Gå til innhold

Flere detaljer om nForce4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem vet, kanskje arbeidet blir fordelt mellom kortene etterhvert som bildet renderes?

At f.eks. til å begynne med så tar de 1/10-del av bildet, og når det ene kortet blir ferdig med sin del, går den over til den neste delen, og samme gjør det andre kortet når det blir ferdig osv.

Dette er ren spekulasjon fra min side, så ta det med et kjempestort lass med salt :p

Lenke til kommentar

Nforce 4 will be born on the 19th October

Nvidia will introduce two of its three chipsets - its mid range Nforce 4 Ultra and Nforce 4, while it will leave the Nforce 4 SLI launch for a later date.

[...]

These chipsets will support all sockets for Athlon and Opteron CPUs including 754, 939 and 940; will support DDR 400 memory; one to two PCIe graphic ports; S-ATA and S-ATA RAID; Sound Storm 7.1 and Nvidia LAN.

Det kommende dual Opteron-hovedkortet, Tyan Thunder S2895, vil faktisk få 2 stk. CK8-04 (nForce4) brikker ifølge dette:

http://www.clustermatic.org/pipermail/linu...ust/008796.html

 

Dette betyr at det får SLI med 2 stk. PCI-Express x16-slotter :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Med 2 stk 3D kort i SLI, rendrer de ikke hver sin 1 cm x bredden av skjermen annenhver gang nedover?

Trur det står på www.nvidia.com en plass i technologies elns

 

ATi kan vel ikke bruke SLI siden nVidia har tatt patent på det... Men de bruker Alienware sin lignendre teknologi. Da må du ikke ha samme typre kort siden de bruker noe softwarebasert.

 

Jeg er ikke sikkert på dette men trur det er rett.

Lenke til kommentar
Ja, men Matrox tilbyr bare VGA-port på mer enn 2 skjermer og det blir for dårlig bildekvalitet etter min mening. NVIDIA tilbyr nå også 2 stk. DVI-porter på sine skjermkort, mens ATI henger håpløst etter med bare 1 stk. DVI-port :thumbdown:

Ja, dette irriterer meg litt også, faktisk nok til at jeg antakelig kjøper nvidia når den tid kommer. Skjønner ikke at det skal være så dyrt å ha dual-dvi heller. Så jeg innbiller meg at ATi taper på det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...