Gå til innhold

Lite imponerende temperatur


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Load-temeratur er når PCn har jobba kontinuerlig på 100% over en viss tid.

 

Vanligvis oppnår du denne etter 5-10 minutter. Når CPU har stått på samme temperatur i rundt 4-5 minutter, har du load-temperaturen.

 

 

Det letteste er å laste ned Prime95 , som er gratis. Kjør tortur-test nr. 2. Den fremkaller størst varmeutviklig. Og hvis du ikke allerede har et program som leser av temp i Windows (følger ofte med HK), kan du laste ned MotherBoardMonitor 5, MBM5.

 

Det går også ann å spille et spill i 15-20 minutter, og så lese av temperatur.

 

 

 

 

EDIT:

 

Trådstarter: Jeg kan nevne at min NW 3,4GHz har idletemp på 30 grader, og det er med raddisvifte på 8% (lydløs), og ingen kabinettvifter. Load er på 41.

 

Jeg bruker Microplex' billigradiator Glacial, 120mm, samt Cuplex non-pro. Kjører også GPU i samme system.

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det virker det som om du har en litt for liten radiator, om du hadde hatt en litt større ville dette ha hjulpet deg mye....Når det kommer til asus og abit på temp. så har jeg selv abit og en prescott. Den viser helt rett jeg har en ca.65c på heavyload. En kamerat av meg har samme cpu og der viser den måleren ca. 30c load med luft. Hehe ... så jeg håper hvilken du skjønner er mest troverdig.

 

NB! vi snakker om preshot her :yes:

Lenke til kommentar
Sånn som jeg ser det virker det som om du har en litt for liten radiator, om du hadde hatt en litt større ville dette ha hjulpet deg mye...

Vel, hvis du ser på eksemplet mitt, rett over inlegget ditt, ser du at EVO120'en hans fungerer helt flott.

 

Når ikke radiator føles varm, har jeg en viss anelse om at blokka ikke får ordentlig kontakt med CPU..

Lenke til kommentar

Når tempereraturen stiger seeeeeint så er det bra kontakt. Har montert kjøleblokka 3 ganger. Tatt på nytt lag med Artctic Silver 5 hver gang. Temperaturen har jo sunket nesten 20 grader overklokket så det virker jo.

 

Folk som sier de har 27*C load på en P4 3.2-3.4 ghz, 1.7v osv med en romtemperatur på 26*C, det kan umulig stemme. Med mindre de har radiatoren i fryseren eller noe.

Endret av dreden
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HEi.... .

 

nettopp kjøpt meg Zalman [Fanless Water Cooling System]

Model: RESERATOR

 

 

 

bare lurer på en ting, det sies at det ikke passer (Socket A 492) , vis noen har kjøpt det samme som meg og sliter med det, kan jeg kanskje hjelpe :)

 

du ser kanskje det ikke passer her (Del 1), ingen hull!!!!! =S

post-224-1105737172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

mhm, det er det vel beste =)

 

 

edit* men når vannet har gått runden sin og er på vei tel bake tel tanken er det sikkert bra at vannet er kaldt, så radiator helt på slutten er best tror vis du kjøper bare en =)

Endret av milk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...