c4 Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Jeg skall ha nytt SkjermKort og lurer på hvilket kort som er best.. GeForce 6800 Ultra (Asus V9999 GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, 256MB DDR3) Radeon x800 XT (Asus Radeon X800XT Platinum Ed VPU , 256MB DDR3) Endret 4. oktober 2004 av psilocybe
Deadringer Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg skall ha nytt SkjermKort og lurer på hvilket kort som er best.. GeForce 6800 Ultra (Asus V9999 GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, 256MB DDR3) Radeon x800 XT (Asus Radeon X800XT Platinum Ed VPU , 256MB DDR3) jeg ville helt klart ha gått for x800xt. har sterk tro på at dette kortet er bedre enn 6800 ultra. tror det gruser de fleste nVidia korta (ikke for å lage en ati vs nVida topic, men det er det jeg mener!) hvis du skal spille hf2-ta x800xt. skla du spille domm 3-ta 6800 ultra.
Makky Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg skall ha nytt SkjermKort og lurer på hvilket kort som er best.. GeForce 6800 Ultra (Asus V9999 GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, 256MB DDR3) Radeon x800 XT (Asus Radeon X800XT Platinum Ed VPU , 256MB DDR3) jeg ville helt klart ha gått for x800xt. har sterk tro på at dette kortet er bedre enn 6800 ultra. tror det gruser de fleste nVidia korta (ikke for å lage en ati vs nVida topic, men det er det jeg mener!) hvis du skal spille hf2-ta x800xt. skla du spille domm 3-ta 6800 ultra. hehe.. hva hvis man skal spille begge deler ?
whom Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 hehe.. hva hvis man skal spille begge deler ? Ta Radeon... Radeon er totalt sett bedre. Doom 3 er det lille unntaket, Doom 3 kjøres merk LITT bedre på Geforce, men ikke merkbart
Playmofetish Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Det har lenge vært konstantert at 6800 Ultra yter så vidt bedre enn X800XT i et gjennomsnitt av mange forskjellige benchmarks. Men som sagt er det vanskelig å si hva som er best til enhver sitt bruk. Det avhenger av hva slags spill man spiller, om PSU holder (et X800XT bruker noe mindre strøm enn et 6800Ultra). Når det gjelder denne generasjonens skjermkortduell har vel nVidia så vidt gått av med seieren, mye pga 6800GT´s gode pris/ytelse. Men slike diskusjoner kan gå an i det uendelige, og blir ofte stengt av moderatorer, så la oss gi oss fort. Begge kortene er toppkort, og forskjellen mellom de kan kanskje måles i noen spill, i andre ikke. Å ta det billigste er jo et godt tips... Eller det som er lettest tilgjengelig. Eller med best bundle. Alt etter som.
Carnifex Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 jeg ville helt klart ha gått for x800xt. har sterk tro på at dette kortet er bedre enn 6800 ultra. tror det gruser de fleste nVidia korta (ikke for å lage en ati vs nVida topic, men det er det jeg mener!) hvis du skal spille hf2-ta x800xt.skla du spille domm 3-ta 6800 ultra. Siden du er så ivrig etter å promotere ati fremfor nvidia er jeg spent på å se bevisene på at x800 kortene "gruser" 6800 kortene.. Faktum er at begge disse er utrolig bra. Jeg tror rett og slett at avgjørelsen bør gjøres på grunnlag av pris og tilgjengelighet. Begge vil yte helt fantastisk i alle eksisterende og alle spill som kommer innen rimelig tid.
HKS Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Begge kortene er omtrent like bra... Anbefaler at du tar 6800 Ultra kortet, da det er mer fremtidsrettet med hennsyn på Shader Model 3.0
whom Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 jeg ville helt klart ha gått for x800xt. har sterk tro på at dette kortet er bedre enn 6800 ultra. tror det gruser de fleste nVidia korta (ikke for å lage en ati vs nVida topic, men det er det jeg mener!) hvis du skal spille hf2-ta x800xt.skla du spille domm 3-ta 6800 ultra. Siden du er så ivrig etter å promotere ati fremfor nvidia er jeg spent på å se bevisene på at x800 kortene "gruser" 6800 kortene.. Faktum er at begge disse er utrolig bra. Jeg tror rett og slett at avgjørelsen bør gjøres på grunnlag av pris og tilgjengelighet. Begge vil yte helt fantastisk i alle eksisterende og alle spill som kommer innen rimelig tid. Hvis jeg skulle kjøpt nytt rått kort, ville det nok vært Nvinia, siden det er bedre i forhold til pris\ytelse, men her ble det rent sppurt om hvilket som var best, og da har jeg fått inntrykk at det er X800 som er det råeste. Jeg har ikke bry til å legge fram de uttallige benchmarktestene, men kan jo nevne at det har blitt konstantert at X800 slår 6800 i 3d Mark 05. Og jeg mener det tyder på at også X800 vil regjere over 6800 i framtidens spill, men som dere skjønner er dette ren spekulasjon. Ellers så har jeg lagt merke til at spranget mellom ytelsesforskjellen på Doom 3 blir stadig mindre etter diverse driveroptimaliseringer. Ellers så skal X800 også være bedre i Half Life 2, noe som ikke bør være unevnt. Det kan godt være at Nvidia er bedre på OpenGl spill, men med tanke på antall directx spill i forhold til OpenGl baserte, så ville jeg si at valget var klart, hvis en var ute etter det råeste. Men som sagt det er lurt å velge etter behov. Nå har jeg ikke konkrete bevis for mine påstander, men du spurte etter folks meninger (ja, for det er det, det står på når det gjelder Radeon vs Nvidia) gjorde du ikke?
Jarmo Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Siste test av de nye skjermkortene er her: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/10/02/4311143 Konklusjon til slutt: "GeForce 6800 Ultra vinder her efterfulgt af Radeon X800XT PE, mens GeForce 6800 GT og Radeon X800XT deler tredjepladsen. Radeon X800Pro vinder over GeForce 6800, mens GeForce 6600 GT vinder over Radeon X700XT " Endret 4. oktober 2004 av jarmo
Tåkelys Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 har sterk tro på at dette kortet er bedre enn 6800 ultra. tror det gruser de fleste nVidia korta (ikke for å lage en ati vs nVida topic, men det er det jeg mener!) Han spør om hva som er best, og IKKE hva du skulle mene å tro... Ta Radeon... Radeon er totalt sett bedre. Hvor har du det fra? Synes mange burde begrunne sine uttalelser litt bedre før de begynner å anbefale produkter i hytt å pine
Gjest QbeC- Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Ta det biligste. Det er bestandig det beste
Heatsink Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 (endret) uff nei, ikke enda en slik post 6800ultra og x800xt er vel sånn ca like bra, fåreløpig er det vel noe ujevnehet i div spill mener, det kanskje var spill med openGL som funka best med nvidia og spill med directX som var best med x800. Men jeg tipper at dete vil jevne seg ut om ikke så alt for lenge da korta får nye drivere og slik. konkjuson: kjøp det du liker best, om prisen er med på å påvirke det hjør ikke noe Edit_skrivefeil Endret 4. oktober 2004 av TrulZern
WhiteFire Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Ville gått for et nvidia kort med tanke på SLI
Jarmo Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 uff nei, ikke enda en slik post 6800ultra og x800xt er vel sånn ca like bra, fåreløpig er det vel noe ujevnehet i div spill mener, det kanskje var spill med openGL som funka best med nvidia og spill med directX som var best med x800. Men jeg tipper at dete vil jevne seg ut om ikke så alt for lenge da korta får nye drivere og slik. konkjuson: kjøp det du liker best, om prisen er med på å påvirke det hjør ikke noe Edit_skrivefeil .........så der ser ud til at være ganske megen balance i styrkefordelingen mellem ATi og Nvidia. Så da er det stort sett bare prisen som er det avgjørende moment, ikke valg av ATI eller nVidia...... (Seff. er støy og størrelse en faktor for mange)
Carnifex Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Synes mange burde begrunne sine uttalelser litt bedre før de begynner å anbefale produkter i hytt å pine Jeg kunne ikke vært mer enig.
Merlin Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Ville gått for et nvidia kort med tanke på SLI For det er sikkert at han skal kjøre to NV6800Ultra i SLI :!:
Merlin Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Raptor' date='04/10/2004 : 09:16'] Begge kortene er omtrent like bra... Anbefaler at du tar 6800 Ultra kortet, da det er mer fremtidsrettet med hennsyn på Shader Model 3.0 Sier 3Dc deg noe?
wizzcat Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 .........så der ser ud til at være ganske megen balance i styrkefordelingen mellem ATi og Nvidia. Så da er det stort sett bare prisen som er det avgjørende moment, ikke valg av ATI eller nVidia...... (Seff. er støy og størrelse en faktor for mange) Problemet er jo at toppkortet som 6800 Ultra ofte blir sammenlignet med, X800XT PE, ikke lages lenger, det blir derfor klart at 6800 Ultra sitter på toppen. Men som de fleste sier så yter de begge såpass bra at det kommer ned til pris og tilgjengelighet, og 6800 Ultra er jo ikke akkurat en klok investering i så måte. 6800 GT derimot, der er nvidia i sitt ess.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå