Gå til innhold

Asus Geforce 4 TI4600 fra Komplett.no


guso

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-15 22:49, Ash skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 20:39, anti skrev:

Hvis det er 2.8ns rambrikker er dette bedre brikker enn det sitter på de fleste Ti4600 kort tror jeg. (1000/2.
:cool:
*2)=714, noe som er godt over 650mhz på et Ti4600 kort. Da bør det jo i hvertfall kunne kjøre fint på 650mhz.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: anti på 2002-05-15 20:45 ]</font>


Jau, det er standard Ti4600 brikker det. Det er det som er så fint med Ti4600 kortene, de kommer med 2.8ns ram som standard. Så du skal klare å klokke minnet over 700Mhz nesten uansett. :razz: Skjønner strengt tatt ikke hvorfor kortene ikke er klokket til 300/700 orginalt. Kanskje det ikke er noe vits?
:eek:
Bleh, mye vil ha mer osv!! hehe. Overklokking er tingen!!

Prøvde med 315 & 714 i går kveld og det gikk knirkefritt. Oppnådde 10975 sysmark med en AMD 1800XP klokket til 2000+... Fornøyd med det. Er det noen høyere?? Med samme skjerm kortet...dvs en Asus kloning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-16 10:25, anti skrev:

For meg virker det som det er et NVidia referansekort. Om det er Asus eller ikke spiller ingen rolle for meg når det er et bulk kort anyway, hvis det klarer 315/714 som guso kjørte sitt på er jeg fornøyd.


 

Men du må innrømme at det er litt irriterendes

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 10:27, Cir|th skrev:

Quote:


Den 2002-05-16 10:25, anti skrev:

For meg virker det som det er et NVidia referansekort. Om det er Asus eller ikke spiller ingen rolle for meg når det er et bulk kort anyway, hvis det klarer 315/714 som guso kjørte sitt på er jeg fornøyd.


 

Men du må innrømme at det er litt irriterendes

Meget iriterende. Spesiellt så lenge Komplett går ut med at det er et reint Asus kort...Her lukter det ugler i måsan..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 10:27, Cir|th skrev:

Quote:


Den 2002-05-16 10:25, anti skrev:

For meg virker det som det er et NVidia referansekort. Om det er Asus eller ikke spiller ingen rolle for meg når det er et bulk kort anyway, hvis det klarer 315/714 som guso kjørte sitt på er jeg fornøyd.


 

Men du må innrømme at det er litt irriterendes

 

Syns ikke det er irriterendes nei. Når jeg får et Ti4600 kort for 3200kr, bryr jeg meg lite om merket så lenge det har bra ram, og TV-Ut som de reklamerte med.

 

Tror ikke et NV referansekort, som det virker som det er ut i fra bilder jeg har sett av de første korta og at det står nvidia/gf4 på vifta, er et dårlig kort. Med tanke på at det er disse de først sendte ut til reviews o.l.

 

Eneste som er dumt er at det er underklokka som default, men det kan en liten bios oppdatering alltids fikse.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 12:07, anti skrev:

Nå har Komplett endret på core og memory igjen.

Core Clock (MHz) 290 Mhz

Memory Clock (MHz) 600 Mhz



Hva med Båndbredden.. skal de ikke forandre på den også? den var på 9600MB/sek før jeg ga beskjed.. nå står den på 10400 MB/sek..

Om du jobber på Komplett.no forresten??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 12:34, guso skrev:

Quote:


Den 2002-05-16 12:07, anti skrev:

Nå har Komplett endret på core og memory igjen.

Core Clock (MHz) 290 Mhz

Memory Clock (MHz) 600 Mhz



Hva med Båndbredden.. skal de ikke forandre på den også? den var på 9600MB/sek før jeg ga beskjed.. nå står den på 10400 MB/sek..

Om du jobber på Komplett.no forresten??

 

 

De har vel ikke skjønt at de må forandre båndbredden når de setter ned minnet. Nei jeg jobber ikke på Komplett bare fordi jeg ikke syns det er så ille at det ikke er et Asus kort :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 13:22, Cir|th skrev:

Når du kjøper et Asus kort skal du få et asus kort !


Selv om det funker dah..


 

Selvfølgelig. Men det kommer helt ann på hvilken løsning (hvis noen i det hele tatt) Komplett har på dette. Kjedelig å feks måtte vente i 2 uker++ for å få et annet bulk kort (retur av dette kortet, så sende et tilbake, kan ta tid).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 13:56, anti skrev:

Quote:


Den 2002-05-16 13:22, Cir|th skrev:

Når du kjøper et Asus kort skal du få et asus kort !


Selv om det funker dah..


 

Selvfølgelig. Men det kommer helt ann på hvilken løsning (hvis noen i det hele tatt) Komplett har på dette. Kjedelig å feks måtte vente i 2 uker++ for å få et annet bulk kort (retur av dette kortet, så sende et tilbake, kan ta tid).

Forventer svar i fra Komplett i løpet av meget kort tid. Snakket nettopp med dem på tlf...(5 min siden)

Lenke til kommentar

Hei Guso og alle dere andre.

 

Snakket nettopp med en av dere på tfl. og kastet meg inn her på forumet så fort jeg kunne.

Da vi la ut dette kortet på "Ukens Tilbud" stod det først opp gitt til å være 290/600, men så startet det en annen diskusjon rundt kortet, den dagen på forumet her, om at vi mått ha feilpriset et TI4600 kort, siden det var så billig. Basert på den diskusjonen og det faktum at vi kjøpte kort fra Asus oppgitt til å være bulkutgaven av V8460ULTRA/DT kortet deres, og Asus oppgir info på dette og de andre TI4600 kortene i serien til å være 300/650, ref: http://www.asus.com/vga/agpv8460/features.htm så endrer jeg info på produktet til 300/650/10,4 GB/sek.

Men i dag fikk jeg flere mail fra kunder av komplett.co.uk som sier at dette kortet virker anderledes og kun oppgir 290/600. Det førstet jeg da gjør er å endre info tilbake forsikkerhetsskyld, for jeg får også oppgitt av noen kunder at kortet heter: V8460-600 og det er ikke det samme vi trodde vi hadde fått fra Asus i så fall. Det er også et kort jeg ikke har funnet egen info og spec på på Asus sine sider.

Står det V8460-600 på deres kort? Hvor på kortet står det trykk med ASUS, om det gjør det i det hele tatt?

Så langt velger jeg å tro at det ikke er et overklokket TI4400 kort, som enkelte her tror, men et TI4600 kort med annet minne og diverse, som vi her har fått fra Asus.

Ser ut som om vi først hadde riktig info, så feil og nå riktig igjen. (så opp til flere av dere hadde rett i det dere postet om dette kortet :smile:

Det jeg venter på nå er å få oppgitt fra Asus hva dette kortet egentlig er, og hvilke hastigheter det er ment å gjøre på, for å se om vi har fått noe annet enn vi trodde, eller om det er som flere andre kort som rett og slett ikke klarer de samme hastigheter som Nvidia Default.

Så fort jeg får nøyaktig info på dette kortet, så poster jeg det her på forumet, så ser vi hva de som har kjøpt dette kortet velger å gjøre.

Men jeg må jo få lov til å si meg enig i at det var et utrolig billig kort, som tross alt har en ytelse som er over prisen det ble solgt til i forhold til f.eks et TI4400 kort, men jeg skal finne ut det jeg kan om kortet og gi dere beskjed her.

Enn så lenge må dere alle ha en fin 17. mai helg.

 

Eilif Kiland, PS Skjermkort, Komplett.no salg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-16 14:16, Komplett.no Salg skrev:

Hei Guso og alle dere andre.


Snakket nettopp med en av dere på tfl. og kastet meg inn her på forumet så fort jeg kunne.

Da vi la ut dette kortet på "Ukens Tilbud" stod det først opp gitt til å være 290/600, men så startet det en annen diskusjon rundt kortet, den dagen på forumet her, om at vi mått ha feilpriset et TI4600 kort, siden det var så billig. Basert på den diskusjonen og det faktum at vi kjøpte kort fra Asus oppgitt til å være bulkutgaven av V8460ULTRA/DT kortet deres, og Asus oppgir info på dette og de andre TI4600 kortene i serien til å være 300/650, ref:
så endrer jeg info på produktet til 300/650/10,4 GB/sek.

Men i dag fikk jeg flere mail fra kunder av komplett.co.uk som sier at dette kortet virker anderledes og kun oppgir 290/600. Det førstet jeg da gjør er å endre info tilbake forsikkerhetsskyld, for jeg får også oppgitt av noen kunder at kortet heter: V8460-600 og det er ikke det samme vi trodde vi hadde fått fra Asus i så fall. Det er også et kort jeg ikke har funnet egen info og spec på på Asus sine sider.

Står det V8460-600 på deres kort? Hvor på kortet står det trykk med ASUS, om det gjør det i det hele tatt?

Så langt velger jeg å tro at det ikke er et overklokket TI4400 kort, som enkelte her tror, men et TI4600 kort med annet minne og diverse, som vi her har fått fra Asus.

Ser ut som om vi først hadde riktig info, så feil og nå riktig igjen. (så opp til flere av dere hadde rett i det dere postet om dette kortet :smile:

Det jeg venter på nå er å få oppgitt fra Asus hva dette kortet egentlig er, og hvilke hastigheter det er ment å gjøre på, for å se om vi har fått noe annet enn vi trodde, eller om det er som flere andre kort som rett og slett ikke klarer de samme hastigheter som Nvidia Default.

Så fort jeg får nøyaktig info på dette kortet, så poster jeg det her på forumet, så ser vi hva de som har kjøpt dette kortet velger å gjøre.

Men jeg må jo få lov til å si meg enig i at det var et utrolig billig kort, som tross alt har en ytelse som er over prisen det ble solgt til i forhold til f.eks et TI4400 kort, men jeg skal finne ut det jeg kan om kortet og gi dere beskjed her.

Enn så lenge må dere alle ha en fin 17. mai helg.


Eilif Kiland, PS Skjermkort, Komplett.no salg.


Tank you very mutch for et utfyllende svar.. Det står ikke Asus på kortet..Jeg skal sjekk ut om det står V8460-600..

Lenke til kommentar

Vel, hvis det er riktig som du sier Guso så er det ihvertfall ikke spart penger på minnebrikkene. For er det 2.8ns ram så er det de samme som brukes til vanlige Ti4600 kort.

Kan ikke Komplett ta og røske av kjøleribben på et kort og sjekke hva som står stemplet på selve GPU'en da??

Står det NV25 Ultra/Geforce 4 Ti4600 er det riktig vare. Står det NV25/Geforce 4 Ti4400 er det feil vare. (MRK!! Det står enten en av alternativene før / eller en av alternativene etter. Ikke begger deler.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...