Gå til innhold

Knuse Microsoft!


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-13 23:08, SnowDOG_ skrev:

Latterlig av apple og linux folk som hele tiden skal slenge dritt om windows og co. har dere virkelig så heftig fritids problemer at dere gidder å bruke så mye energi og tid på å hate windows som faktisk er best? det er en grunn til at nesten alle har windows!!! men men du liker linux og det må du få lov til. selv om eg syns det er for mye rot med linux.


 

Hvem er det som slenger drit her?

 

Quote:


En eller annen tulling skrev:

Men så har det seg så at siden 1991, så har Microsoft alene gjort så sinnsykt mye mer med OSet sitt en det som jeg har sett i linux sin utvikling. Det går sakte med sikkert, MS går fort, men ikke fullt så sikkert. Jeg føler derfor at Windows er mye mer fremtidsrettet OS, linux ligger bare bak og følger strømmen. Det er kanskje mange som er med på å utvikle det, men fremgangen er ikke særlig stor


 

Har du noen som helst peiling på hva du snakker om?

Bare de siste tre årene, har linux forbedret seg mer enn windows har på et tiår.

Linux er blitt portet flere titalls prosessor arkitekturer, det er mer stabilt enn noensinne, osv.

Dessuten hadde linux usb2.0 også før windows, så da har vi vel grunnlag for å si at linux er mer fremtidsrettet enn windows?

Så må vi heller ikke glemme at linux var portet til ia64 før noen som helst annet OS, ja, jeg tror fortsatt det er det eneste OS'et tilgjengelig på den arkitekturen.

så plz stfu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-13 23:42, Grimmy skrev:

Men så har det seg så at siden 1991, så har Microsoft alene gjort så sinnsykt mye mer med OSet sitt en det som jeg har sett i linux sin utvikling.


Du mener at Windows har utviklet seg mer enn Linux de siste 10 årene?! Linux er jo bare ca. 10 år gammel jo, din smurf :smile: Dvs. den har utviklet seg fra ingenting til et meget stabilt og kapabelt os på 10år. Greit at Windows fikk et kraftig løft med Win2000, men det er jo likevel langt mindre utvikling i MS-stallen de siste 10 årene.

Lenke til kommentar

Min teori er at Linux-folket er bitfiklere og nerder som er livredde for at det skal bli altfor enkelt å bruke programmer / konfigurere PC'er og nettverk slik det er i ferd med å bli på windows-plattformen nå...

 

...for da måtte dem ha lært seg en ordentlig jobb og ikke bare sitt og nerde og briefe med de håpløse kommandolinjene sine (vi andre sluttet å knote med Dos og Unix-lignende håndtering av OS'et for mange år siden... :wink: )

 

Satte opp hjemmenettverk med 1 XP-boks, og 1 stk 2K boks for en stund siden og det var gjort på et minutt eller to - faktisk så var det så enkelt i XP at hvem som helst egentlig kunne gjøre det. Det er ting som dette som Linux-folket er livredde for.

 

En artig greie er også alle som klager over at MS inkluderer mer og mer funksjonalitet i OSene sine og dermed er den store stygge ulven - i neste setning derimot klager ofte de samme menneskene på at MS sine OS mangler sånn og sånn funksjonalitet og muligheter... LOL til dere alle!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-05-14 01:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 23:08, SnowDOG_ skrev:

Latterlig av apple og linux folk som hele

tiden skal slenge dritt om windows og co. har

dere virkelig så heftig fritids problemer at

dere gidder å bruke så mye energi og tid på å hate

windows som faktisk er best?


Jeg kjenner ingen andre enn windowsbrukere som hater microsoft :wink:

Quote:


det er en grunn til at nesten alle har windows!!!


Kan det være fordi så få vet om andre alternativ?

Kanskje er det pga. Microsofts markedsføring og tvilsome foretningsmetoder?

Quote:


det må du få lov til. selv om eg syns det er for mye

rot med linux.


Alle vet at linux bare har en rot (/) mens windows har opptil flere

(A:, C: D: etc)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 01:07, Gabriel_X skrev:

...for da måtte dem ha lært seg en ordentlig jobb og ikke bare sitt og nerde og briefe med de håpløse kommandolinjene sine (vi andre sluttet å knote med Dos og Unix-lignende håndtering av OS'et for mange år siden... :wink: )


Tror du Linux er en svart skjerm hvor man må skrive kommandoer hele tiden? Det aller meste kan gjøres med GUI programmer, en sjelden gang må man kanskej skrive inn en kommando - huffameg! Er det så galt å måtte skrive en setning eller to en gang i blandt? Noen gang prøvd Word :smile:

 

Det har seg nemlig slik at i de fleste tilfeller kan man velge mellom kommando og GUI, og da er kommando stort sett raskere (såfremt man vet navnet på kommandoen da). Så ikke diss kommandobaserte programmer!

Quote:


En artig greie er også alle som klager over at MS inkluderer mer og mer funksjonalitet i OSene sine og dermed er den store stygge ulven - i neste setning derimot klager ofte de samme menneskene på at MS sine OS mangler sånn og sånn funksjonalitet og muligheter... LOL til dere alle!


Debatten har i stor grad seg om Internet Explorer som ble integrert for å presse ut Netscape fra markedet.

 

Ellers har jeg ikke noe imot å legge til nye funksjoner i et OS. I Linux følger det typisk med flere hundre programmer, men det fine er at man kan velge hva man vil installere. I Windows blir man påtvunget software man kanskje ikke ønsker. F.eks må man knote for å fjerne MSN fra WinXP - ikke bra!! Man burde kunne velge om det skal installeres fra begynnelsen av. Poenget er at Microsofts motiv er ikke å være "kule" mot kunden ved å gjøre det enkelt å bruke MSN - de gjør alt de kan for å skvise ut ICQ og andre konkurrenter.

 

Personlig håper jeg DoD/EU m.fler lykkes med å pålegge Microsoft å lage en strippet Windows uten IE, MSN++ Kabal kan de beholde hvis de på død og liv vil :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 01:17, lif skrev:


Quote:


det er en grunn til at nesten alle har windows!!!


 

Kan det være fordi så få vet om andre alternativ?

Kanskje er det pga. Microsofts markedsføring og tvilsome foretningsmetoder?

 

 

Bullshit.. grunnen til at flesteparten av folket i verden velger Windows istedenfor Linux er rett og slett fordi linux er for vanskelig...

 

+ att mange liker det grafiske grensesnittet i Windows.. (jaja, jeg veit det finnes i linux og men isåfall hvorfor ikke bare bruke Windows? Jeg hører det at det grafiske grensensnittet i linux er både treigt og ustabilt...)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 01:38, DeejPhant skrev:

Bullshit.. grunnen til at flesteparten av folket i verden velger Windows istedenfor Linux er rett og slett fordi linux er for vanskelig...


Grunnen til at flesteparten bruker Windows er jo helt opplagt at det har kommet preinstallert med "alle" pc'er i alle år som startet med en avtale med IBM på tidlig 80-tall.

 

Quote:


+ att mange liker det grafiske grensesnittet i Windows.. (jaja, jeg veit det finnes i linux og men isåfall hvorfor ikke bare bruke Windows? Jeg hører det at det grafiske grensensnittet i linux er både treigt og ustabilt...)


Ja XFree86 er kjempetreigt...

 

...hvis du bruker 386

Lenke til kommentar

Tre ting som slår meg med denne diskusjonen:

 

1. Det virker som folk som støtter linux i denne diskusjonen generelt har et høyere kunnskapsnivå om hvordan en datamaskin og et OS burde virke. (Og nei, jeg sier ikke at Windows folk er dumme - da bør du lese setningen pånytt) Det blir bare for dumt når folk påstår at Windows er mer framtidsrettet og moderne enn sine OS konkurrenter... Da vet f#¤% meg ikke vedkommende hva de prater om. (Og nei, jeg skal ikke diskutere brukervennlighet, fordi utfra tidligere diskusjoner her klarer ikke folk å bli enige om hvilke premisser som burde ligge til grunn for at et OS kan kalles brukervennlig)

 

Såvidt meg bekjent er Windows bra på to ting: utbredthet og spill. Grunnen til at Windows er så utbredt ble nevt i en tidligere post. Og grunnen til at det finnes så mange spill, er like enkel: Spillutviklere vil tjene penger (selvfølgelig) - og lager derfor spill til plattformer som har et stort marked. (Og hvis spill er så fordømt viktig for deg, så eksisterer det vidunderlige spillkonsoller som XBox, PS2 og GameCube)

 

Noen burde kanskje lukte lunta når en bedrift som Weta (Lord of the Rings) nettopp skiftet til linux på sine 3D modelleringsmaskiner...

 

2. Linux er vanskelig? Dette blir også for dumt... Har det aldri slått dere Windows fanatikere at dere har sittet og knotet med det *AKKURAT* samme brukergrensesnittet siden Windows 95? Det heter jo at man skal ikke endre på noe som virker, og det er jo sant. Men poenget mitt er: Hadde dere brukt Linux siden 1994-1995, ville dere sannsynligvis vært "eksperter" også.

 

3. Alle jeg kjenner som bruker linux har *lang* fartstid med Windows (inkludert meg selv), og kjenner OSet sine sterke og svake sider. Det vil derfor være fornuftig å anta at vedkommende vet hva han/hun snakker om når det gjelder krav til et OS.

 

Det samme tror jeg ikke kan sies om dere Windows junkies som kritiserer linux. Ja, dere har kanskje prøvd å installere linux + knote litt rundt men det stoppet vel opp ettersom dere ikke fant en START knapp... ROFL!

 

/me signing off

Lenke til kommentar

Jaja egentlig mener eg at folk må kjøre den os'n de mener er best om det er WINDOWS eller linux.

Selv har eg ikke tid til å drive å knote med linux for å få ting til å funke, selv om det muligens blir mer stabilt enn Windows. Når eg sa at folk slengte dritt så mente eg at de snakket nedlatende om windows. for MEG virker som om folk driver med linux som en "challenge" og som noen har skrevet (et er ikke gøyt før det blir vanskelig)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 23:42, Grimmy skrev:

La bare inn et litt provoserende innlegg mot de som digger linux. Jeg er for det derre gratis for alle prinsippet, men det er en ting som plager meg med linux:

Alle som driver med det digger det og sier:

Alle kan bygge på dette OSet, det er det som vil gjøre det mer stabilt og mer sikkert enn Windows. Det at alle kan delta i Linux sin utvikling gjør at det kan formes raskere og bedre til alle. Hele verden kan bedre linux, bare MS kan bedre Windows.

Men så har det seg så at siden 1991, så har Microsoft alene gjort så sinnsykt mye mer med OSet sitt en det som jeg har sett i linux sin utvikling. Det går sakte med sikkert, MS går fort, men ikke fullt så sikkert. Jeg føler derfor at Windows er mye mer fremtidsrettet OS, linux ligger bare bak og følger strømmen. Det er kanskje mange som er med på å utvikle det, men fremgangen er ikke særlig stor


 

Det du skriver er det mest fornuftige som er skrevet i dette forumet på lenge. Endelig en fornuftig sjel.

 

Jeg tar ikke parti for noe O.S; men det var som sagt veldig bra gitt mening for.

Lenke til kommentar

jeg tror EU må passe kjeften sin, eller lager lille Bill en skikkelig stor backdoor i systemet (som om de ikke har det fra før :wink: ) og logger ALT hos de som er i EU parlamentet.

 

Etter en uke's surfing og M$ Word/Excel tasting blir de nok slavene til lille Bill, og M$ blir standard i alle EU land, uten unntak og valgfrihet.

 

Folk har mye de skulle sagt om M$, men de har lite makt. Det ender vel opp med at M$ kjøper all opensource, patenterer det og saksøker alle for ulovlig bruk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 23:42, olsen skrev:

Det er fordi du ikke har tålmodighet det. Bare å sette seg litt inn i det, lese noen howtos o.l. så skjønner du fort teigninga.


 

men, eh.. hvorfor?

 

hvorfor er alle linux-brukere (bare for å generalisere) så opptatt av at folk skal like linux like mye som dem?

 

windows kan være unødvendig stort, men jeg har nok diskplass. windows kan være usikkert, men så langt har jeg ikke hatt noen nevneverdige problemer hverken før eller etter patcher har blitt installert. windows kan være ressurskrevende, men jeg har tross alt en pc med halvannen gigahertz cpu.

 

vi trenger ikke å bli reddet fra oss selv.. begynner å se på linux-folk som små levende ord-fanatikere som skal omvende alle andre.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv windows, mye enklere til spill osv, men windows er i bunn og grunne et mye dårligere os enn linux. Man kan på ingen måte si at Windows ligger foran linux på noen måte, og hvis målet til linux-guruene var å lage et brukervennlig framfor bra system så hadde de nok gjort det...

Lenke til kommentar

Quote:


psilocybe skrev (2002-05-14 07:21):

Quote:


Den 2002-05-13 23:42, olsen skrev:

Det er fordi du ikke har tålmodighet det. Bare å sette seg litt inn i det, lese noen howtos o.l. så skjønner du fort teigninga.


 

men, eh.. hvorfor?

 

* Fordi Linux er rasker, mer stabilt og du vil lære mer om både hw og OS generelt.

 

hvorfor er alle linux-brukere (bare for å generalisere) så opptatt av at folk skal like linux like mye som dem?

 

* Bruk Windows du, det gjør jeg også av og til hvis jeg absolutt må spille et spill. Men grunnen til at vi vil at folk skal PRØVE linux er at vi er lei all dritt slengingen fra Windows brukere. Prøv Linux i ei uke, så vil du like det bedre enn Windows/Wintendo/Windoze.

 

windows kan være unødvendig stort, men jeg har nok diskplass. windows kan være usikkert, men så langt har jeg ikke hatt noen nevneverdige problemer hverken før eller etter patcher har blitt installert. windows kan være ressurskrevende, men jeg har tross alt en pc med halvannen gigahertz cpu.

 

* Det er stort fordi du ikke kan velge hvilke programmer du vil ha med eller ikke ha med.

Du har helt sikkert hatt problemer, men du har ikke merket det. Mange wannabe crackere har vært inne på maskinen din for å fucke.

 

vi trenger ikke å bli reddet fra oss selv.. begynner å se på linux-folk som små levende ord-fanatikere som skal omvende alle andre.

 

* Mange trenger å bli reddet fra sin egen uvitenhet. De fleste som kjører Windows (XP), Tror at det er et konge OS, og at Linux suger. De har aldri prøvd Linux, og snakker om plugins for å kjøre et program osv. Og det er mange som ikke vet at det er forskjell på programmer skrevet fornux og Windows. De klager på at CS og Office ikke virker i Linux osv.

 

Hadde alle som bruker Windows (XP) fulgt loven, så ville MANGE flere gått over til Linux eller vært stuck med win 95.

 

 

Mvh

 

Vegard Olsen

Lenke til kommentar

Quote:


Windows er for vinnere og Linux for tapere.


 

Gekko, kan du være så snill å begrunne den påstanden? Jeg bruker selv Windows, dette fordi Linux ikke har den programvaren jeg vanligvis bruker. Men selv om jeg sitter med Windows, kaller jeg da ikke Linux-brukere for tapere? Og jeg gjør det HVERTFALL ikke fordi majoriteten av verdens PC-brukere har Windows!

Du kan i det minste prøve å holde det hele på et saklig nivå?

Lenke til kommentar

Quote:


moft skrev (2002-05-14 09:08):

alle som misliker windoze bør heller hute seg å supporte Lindows utvikling , istedet for å kaste bort tiden på å bæse her...



 

Lindows bygger om jeg ikke husker helt feil på debian, de vil ikke gi ut kildekoden før produktet er i final release, og de skryter av at de kan kjøre windowsprogrammer som windows gjør det, men kjører bare helt vanlig wine med en enklere måte å starte programmene.

 

GRRRR... Dessuten så koster Lindows masse spenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...