Gå til innhold

Flere detaljer om nForce4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst på et nForce4 SLI kort, en Athlon64 3200+ og et 6600GT skjermkort. Det burde gi bra oppgraderingsmuligheter. Får bare håpe at dette blir tilgjengelig snart.

Nå står det at nForce4 SLI kun kommer til Socket 939, så en Athlon 64 3200+ får du vel se langt etter... Litt kjipt å måtte bruke over 2500,- på den minste CPUen.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på et nForce4 SLI kort, en Athlon64 3200+ og et 6600GT skjermkort. Det burde gi bra oppgraderingsmuligheter. Får bare håpe at dette blir tilgjengelig snart.

Nå står det at nForce4 SLI kun kommer til Socket 939, så en Athlon 64 3200+ får du vel se langt etter... Litt kjipt å måtte bruke over 2500,- på den minste CPUen.

Det er ikke lenge til vi får se 3200+ på S939...

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på et nForce4 SLI kort, en Athlon64 3200+ og et 6600GT skjermkort. Det burde gi bra oppgraderingsmuligheter. Får bare håpe at dette blir tilgjengelig snart.

Nå står det at nForce4 SLI kun kommer til Socket 939, så en Athlon 64 3200+ får du vel se langt etter... Litt kjipt å måtte bruke over 2500,- på den minste CPUen.

Både 3000+ og 3200+ med 90nm kommer snart til 939. Disse vil også bli billige.

Lenke til kommentar
Tror du må vente til jul før billig nforce4 opsett blir å få tak i, billige s939 skulle vært her for lenge siden, og de kommer til å koste det samme som s754 kostet i begynnelsen, kan tenkte meg 3500 går opp i pris og, sånn at det blir balansert sikkert. :no:

Eller et lite prisdropp til på Socket 754, så 754 ikke ligger for høyt i pris i forhold til 939!

 

30% kutt på f.eks Athlon 3400+, ja takk! :w00t:

Lenke til kommentar

Du uansett ha to identiske skjermkort, etter hva jeg har forstått så deler de 2 kortene hver sin halvdel av bildet, og derfor vil det ta seg dårlig ut om det ene kortet er raskere/bedre enn det andre. Dette vil jo føre til forskjell mellom øvre halvdel og nedrehalvdel på skjermen som kan bli forvirrende. Om SLI er forbeholdt Nvidia vet jeg ikke helt sikkert.

 

Mvh

Paul

Lenke til kommentar
Du uansett ha to identiske skjermkort, etter hva jeg har forstått så deler de 2 kortene hver sin halvdel av bildet, og derfor vil det ta seg dårlig ut om det ene kortet er raskere/bedre enn det andre. Dette vil jo føre til forskjell mellom øvre halvdel og nedrehalvdel på skjermen som kan bli forvirrende. Om SLI er forbeholdt Nvidia vet jeg ikke helt sikkert.

 

Mvh

Paul

Jeg tror også du må ha to identiske kort men jeg tror ikke det er det som er grunnen. Jeg har lest at de to skjermbilde-halvdelene ikke nødvendigvis alltid er like store; noen ganger er det mer som skal tegnes på øverste del av skjermen enn nederst eller motsatt og da blir vist ansvarsområdet til de to kortene skalert slik at det ene ikke får mye mer å jobbe med enn det andre.

Lenke til kommentar

Tingen med SLI er at begge kortene sjeldent vil jobbe like hardt. Kortene vil riktignok ta hver sin halvdel av skjermen, men kortet som tar den øverste halvdelen vil av naturlige årsaker (tak/himmel i spill) ikke få like mye å jobbe med. Det vil også være nødvendig, fordi PCI-E bussen ikke vil ha kapasitet til 2 16x "linker". I praksis vil det ene kortet ha en 16x link, og det andre en 8x link. Hvordan det vil fungere på SIS sitt SLI brikkesett gjenstår å se, for northbridgen der støtter ikke mer enn 20 "linker" totalt. :hmm:

 

Dette ble litt uklart. Hvis noen har detaljer/rettelser, så kom med dem. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...