Gå til innhold

Asus Geforce 4 TI4600 fra Komplett.no


guso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Bare et spørsmål*

 

Får snart Gainward GF4ti4400 Golden Sample i posten, og jeg lurte bare på hvor høyt det er forsvarlig å klokke det med original vifte. Kan jeg klokke det max, eller bør en nøye seg med mindre? Hadde nå ikke tenkt å klusse så mye med det fordi det er jo forsåvidt raskt nok (og jeg har ikke peiling på slikt), men en vet jo aldri... :smile:

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått ti4600-kortet og det funker greit med de siste driverne fra Nvidia sin hjemmeside. Prøvde å laste ned Asus sine nye drivere og andre utilities for Asus-kort. Kunne ikke bruke noen av dem siden ingen kunne detektere noe Asus-kort i maskinen. I Powerstrip står det Asustek under identifikasjonen av kortet, men er litt usikker på hva dette kortet egentlig er etter det jeg nevnte tidligere. Fikk 9106 poeng på 3DMark2001SE, har en XP 1600+ og epox 8KHA+ hk, det er vel en ok score. Jeg vil, i likhet med mange andre som har anskaffet seg dette kortet, ha full klarhet i denne saken - alle kortene lagt på bordet. Skjer ikke dette er jeg ikke sikker på om jeg blir å beholde kortet.

Lenke til kommentar

Hei igjen alle sammen,

 

Dette er et Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128 MB OEM kort i bulk forpakning.

 

Så det er en OEM utgave av kortet Asus har laget, som vi har kjøpt inn derfra.

Av en eller annen grunn er dette kortet klokket ned fra Asus til 290/600, men det har en helt ordinær Nvidia TI4600 GPU.

 

De som har spørsmål videre om dette kortet er hjertelig velkomne til å maile meg direkte på [email protected], dersom de er usikre om kortet, eller ikke vet helt hva de vil gjøre med det.

 

Registrerer at mange her har gode resultater med dette kortet.

Til de av deres om opplever problemer med en del nyere spill, så har jeg av personlig erfaring (har et Creative Ti4600 kort) opplevd at en del nyere titler ikke kjører like bra med Nvidia Detornator 28.32 drivere, men har selv mye bedre resultater med Beta 29.20 drivere, og dette hører jeg også fra andre kunder og kolleger, på forskjellige GeForce 4 Ti4400 og TI4600 kort, så jeg har ingen grunn til å tro at dette Asus kortet forårsaker slike spill/grafikk problemer.

Og jeg venter i spenning på nye offisielle Nvidia Drivere, som jeg ville gjette er rett rundt hjørnet nå.

 

Men ved spørsmål videre, ta gjerne kontakt med meg på [email protected]

 

Vennlig Hilsen

Eilif Kiland, Komplett.no Salg

Lenke til kommentar

bare meg som syns at kortet ikke yter like bra som det skulle.. det er veldig ok-venlig men det hjelper lite..

1466 mhz @ 1665 mhz | 290/594 @ 320/740 (10074 3dmarks) hmm..:sad:

 

har en kompis med Leadtek 4400 kort og intel 2.0 ghz.

han får vesentlig mye mer enn meg! max OK over 12k 3dmarks..:smile:

 

er det bare cpu'en som har noe å si her?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 11:10, Komplett.no Salg skrev:

Hei igjen alle sammen,


Dette er et Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128 MB OEM kort i bulk forpakning.


Så det er en OEM utgave av kortet Asus har laget, som vi har kjøpt inn derfra.

Av en eller annen grunn er dette kortet klokket ned fra Asus til 290/600, men det har en helt ordinær Nvidia TI4600 GPU.


De som har spørsmål videre om dette kortet er hjertelig velkomne til å maile meg direkte på [email protected], dersom de er usikre om kortet, eller ikke vet helt hva de vil gjøre med det.


Registrerer at mange her har gode resultater med dette kortet.

Til de av deres om opplever problemer med en del nyere spill, så har jeg av personlig erfaring (har et Creative Ti4600 kort) opplevd at en del nyere titler ikke kjører like bra med Nvidia Detornator 28.32 drivere, men har selv mye bedre resultater med Beta 29.20 drivere, og dette hører jeg også fra andre kunder og kolleger, på forskjellige GeForce 4 Ti4400 og TI4600 kort, så jeg har ingen grunn til å tro at dette Asus kortet forårsaker slike spill/grafikk problemer.

Og jeg venter i spenning på nye offisielle Nvidia Drivere, som jeg ville gjette er rett rundt hjørnet nå.


Men ved spørsmål videre, ta gjerne kontakt med meg på [email protected]


Vennlig Hilsen

Eilif Kiland, Komplett.no Salg


 

Hva betyr OEM utgave?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å avklare denne en gang for alle.

Sørg for at max er tweaked ut av hovedkortet ditt i bios samt i skjerminstillinger.

Min xp1800 går nå på xp 2000 og jeg scorer 12500 i 3dmarks2001se uten cl2 og 1t på minne.Samt ingen enhance for benchmark på minne eller cpu.

Satt opp cpu voltage til 1.8v og ddr voltage til 1.75v

 

Syns det er helt greit jeg.

Cpu temp på 45 full load sys temp på 27.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-26 13:12, tgrude skrev:

bare meg som syns at kortet ikke yter like bra som det skulle.. det er veldig ok-venlig men det hjelper lite..

1466 mhz @ 1665 mhz | 290/594 @ 320/740 (10074 3dmarks) hmm..:sad:


har en kompis med Leadtek 4400 kort og intel 2.0 ghz.

han får vesentlig mye mer enn meg! max OK over 12k 3dmarks..:smile:


er det bare cpu'en som har noe å si her?



Ja. CPU hastighet, minnehastighet, (FSB generelt sett), innvirker enormt på 3DMark 2001SE poengsummen. Jeg får 11100 3DMarks i standardtesten i 3DMark 2001SE. Klokker jeg ned til standardhastigheten til grafikkortet så mister jeg nesten ingenting. Men klokker jeg ned FSB'en (og dermed CPU/Minne) til 133Mhz så faller poengsummen til ~10000.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:


Den 2002-05-24 11:10, Komplett.no Salg skrev:

Hei igjen alle sammen,


Dette er et Asus V8460 GeForce4 Ti4600 128 MB OEM kort i bulk forpakning.


Så det er en OEM utgave av kortet Asus har laget, som vi har kjøpt inn derfra.

Av en eller annen grunn er dette kortet klokket ned fra Asus til 290/600, men det har en helt ordinær Nvidia TI4600 GPU.


De som har spørsmål videre om dette kortet er hjertelig velkomne til å maile meg direkte på [email protected], dersom de er usikre om kortet, eller ikke vet helt hva de vil gjøre med det.


Registrerer at mange her har gode resultater med dette kortet.

Til de av deres om opplever problemer med en del nyere spill, så har jeg av personlig erfaring (har et Creative Ti4600 kort) opplevd at en del nyere titler ikke kjører like bra med Nvidia Detornator 28.32 drivere, men har selv mye bedre resultater med Beta 29.20 drivere, og dette hører jeg også fra andre kunder og kolleger, på forskjellige GeForce 4 Ti4400 og TI4600 kort, så jeg har ingen grunn til å tro at dette Asus kortet forårsaker slike spill/grafikk problemer.

Og jeg venter i spenning på nye offisielle Nvidia Drivere, som jeg ville gjette er rett rundt hjørnet nå.


Men ved spørsmål videre, ta gjerne kontakt med meg på [email protected]


Vennlig Hilsen

Eilif Kiland, Komplett.no Salg


 

Hei

 

Jeg foreslår at du og dine kammerater tar en titt på kjøpslovens paragraf §17(2)c og §18.. her ligger dere desverre svært tynnt ann.

Jeg regner med at du er klar over dette?

 

Mvh

 

Leif Arne Brandsæter

Lenke til kommentar

Forbrukerrådet og Politiet. Ikke kødd a', - det holder ikke. Her må FORSVARET inn. :razz::p:P

 

- Med din holdning. :wink:

 

Men jeg synes Komplett har taklet denne saken meget bra jeg, - de har gjort alt for å finne ut av dette.

 

Om noen er misfornøyde, - syns jeg jeg ser at det ikke er helt ubegrunnet, - så det får så være, - og hver kan vurdere sin sak. Med det virker jo ikke som at Komplett har gjort noe galt, Komplett har handlet i den beste tro, - og det eksisterer likevel en bitteliten uoverenstemmelse i den leverte klokkefrekvensen på kortet og den forventede.

 

Slik saken er, - og Komplett oppfører seg så ordentlige som de gjør her, - får det vel bli opp til hver og en om han vil kreve en hundrelapp i avslag, forsøke å få pengene tilbake, - eller si seg sånn nogenlunde fornøyd med et kort som helt tydelig gir kjempebra pris/ytelsesforhold.

 

Og FORSVARET med bomber og granater mot Komplett, - rent for ordens skyld da :razz::p:P.

 

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Fosco skrev (2002-05-28 11:53):

Hva betyr OEM utgave?


 

OEM - "Original Equipment Manufacturer"

 

Mens retail kommer i fancy eske, ofte med spill og andre programmer, nødvendige kabler og overganger, manual.

 

Kommer OEM som regel bare i en antistatisk pose, med en tynn manual og driver cd. Kabler o.s.v må du kanskje ordne selv.

 

Selve komponenten har som regel samme spesifikasjoner, men noen ganger kan den f.eks være klokket lavere, eller mangle funksjoner. Kan også ha dårligere garanti/ingen garanti fra produsent.

 

eks på OEM produkt, firma AA bestiller skjermkort fra produsent BB, men de vil ikke ha tv-out, og så vil de spare litt penger på å bruke tregere minne.

 

eks OEM Intel vs Boxed Intel,

Boxed kommer med vifte og 3 års garanti fra Intel, og lite søtt klistremerke :smile:.

OEM kommer uten vifte, ingen garanti fra Intel.

 

Så hvis du kjøper OEM utgave, sjekk info først. Men som sagt, det er som regel samme komponenten som retail uten fancy eske o.s.v.

 

Begynner å bli litt sent nå, så håper jeg ikke skrev alfor mye feil :grin:

Lenke til kommentar

enter: Komplett har ikke taklet saken "bra" før de gir en full innrømmelse og erstatning i form av penger eller et skikkelig produkt. Det som ble solgt var en vare som avviker fra bildet, den henviste tester, de skrevne spesifikasjonene og nvidia sin ti4600 spesifikasjon. Det er sterkt misvisene, og hvis du leser Kjøpsloven som Sheridan viste til så vil du skjønne at dette er direkte lovstridig. Derfor så må det innrømmelser til fra komplett, de har langtifra taklet saken "bra" før de firer på alle punkter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 07:11, mad_arab skrev:

enter: Komplett har ikke taklet saken "bra" før de gir en full innrømmelse og erstatning i form av penger eller et skikkelig produkt. Det som ble solgt var en vare som avviker fra bildet, den henviste tester, de skrevne spesifikasjonene og nvidia sin ti4600 spesifikasjon. Det er sterkt misvisene, og hvis du leser Kjøpsloven som Sheridan viste til så vil du skjønne at dette er direkte lovstridig. Derfor så må det innrømmelser til fra komplett, de har langtifra taklet saken "bra" før de firer på alle punkter.


 

- Komplett har taklet saken meget bra så langt :razz: .

Men kanskje mad_arab vil svare på dette :wink::

 

1. Hva er det du vil Komplett skal innrømme, som selskapet hittil har nektet å innrømme?

 

2. Hva har komplett gjort lovstridig?

 

3. Hva er det Komplett ikke har taklet bra når denne saken var et faktum?

 

4. Blir du alltid like fortvilet og misfornøyd om noen gjør en liten feil med en viss konsekvens for deg?

 

5. Har du mislykkes i å komme til en enighet med Komplett?

 

6. Er du vant med at du alltid får det som du vil?

 

7. Har Komplett overhodet gjort noe feil i denne saken?

 

Det skal bli interessant å lese svaret ditt. :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 22:57, 0sheridan0 skrev:

Hei


Jeg foreslår at du og dine kammerater tar en titt på kjøpslovens paragraf §17(2)c og §18.. her ligger dere desverre svært tynnt ann.

Jeg regner med at du er klar over dette?


Mvh


Leif Arne Brandsæter


 

Vær vennlig å opplys oss andre som ikke har denne kjøpsloven tilgjengelig om hva det er, ellers så tror vi bare at du finner på noen paragraf-nummer og truer med det.

 

Uansett så har Komplett fulgt spesifikasjonene fra Asus, og da er det Asus som må ta skylden for denne feilen. Tror nok du får returnert kortet til Komplett som igjen returnerer det til Asus. Dermed bør du få igjen pengene du la ut for kortet eller ett kort som holder det som ble lovet i Asus-kortets tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...