Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at det IKKE er bare skjermkortene som testes... Burde hatt en test med begge skjermkortene i samme type specs! CPU scoren ingår jo i totalen!

 

Ciao

En bra maskin ellers, godt tunet XP og ingen andre prosesser som kjører vil selvsagt kunne gi en bedre score. Det er derfor jeg sier det er mulig å få 6800 poeng med et stock X850XT PE kort...

 

Enig i at det hadde vært bra med en test som hadde begge kortene i samme system. Mitt inntrykk er at XT PE fremdeles er det beste stock AGP kortet, men GS virker som veldig bra klokkere og blir bedre med bare litt høyere hastigheter (som mange av dem selges med fra fabrikk).

Lenke til kommentar
det vil jeg si er tull ....cpu har nok en del å si

5718984[/snapback]

 

Selvfølgelig har det jo det, men i CPU-testene i 03 og 05 har ingenting med totalscoren å gjøre, hvis du skjønner.

5719524[/snapback]

 

Med dagens raske skjermkort og da spesielt i SLI/CF systemer er 05 utrolig CPU avhengig.....

 

50mhz extra påp cpu kan gi flere hundre poeng bedre resultat :)

Lenke til kommentar
OK... kjøre cpu din på stock en gang og se

5719573[/snapback]

Tror at du har misforstått hva lenniz mener. Cpu har selvfølgelig en del å si for 3dmark score, men har ikke like mye å si for total resultatet som 3dmark06. I 3dmark06 blir cpu score tatt med i hele poengsumet, mens i 3dmark01/03/05 er ikke selve cpu score inkludert i helheten.

Lenke til kommentar
det vil jeg si er tull ....cpu har nok en del å si

5718984[/snapback]

 

Selvfølgelig har det jo det, men i CPU-testene i 03 og 05 har ingenting med totalscoren å gjøre, hvis du skjønner.

5719524[/snapback]

 

Med dagens raske skjermkort og da spesielt i SLI/CF systemer er 05 utrolig CPU avhengig.....

 

50mhz extra påp cpu kan gi flere hundre poeng bedre resultat :)

5719581[/snapback]

 

Jeg vet det.

Å herrejesus.. er det virkelig så vanskelig å lese hva jeg skriver?

:roll:

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Da har du kommet til nivået som mitt tidligere x800xt pe kort :thumbup:

Jeg hadde litt over 6900 poeng i 3dmark05 med asus gfx. Da hadde jeg kun en amd 3500+ overklokket til 2.5ghz. Tipper på at jeg kan komme over 7000 med en bedre cpu. Men alt er for sent nå, solgte kortet for en stund siden, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Asus x800pro vivo

originalt:4800

@520/560: 5300

@xtpe(520/560+4Pipes)=5776

ganske fornøyd til å være et kort til 2100 kroner :O)

5266043[/snapback]

 

Quoter meg selv gitt.., slang inn 2GB med OCZ PLatinum minne idag og har rota litt rundt med timings etc, gikk faktisk ned i score selvom OCZ minnet hadde strammere timings(2-3-2-5), leste et sted at det var en idé å sette minnet til 2-2-2-11. Har ikke prøvd å sette TRCD til 2 ennå, men prøvde med 2-3-2-11. og jammen ble det ikke bittelittegranne bedre: 5849, ser ut til at NForce2 hovekortene liker 11tRas gitt, bare et lite tips til de med lignende hovedkort. :thumbup:

 

EDIT: prøvde 2-2-2-5 nå og det gikk bra, scoren ble nå 5919.

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

Sheize...

klarer ikke mere enn 8876.. men jeg kjørte cpu på 2.6 da.. rammen klarer ikke mere.. så jeg velger å tro at jeg hadde passert 9 k med litt mere cpukraft..

uansett så skal jeg ta voltmod snart.. skikkelig med lodding:P

dette var singel kort som dere sikkert skjønner

post-81408-1141995480_thumb.png

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

Nå synes jeg dere bør fokusere på et enkelt skjermkort så langt da. Kan ta SLi sammenligninger senere. SLi vil jo alltid bli bedre enn bare ett skjermkort så det kan ikke sammenlignes.

 

Jeg fikk 7452 i 3dmark 2005 score med mitt Point Of View GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe kort. Kjører fabrikkkjøler og originalinnstillinger (ingen overklokking med andre ord), men med nokså ny driver.

 

Skal teste en gang til på mitt Windows XP Pro x64 Edition system. Skal sjekke om det finnes en egen variant av 3dMark som er beregnet for x64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...