Gå til innhold

Asus Geforce 4 TI4600 fra Komplett.no


guso

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig har komplett gjort noe lovstridig.

De har solgt varer som ikke svarer til de spesifikasjonene de har oppgitt.

 

7. Har Komplett overhodet gjort noe feil i denne saken?

 

Fy f.. du er tett!, gjorde de ikke en feil da de annonserte produktet som et Ti4600 300/650 kort?

 

4. Blir du alltid like fortvilet og misfornøyd om noen gjør en liten feil med en viss konsekvens for deg?

 

Så du synes det er greit å selge ting som ikke er rett, og at kjøperen bare skal finne seg i det?

Hvis du kjøper en 40x brenner og får 32x, blir du ikke irritert da?. Eller hvis du kjøper en bil og modellen med mindre motor?

 

6. Er du vant med at du alltid får det som du vil?

 

Hva f.. Komplett har jo solgt produktet med feil spesifikasjoner oppgitt og du mener det er feil å klage på det?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.. det kan virke som om noen er for tette til å få meg seg hva komplett faktisk har gjort her. La oss se på noen enkle fakta:

 

1) Komplett selger kortet som "Asus". Det er avbildet i annonsen, her ser vi et kort med Asus sin velkjente kjøler. Vi ser også et bilde av dette Asus kortet i omtalen som du finner under "Support" i annonsen. Der står det faktisk bildet av Asus kortet sammenliknet med et referanse kort. Doh! Jeg fikk altså referanse kortet! Kan ikke akkurat si at jeg får tilsendt det annonserte produktet vel....?

 

2)Komplett selger kortet som Ti4600. Ti4600 innebærer en klokkefrekvens på 300/650. Dette er veldig strengt, og produsenter får ikke engang lov å selge kort med høyere frekvens (!). F.eks. Gainward sine kort selges med lovnader om garantert høyere klokke hastigheter, men klokkingen må du gjøre selv. At komplett da selger et kort med _lavere_ hastigheter er vel i overkant av hva nVidia liker, for å si det mildt. Kortet jeg fikk var altså heller ikke Ti4600.

 

Ja, slik spekulativ forretningsdrift som vi ser her gjør meg forbannet. Og jeg føler at det er fullstendig berettiget, da dette er noe jeg ikke unner andre forbrukere å oppleve. Så jeg kommer til å forfølge saken til komplett har refundert samtlige av mine utgifter, og jeg ser helst at de stopper denne tvilsomme praksisen i tillegg.

Lenke til kommentar

Hehehehehe, :lol: :lol: :lol:

 

- jeg har ikke sagt at Komplett overhodet ikke har gjort noe galt i denne saken. Jeg stilte spørsmålet jeg.

 

Og dette med kjøpsloven er jo litt for vidløftig i denne sammenheng. ... :razz: :razz: :razz:

 

- Er det noen konflikt her da :eek: ? Noen produserer jo denne "konflikten" uten engang å ha klaget, - eller uten å ha fått avslag på en klage! Jeg har ikke sett eller fått gjennfortalt et eneste avslag her! Da blir jo det hele bare tull, dersom Komplett altså ikke har avslått klager i saken.

 

Om det jeg skriver ovenfor stemmer, - oppfører dere, altså noen, dere som noen tufsete fornærmede små barn. Skam dere!

 

Reklamasjonen må vurderes etter hvor vesentlig den er. For mange er kortet megabra, kanskje for alle når de ser på pris/ytelsesforholdet! Noen mener kortet ikke har oppgitte ytelser, - og har rett i sin reklamasjon ... blablablabla :razz: :razz: :razz:

 

Pointet er at Komplett har oppført seg megabra i dette spørsmålet. Komlett har kommet i uføret på samme måte som sine kunder, uten bedre vitende. Om det er noe uføre da.

 

KOMPLETT HAR KOMMET I UFØRET SOM SINE KUNDER UTEN BEDRE VITENDE. Om det er noe uføre da.

 

- Og tøys om kjøpsloven blir jo rent tøvete så lenge Komplett ikke har avslått noen klage. Og behandlignen av saken er jo prima.

 

Så ta 100-lappen du, - det er alt du fortjener. - Eller prøv å bytte kortet. Kanskje du får pengene tilbake om du er rask, - så kan du kjøpe et annet dyrere kort, eller et dårligere kort til like høy pris. - For du har jo kjøpsloven på din side kjempesmarten. :wink:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-07-19 19:34 ]

Lenke til kommentar

Og Komplett,

 

- hva med en Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache til meg.

 

Om dere ikke fixer det, - kan dere helt kostnadsfritt få en tilsvarende 80GB i bytte.

 

- Eller eller i tillegg en fri weekend i Paris med masse gratis prostituerte, - som det står fritt til meg å forkaste ... :razz: :razz: :razz:

 

- Jeg har tross alt undervist i kristendomskunskap ...

Lenke til kommentar

enter: Svært så furten du var da... Jeg ser på å beholde dette kortet som et svært dårlig alternativ da det ikke var dette jeg vil ha. Jeg tror mange andre også fant ut dette, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal være så fornøyd med hva de har sent meg..

 

Det er fint hvis komplett viser seg å være forståelsesfulle, og fleksible med tanke på retur. Men dette skulle også bare mangle. Det er nettopp dette vi kan kreve av dem, uansett hvor tabben ligger, så står de ansvarlige overfor kjøperen. Det er absolutt lov å være forbannet etter at man finner ut at man er blitt forsøkt lurt (for det kunne absolutt virke sånn), og når det er opprettet en helt tråd for dette kortet, så tyder det på at det er mange følelser i sving, og jeg ser ikke hvorfor vi skulle holde disse for oss selv.

 

Når det gjelder kjøpsloven, så strider dette klart mot to paragrafer...

 

Kjøpsloven §18 ”Reglene om mangler gjelder også når tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet.”

Jeg har altså blitt forespeilet at jeg kjøpte et Ti4600 kort, noe som ikke viste seg å stemme. Spesifikasjonene var langt under Ti4600, og nærmere det langt billigere Ti4400 kortet. Dette skurrer ifølge min rettferdighetssans.

 

Kjøpsloven §17 2c: ”Dersom annet ikke følger av avtalen, skal tingen ha egenskaper som selger har vist til ved å legge fram prøve eller modell”

Kortet var ikke det avbildede og omtalte Asus kortet. I tillegg til i selve annonsen har den linker til andre steder der også kortet er avbildet. Ingen av disse stemmer med det kortet jeg fikk:

http://www.asus.com/vga/agpv8460/overview.htm

http://firingsquad.gamers.com/hardware/v84...ultra/page3.asp

 

Jeg føler absolutt at jeg har mitt på det rene, både sett i forhold til loven, mine rettigheter som forbruker og min fullt berettigede harme da jeg mottok kortet.

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-07-19 20:52 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har også samme kortet, og jeg er meget enig med mad-arab her. Kortet er jo et GF4Ti4500? Hadde jeg visst dette hadde jeg kjøpt meg et GF4Ti4400 kort isteden, jeg kjøpte dette kortet siden jeg fikk oplysninger om at det var et GF4Ti4600 kort, som det skulle være tilbud på som det altså ikke var.

 

_________________

Mvh. Simen Bakke

__________________

HUSK URL-kode! Mine HW Specc'z!

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-19 21:20 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-07-19 20:50, mad_arab skrev:

enter: Svært så furten du var da... Jeg ser på å beholde dette kortet som et svært dårlig alternativ da det ikke var dette jeg vil ha.

______________________

 

Neida, - eller oki, - jeg har angrepet som rakkern ...

 

Men jeg tror du kanskje kan få tilbakelevere kortet, - for du har din grunn, - og dine argumenter holder de, eller hvertfall har du dine gode argumenter. Så du bør kunne få bytte kortet, - men det er ikke opp til meg.

 

- Men du kan ikke kreve å få det kortet du vil ha, - for også Komplett led din sjebne, - så det var utilsiktet fra den siden.

 

Så jeg kryper til korset og innrømmer deg rett :grin: , men det jeg prøver å få frem, - er at denne heksejakta er helt feil. De fleste får et supert pris/ytelse -kjøp. De som ikke aksepterer, - får kanskje bytte.

 

Men jeg ønsker deg lykke til med returen, - og tror den kan (kan) bli gjennomført.

 

Men til alle andre, - hvorfor ikke si seg fornøyd med sommerens beste kjøp, - til tross for en utilsiktet visningsfeil fra Komplett. - Og en 200GB WD - bestikkelse til meg da, - eller hva jeg skulle få velge eller forkaste :razz: :razz: :razz:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...