Gå til innhold

Asus Geforce 4 TI4600 fra Komplett.no


guso

Anbefalte innlegg

Da komplett averterte sitt Asus GF4-TI4600 bulk-kort, opplyste de at det hadde core clock på 290 og memory clock på 600.

Da jeg ringte dem og spurte om forskjellen så sa de at kortene (retail) og bulk versjonen skulle ha samme konfigurasjon. Det var kun er skrivefeil, som de skulle rette opp umiddelbart. Det vil se de forandret verdiene opp til 300 & 650. Jeg bestillte derfor kortet umiddelbart. Da jeg fikk det i går var jeg ikke sen om å montere det inn. Kjempe spent. Litt skuffet ble jeg da jeg går inn for å lese om kortet konfigurasjon. Der står det vitterlig 290 på core-clock og 600 på memory clock. Har prøvd med de siste driverne til nvidia 27.50 og Driverne som fulgte med kortet datert 5 mars 2002. Men får de samme resultater. Det vil si at jeg må inn å overklokke kortet for å oppnå samme verdiene som komplett opplyste om at det i utgangspunktet skulle ha !! Er dette lureri eller hva! Føler meg litt snytt! Er det andre som har fått samme verdier som meg på minnet? Eller er det bare meg som har vært uheldig å ha fått feil kort ?

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: guso på 2002-05-15 09:14 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: guso på 2002-05-15 10:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er null problem å sjekke det, les av hva som står på minnebrikkene, og hvis du tør så tar du av kjøleribba på GPU'en og leser av hva som står der også.

Minnet bør ha en lang kombinasjon av tall og bokstaver. De siste to tallene er hastigheten, for vanlige Ti4600 kort er det 28ns. (Mao, det vil stå -28 tilslutt).

På GPU'en skal det stå enten NV25 Ultra eller Geforce 4 Ti4600 (spørs hvor gammel brikken er, de første er merket NV25 Ultra, de nyeste er merket Geforce 4 Ti4600).

Står det bare NV25 er det en Ti4400 brikke. Jeg regner med at de nyeste av de er merket med Geforce 4 Ti4400. Husker ikke i farta hvor raskt minne Ti4400 kortene kjører med, men er minnet merket med 29+ i hastighet så er det ikke samme type som brukes på retail Ti4600.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 14:23, qwer skrev:

Hvorfor ser ikke mitt Asus Ti4600 kort ut som det gjør på hjemmesida til asus ?


Jeg regner med at du mener at du ikke har fått den kule lilla utgaven?

Såvidt jeg veit er det kun Deluxe utgaven som er lilla. Evt så er retail kortene lilla og bulk kortene vanlig grønne (bulk er jo tross alt Lada utgaven, alle svinger som kan kappes er kappet for at det skal bli så billig som mulig). :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: Ash på 2002-05-15 14:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 14:23, qwer skrev:

Hvorfor ser ikke mitt Asus Ti4600 kort ut som det gjør på hjemmesida til asus ?


 

Snakket nettopp med folka fra Komplett, og de sa at det var nokså tilfeldig hvilket bilde de la ut. De var ikke så nøye på det. Jeg for min del fikk et kort med en vifte som var helt ulikt det på bilde.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 14:29, hasuwest skrev:

Men et GF4Ti4600 kort er jo endel lengere enn et GF4Ti4400 kort da.. Så man ser jo lett forskjeld..


Nei, det er fullt mulig å ta et Ti4600 kort og produsere det med en Ti4400 brikke istedenfor en Ti4600 brikke (Ti4400 brikkene er billigere å kjøpe fra Nvidia enn Ti4600 brikkene).

Som de fleste vet så klarer ofte en Ti4400 brikke å kjøre samme hastighet som en Ti4600. Derfor er det penger å spare på et sånt triks, men du blir nok ikke populær hverken hos oss forbrukere eller Nvidia når triksinga blir oppdaget.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 14:38, tgrude skrev:

ser kortet ditt slik ut:




eller slik?



PS! Kopier og lim inn i adresselinja di.. ellers funker det ikke!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tgrude på 2002-05-15 14:39 ]</font>


Jeg merket det!

Kortet ligner på 164.JPG vifta ser nogelunde lik ut bare med et fint klistermerke på.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 15:01, Ash skrev:

Slutt å klag, hovedsaken er: Funker det som det skal? :razz:


Det er ikke for å klage, jeg vil bare til bunns i denne saken.

Den virker forresten utmerket. 10700 i sysmark etter lett twiking til 300 core + 600 memory.

Lenke til kommentar

jeg og en kompis får begge kortet imorgen..

jeg klager ikke, men syns det er litt rart gjort av koplett.no å si at det er et 4600 kort, og tilogmed si at det var skrivefeil på siden..

 

derfor det var så billig, jeg håper i alle fall det er overklokkingsvennlig da..:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 15:11, guso skrev:

Det er ikke for å klage, jeg vil bare til bunns i denne saken.

Den virker forresten utmerket. 10700 i sysmark etter lett twiking til 300 core + 600 memory.


Hehe, jeg mente Qwer som klager på fargen/kjøleribba på kortet sitt. :grin:

I ditt tilfelle så er det viktig å finne ut om du har fått et kort som er klokket "feil" men har riktige komponenter, eller om du har blitt lurt og har kjøpt et Ti4400 kort for Ti4600 pris!??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...