med deg. Det er synd dersom hw.no blir et samlingspunkt for folk med slike ufyselige meninger - De vrir og vender på ting, og får de utroligste ting til å høres logisk og fornuftig ut for naive sjeler.

Mye likt kristendomen og andre "religioner".

ekstremisme i enhver form er bekymringsverdig uansett hvilken retning den tar.

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden kan man egentlig forsvare kommunisme?

Hva er galt med en ideologi som har som hovedprinsipp at økonomien skal være demokratisk?

 

Ikke la dette blir en ny kommunismedebatt, da, selv om det er ganske opplagt at kapitalismen har drept langt flere. Og PelsJakob, jeg snakker ikke om den "rene" kapitalisme, siden det aldri har vært ordentlig prøvd.

Lenke til kommentar
Hva er galt med en ideologi som har som hovedprinsipp at økonomien skal være demokratisk?

Dette betyr ikke noe annet enn at individet skal være underlagt samfunnets vilje. Individet skal ikke ha noen rettigheter, og samfunnet kan gjøre som det vil med ham. Et marked er summen av individers frie valg. Det sosialister ønsker, er inngrep i markedet, det vil si inngrep i individers frie valg. Det er umoralsk.

 

selv om det er ganske opplagt at kapitalismen har drept langt flere.

Kan du forklare hvordan kapitalismen har drept noen?

 

Og PelsJakob, jeg snakker ikke om den "rene" kapitalisme, siden det aldri har vært ordentlig prøvd.

Hvordan har den «ikke-rene» kapitalisme drept noen?

Lenke til kommentar
Brenning av korn, for å holde oppe prisene,

Jeg har hørt dette bli hevdet utallige ganger av sosialister; jeg har imidlertid aldri hørt hvor dette har skjedd. Uansett er det den som produserer kornet som eier det, og om han har lyst til å selge det eller brenne det er hans valg. Man dreper ingen ved å brenne korn. Forøvrig kan man jo bare tjene på å brenne korn dersom man har særs store markedsandeler. Er det tilfellet innenfor kornproduksjon?

 

AIDS-medisiner som ikke gis til fattige etc.

Du sitter og skriver på en datamaskin til mange tusen kroner. Likevel selger du ikke denne, for så å dra til Afrika for å dele ut gratis mat til fattige og sultne afrikanere. I henhold til din egen logikk er du altså en morder.

 

Og hva med de som ikke produserer medisiner i det hele tatt? De må vel være enda større mordere (dersom det kan måles i grader).

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...