Gå til innhold

Post ditt bakgrunnsbilde her! ( Ikke desktop )


Torjus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Noen som har originalen til denne? Har sett det før, men finner den ikke igjen. Originalbildet, eller på det jeg har sett, er ikke siktet rødt blant annet.

Åpne i Photoshop -> ctrl + alt + shift -> problem solved. :)

Lenke til kommentar

Noen som har originalen til denne? Har sett det før, men finner den ikke igjen. Originalbildet, eller på det jeg har sett, er ikke siktet rødt blant annet.

Åpne i Photoshop -> ctrl + alt + shift -> problem solved. :)

 

 

På hvilken måte løser det problemet? Jeg merker ingen forskjell på < ctrl + alt > og < ctrl + alt + shift >

 

Og, ctrl+alt kopierer vel bare bildet og flytter det? Jeg skjønte ikke helt.. Forklar? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Brant meg litt der, mente selvfølgelig ctlr + shit + u, for å gjøre bildet sort-hvitt. For å kopiere bildet (altså laget) bruker du ctrl + j.

Kan forøvrig ikke se hvordan det ville hjelpe å kopiere laget, om han ønsket å fjerne det røde i siktet.

 

 

post-86885-0-97150000-1303730833_thumb.png

Lenke til kommentar

Brant meg litt der, mente selvfølgelig ctlr + shit + u, for å gjøre bildet sort-hvitt. For å kopiere bildet (altså laget) bruker du ctrl + j.

Kan forøvrig ikke se hvordan det ville hjelpe å kopiere laget, om han ønsket å fjerne det røde i siktet.

 

 

post-86885-0-97150000-1303730833_thumb.png

 

Nei, det var det jeg heller ikke skjønte.

 

Men, du kan bruke ctrl+alt+shift og "dra" laget, du kopierer da også..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Selvsagt, du kan jo også høyreklikke og velge "Duplicate layer", men "vi proffe" benytter oss av hurtigtaster for å korte ned tida brukt på slike småting. ;)

 

E:

Du kan forøvrig også bare holde inne alt-knappen og dra litt i laget (på selve bildet) for å kopiere det, men strengt tatt handler det bare om hva en selv foretrekker og er vant med.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Selvsagt, du kan jo også høyreklikke og velge "Duplicate layer", men "vi proffe" benytter oss av hurtigtaster for å korte ned tida brukt på slike småting. ;)

 

E:

Du kan forøvrig også bare holde inne alt-knappen og dra litt i laget (på selve bildet) for å kopiere det, men strengt tatt handler det bare om hva en selv foretrekker og er vant med.

 

Ja, greit, stort sett bruker jeg ctrl+j jeg også, men det var ikke det som var poenget. Poenger var at jeg ikke skjønte hva godt det kunne gjøre å kopiere laget, og hvorfor gjøre det på den måten. Var ikke poenget å forklare deg at det går an å kopiere et lag sånn også, det antar jeg at du visste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...