Gå til innhold

Popularitet av forskjellige artikler på hw.no


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er relativt mange artikler om Sun og andre server-ting på hardware.no. Er dette virkelig noe som interesserer den "normale" hw.no leser?

Vennligst ikke flame meg hvis det er veldig interessant med slike artikler; jeg bare spør.

 

Kanskje det hadde vært kult med en statistikk-side, der artiklene ble sortert i en liste etter hvor mange som leste dem. Da kunne vi sett hva som interesserer folk mest. Eller finnes noe slikt fra før?

 

Edit: Da kunne hw.no sett hva de bør fokusere mer på, og hva de bør fokusere mindre på...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke så veldig interessert akkurat, men jeg er helt sikker på at det er en del som faktisk interesserer seg for slikt, og da er det jo greit at disse får litt oppdateringer om hva som skjer på servermarkedet, selv om "de fleste" sikkert ikke interesserer seg så mye.

Jeg mente heller ikke at det ikke skulle komme noen oppdateringer om emnet, men at de kanskje burde hatt litt mindre om det, og litt mer om emner som interesserer flere. Altså veie mengden stoff av forskjellig type etter hvor stor interesse det er for slik type stoff...

Lenke til kommentar

Prosessor arkitektur, det være seg både Sun, AMD og Intel ser jeg på som interessant. Håper HW.no fortsetter med denne typen artikler, og ikke utvikler seg til å bli en renspikka 'fjortis-side' om bare grafikkkort og ytelsen i Doom3.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Prosessor arkitektur, det være seg både Sun, AMD og Intel ser jeg på som interessant.  Håper HW.no fortsetter med denne typen artikler, og ikke utvikler seg til å bli en renspikka 'fjortis-side' om bare grafikkkort og ytelsen i Doom3.

Nei, det er ikke det resultatet jeg vil ha. Hensikten med tråden var ikke å kutte ut noen områder, men å kanskje flytte fokus litt fra en ting som ikke angår så mange over til ting som er mer av allmenn-interesse. Jeg er også interessert i prosessor-arkitektur, men da om prosessorer som er aktuelle for folk flest, eller som kommer til å bli det i fremtiden.

 

Det var heller ikke meningen å klage på noe. Det var kun et forslag om å kanskje innføre en statistikk-side som viser hva folk faktisk er interessert i, ved å registrere hvor mange som leser de forskjellige artiklene.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Det er ekstremt viktig med mer seriøse artikler. Det er slike ting som er interessant i det store og hele om du ser på IT-markedet. Hvilket skjermkort som gir høyest fps i CS er IKKE særlig relevant.

 

Det er etter min mening det som skiller en seriøs hw-side fra en fjortiss side. Om slike artikler forsvinner blir det "bye-bye hw.no!" for min del.

Lenke til kommentar
Prosessor arkitektur, det være seg både Sun, AMD og Intel ser jeg på som interessant. Håper HW.no fortsetter med denne typen artikler, og ikke utvikler seg til å bli en renspikka 'fjortis-side' om bare grafikkkort og ytelsen i Doom3.

Enig. Nå vet jeg ikke om jeg er en "normal" hw.no-bruker, men jeg er i hvert fall interessert i hva som rører seg på prosessorfronten, ikke bare hos AMD/Intel.

Lenke til kommentar
Det er ekstremt viktig med mer seriøse artikler. Det er slike ting som er interessant i det store og hele om du ser på IT-markedet. Hvilket skjermkort som gir høyest fps i CS er IKKE særlig relevant.

 

Det er etter min mening det som skiller en seriøs hw-side fra en fjortiss side. Om slike artikler forsvinner blir det "bye-bye hw.no!" for min del.

Enig. ;)

Lenke til kommentar
Prosessor arkitektur, det være seg både Sun, AMD og Intel ser jeg på som interessant. Håper HW.no fortsetter med denne typen artikler, og ikke utvikler seg til å bli en renspikka 'fjortis-side' om bare grafikkkort og ytelsen i Doom3.

Helt klart. Hvis hw.no begynner kun å fokusere på fjortis-stoff, som FPS i Doom3, FarCry osv. så er det ikke umulig jeg slutter å være hw.no-leser. Synes det er moro å lese om hva som skjer på serversiden. Husk, dere som går på barne/ungdom/videregående skole at det faktisk er en del eldre lesere her på hw.no, f.eks. de over 20. Jeg selv går siv.ing. datateknikk på NTNU, og synes det er interessant å lese om hva som skjer på enterprise-nivå. Det kan jo være relevant for den jobben jeg skal ha i fremtiden, det å være oppdatert på hele spekteret av maskinvare. Håper hw.no fortsetter med disse artiklene.

Lenke til kommentar
Prosessor arkitektur, det være seg både Sun, AMD og Intel ser jeg på som interessant.  Håper HW.no fortsetter med denne typen artikler, og ikke utvikler seg til å bli en renspikka 'fjortis-side' om bare grafikkkort og ytelsen i Doom3.

Helt klart. Hvis hw.no begynner kun å fokusere på fjortis-stoff, som FPS i Doom3, FarCry osv. så er det ikke umulig jeg slutter å være hw.no-leser. Synes det er moro å lese om hva som skjer på serversiden. Husk, dere som går på barne/ungdom/videregående skole at det faktisk er en del eldre lesere her på hw.no, f.eks. de over 20. Jeg selv går siv.ing. datateknikk på NTNU, og synes det er interessant å lese om hva som skjer på enterprise-nivå. Det kan jo være relevant for den jobben jeg skal ha i fremtiden, det å være oppdatert på hele spekteret av maskinvare. Håper hw.no fortsetter med disse artiklene.

Og jeg som er lærling i IKT-driftsfag synes akkurat det samme. Driver endel med servere fra ibm med f.eks. POWER-arkitektur. Artig å holde seg oppdatert på den fronten også :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg gir meg :hmm:

Etter å ha tenkt over saken, så innser jeg at ved å innføre vekting etter hvor mange som leser artiklene, så blir det litt for mye fjortis-stoff. Hvis de skriver særlig mer om Doom3-fps og slikt enn det de gjør nå, så ville ikke jeg heller likt det.

 

Ny strategi: Skriv artikler om det som finnes av interessante nyheter innen hele hardware-bransjen. Vent litt; det er vel det som blir gjort nå? ;)

 

Konklusjon: Stå på hw.no. Dere gjør en god jobb, og jeg skal prøve å tenke over følgene av eventuelle forslag før jeg fremmer dem i fremtiden... :blush:

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er en redaksjon bestående av x antall fulltidsansatte som står for alt redaksjonelt innhold så vil ikke det faktum at man nektes å skrive serverartikler føre til at det blir mer annet. Det vil snarer føre til at vedkommende skriver mindre. Det er altså lite vekting her, og så lenge de som skriver holder seg brukbart til området "hardware" så blir det godtatt.

 

Jeg er forøvrig også av den oppfatningen at hardware holder et godt kvalitetsnivå med litt annet enn gamer og overklokkingsfokus. Det vi skriver om er variert og interressant (for det meste)

Lenke til kommentar
Prosessor arkitektur, det være seg både Sun, AMD og Intel ser jeg på som interessant.  Håper HW.no fortsetter med denne typen artikler, og ikke utvikler seg til å bli en renspikka 'fjortis-side' om bare grafikkkort og ytelsen i Doom3.

Helt klart. Hvis hw.no begynner kun å fokusere på fjortis-stoff, som FPS i Doom3, FarCry osv. så er det ikke umulig jeg slutter å være hw.no-leser. Synes det er moro å lese om hva som skjer på serversiden. Husk, dere som går på barne/ungdom/videregående skole at det faktisk er en del eldre lesere her på hw.no, f.eks. de over 20. Jeg selv går siv.ing. datateknikk på NTNU, og synes det er interessant å lese om hva som skjer på enterprise-nivå. Det kan jo være relevant for den jobben jeg skal ha i fremtiden, det å være oppdatert på hele spekteret av maskinvare. Håper hw.no fortsetter med disse artiklene.

Og jeg som er lærling i IKT-driftsfag synes akkurat det samme. Driver endel med servere fra ibm med f.eks. POWER-arkitektur. Artig å holde seg oppdatert på den fronten også :)

Helt enig der. Bare at jeg går ikke der da. Jeg går grunnkurs, men har planer om IKT driftsfag som et andre år. Så og si alt innen data interesserer meg.

Jeg er rimelig fornøyd med alle artikklene til hw.no :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...