Gå til innhold

Knuse Microsoft!


Anbefalte innlegg

 

Den 2002-05-13 11:26, jokke20 skrev:

hmmm

Tenkte jeg skulle ta fram et expempel!

 

Jobber i et firma med 70-80 ansatte. Parken består av ca. 50/50 pc - mac. Vi er to på support - jeg supporterer PC-brukerene og min kollega Mac-brukere... Skal si hvem som har mest her å gjøre, det er meg det ja!

-------------------------------------------------

 

 

 

Hvordan skal vi tolke det Jokk20 sier?

Er har Windows brukerne lavere IQ? eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Den 2002-05-13 11:26, jokke20 skrev:

hmmm

Tenkte jeg skulle ta fram et expempel!

 

Jobber i et firma med 70-80 ansatte. Parken består av ca. 50/50 pc - mac. Vi er to på support - jeg supporterer PC-brukerene og min kollega Mac-brukere... Skal si hvem som har mest her å gjøre, det er meg det ja!

-------------------------------------------------

 

 

 

Hvordan skal vi tolke det Jokke20 sier?

Har Windows brukerne lavere IQ? eller er det noe annet?

 

(sorry for dobbeltpostingen, den dumme ISA serveren klikker)

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-15 13:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:01, DeejPhant skrev:

Hvorfor kjøpe ny Mercedes når man kan få en 1975 modell Lada ?



 

Windows er Mercedes da, og Linux en 1975 modell Lada? Jeg personlig ville tatt en 1975 modell Lada anytime, fremfor en Mercedes som skulle bestemt hvor jeg måtte fylle bensin og hvor og på hvilke veier jeg skulle kjøre. Og atpåtil ville bilen plutselig krasje helt uten forvarsel, bare fordi jeg har hengt opp en dårlig programmert wunderbaum i frontruta - hvis jeg i det hele tatt fikk start på "vidunderet" mitt da :wink:

 

Du skjønner; poenget med en bil er ikke å ha fancy flashende lys under setene og pop-up vinduer stikkende ut av bagasjerom og eksosrør, samtidig som en eller annen idiotisk binders ligger i hanskerommet og gauler tips og updates.

 

Poenget med en bil er å komme seg fra A til B (få jobben gjort som noen sier her), og at bilen gjør det du vil når du vil det - så det så.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 03:19, Gabriel_X skrev:

Quote:


En standard oppstår ikke ved at 90% av jordas PC brukere benytter en spesiell type programmer. Det er direkte feil!


 

Du må gjerne leke deg med ordkløveri hvis du ikke har noe bedre å ta deg til, men å hevde at noe 9 av 10 mennesker bruker/gjør/synes/tenker ikke kan defineres som en ledende standard - eller rettesnor om du vil - innen et hvilket som helst felt er å tyne strikken ganske langt.

 

Faktisk ikke. Det er bare to forskjellige anvendelser av ordet standard.

Gabriel_X mener at det majoriteten gjør er standard.

Den andre bruken er en offisiell standard vedtatt av en internasjonal standardiseringskomite. Det er slike standarder MS ikke følger. "En kilo for Microsoft er ikke en kilo for SI."

Selv om 90% bruker windows, så følger ikke windows internasjonale standarder. Dette er uviktig for hobbybrukere, men et stort problem for programmerere/systemutviklere/andre enn MS.

Pluss den prinsippielle/moralske biten.

 

"Alle gjør/har det" godtar jeg ikke som argument fra et barn, så hvorfor skal jeg godta det fra MS når de prøver å skrike til seg viljen sin?

 

"Ledende Standard" - LOL, er du BI utdannet?

Dette er reklamens makt.

 

Quote:


Minner meg faktisk en del om de ganske så udemokratiske tanker og meninger ('folk flest vet ikke hva som er best for dem selv og må styres!') en venninne av meg som jobber som journalist i KK har (og nei, det er ikke Kvinner og Klær det er snakk om...)


 

Dette er Microsoft-filosofi.

Linux er ikke om styring, men det motsatte.

Folk flest vet ikke hva som er best for dem selv, men det betyr ikke at de må styres med makt.

Forøvrig "styrer" høyresiden like mye som venstresiden og de i midten, men la oss holde norsk partipolitikk utenfor i dag.

 

Quote:


Jeg vet du mener det godt og tror på saka, men Linux kan være så bra/sikkert/rettferdig/overlegent det bare vil - det hjelper ikke så lenge den store majoriteten velger noe annet.


 

Hjelper mot hva?

Merkelig innstilling.

 

Quote:


Personlig skulle jeg gjerne sett at alle som hadde mulighet tok kollektivtransport til jobb/skole, men tror du ikke j*vlene sitter i de varme forurensende bilene sine om vinteren istedet for å stå og fryse på holdeplassen for å spare miljøet a? Mye dyrere er det også! Folk ass!


 

Nettopp. Derfor prøver vi som bryr oss å FORKLARE hvorfor de bør tenke seg om.

Valget er fortsatt deres.

Det er to andre metoder også:

1. Dra dem inn på bussen med makt. (din venninne)

2. Tving dem inn i bilene, og krev penger for det. (Microsoft)

 

 

-----------

Brainbits:

Marx: arbeiderne bør kontrollere produksjonsmidlene.

USA 2002: Landet hvor de fleste arbeidere eier aksjer i firmaet de jobber for.

Hvem er kommunist nå?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:24, Linuxguru skrev:

Quote:


Den 2002-05-15 13:01, DeejPhant skrev:

Hvorfor kjøpe ny Mercedes når man kan få en 1975 modell Lada ?



 

Windows er Mercedes da, og Linux en 1975 modell Lada? Jeg personlig ville tatt en 1975 modell Lada anytime, fremfor en Mercedes som skulle bestemt hvor jeg måtte fylle bensin og hvor og på hvilke veier jeg skulle kjøre. Og atpåtil ville bilen plutselig krasje helt uten forvarsel, bare fordi jeg har hengt opp en dårlig programmert wunderbaum i frontruta - hvis jeg i det hele tatt fikk start på "vidunderet" mitt da :wink:

 

Du skjønner; poenget med en bil er ikke å ha fancy flashende lys under setene og pop-up vinduer stikkende ut av bagasjerom og eksosrør, samtidig som en eller annen idiotisk binders ligger i hanskerommet og gauler tips og updates.

 

Poenget med en bil er å komme seg fra A til B (få jobben gjort som noen sier her), og at bilen gjør det du vil når du vil det - så det så.

 

Jeg vil heller si at du kan kjøre flere veier med Mercedesen siden de aller fleste veien er lagd til denne bilen og vil ikke kunne bli kjørt på av en Lada...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:24, Linuxguru skrev:


Og atpåtil ville bilen plutselig krasje helt uten forvarsel, bare fordi jeg har hengt opp en dårlig programmert wunderbaum i frontruta - hvis jeg i det hele tatt fikk start på "vidunderet" mitt da :wink:



 

Det der er en dårlig spøk fra Windows 98 alderen... glem den!

 

Windows 2k eller Xp så skjer ikke det lenger (utenom hvis brukern klusser til da...)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:24, Linuxguru skrev:

Windows er Mercedes da, og Linux en 1975 modell Lada? Jeg personlig ville tatt en 1975 modell Lada anytime, fremfor en Mercedes som skulle bestemt hvor jeg måtte fylle bensin og hvor og på hvilke veier jeg skulle kjøre. Og atpåtil ville bilen plutselig krasje helt uten forvarsel, bare fordi jeg har hengt opp en dårlig programmert wunderbaum i frontruta - hvis jeg i det hele tatt fikk start på "vidunderet" mitt da :wink:


 

Sammenligning av OS med bil:

Linux: Ferrari som går vanvittig, men trenger bra mekaniker/sjåfør.

Windows9x: Trehjulsykkel som krever god sjåfør/mekaniker. Virker bare når revehalen er med.

WinNT/2k: Moskovitch som bruker vanvittig med bensin, og krever to sjåfører og fire lisenser.

FreeBSD: Mercedes type stor og driftssikker.

OpenBSD: Mercedes limousin med skuddsikre og sota vinduer.

 

I choose to go with style...:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 13:42, DeejPhant skrev:


Det der er en dårlig spøk fra Windows 98 alderen... glem den!


Windows 2k eller Xp så skjer ikke det lenger (utenom hvis brukern klusser til da...)


Ja, er det ikke vidunderlig hvordan alle våre problemer blir fikset i nyeste versjon?

Industry leading standard er det og greier...

 

1999: Den bilgreia er en dårlig spøk fra windows95 tiden.

2002: Det er fra windows98 tiden.

2010: Det er fra xp08 tiden.

2099: Den bilgreia er en dårlig spøk fra windows95 tiden.

 

Og Elton John fader inn med "it's the circle of life..."

Hvorpå Disney saksøker meg.

----

Det heter mebi, DeejPhant...ikke meibi

 

Denne tråden har gått lenge nok nå.

Vi lar den fise ut..into the void.

Lenke til kommentar

Konklusjon = Hvorfor ikke La EU saksøke dem, så lar vi retts-systemet se hvem som har rett!

 

Microsoft er allerede dømt i noen delstater i U.S.A. så hvorfor ikke i Europa..

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-15 15:04 ]

Lenke til kommentar

Jeg tror topic'en har sklidd *litt* ut ? :roll:

 

vel, nå har jeg lest mange av argumentene (til og med de som ikke var verdt å lese) i denne topic'en og andre ang. OS kampene. Jeg blir ikke klok på folk. aldri.

 

Vet ikke om M$ taper eller ikke, men håper at det utfallet blir kan kalles rettferdig.

Lenke til kommentar

Skal Linux "vinne" må det bli enklere å bruke!! Man må jo ha doktorgrad+1000-vis av ensomme timer bak skjermen bare for å kunne gjøre enkle ting som se video eller høre musikk!!

 

Det geniale med windows, er at det er bare å klikke, så går det meste nesten automatisk (f.eks å legge inn et nytt program!!!)

 

Dessuten finnes det dårlige erstattninger for de programmene som jeg allerede bruker i Windows: Eks Photoshop 6, Bryce 5, + div prog til videoredigering m.m

 

 

Linux vil ALDRI bli utbredt dersom det skal være like tungvint å bruke for en vanlig bruker!!

 

Men ideen "linux" er bra!! Håper den blir like lett og allsidig som Windows!!

 

Foreløpig kjører jeg Win XP pro!! (Har linux mandrake 8.2, men bruker det aldri!!)

Lenke til kommentar

HERREGUD!

Linux ER enkelt å bruke, nå må dere gi dere..

Det er KUN fordi dere er totalt stuck up hjernevaska av MS at dere syntes linux er vansklig.. hadde ett eksperiment her om dagen, ei som hadde aldri vært borti windows, eller linux før, satte henne ned foran en linux pc, og du dæven, hu klarte seg bra hun! Satte hu foran en windows pc etter at hun hadde sittet med linux over en liten periode tid, og nesh, hu valgte linux hu! ..

Og ikke kom her og si windows er bedre enn linux, da vet dere ikke hva linux kan gjøre..

99% av alle linux brukere vet hva windows klarer, men 99% av alle windows brukere vet _ikke_ hva linux kan brukes til..

 

I tillegg må jeg føye på at joda, det er mange windows brukere her i verden.. MEN, det er ikke mange som vet om linux, det er ikke mange som vet NOK om linux, og ja, det sier seg jo ganske selv at når folk ikke vet om det, så bruker de det ikke ?

Se på asia for eks, linux er på vei til å ta over..

Det er bare ett spm om tid før MS går ned, og ett eller annet, sannsyligvis unix basert os tar over..

 

Når jeg snakker om linux brukere, mener jeg selvfølgelig ikke lamere/14'isser som har mandrake installert, men aldri brukt det noe særlig, og booter alltid opp windass når de skrur på pc'en sin.. Jeg mener de som vet hva linux er for noe, de som bruker linux, og ja, de som kan linux mer eller mindre..

 

Sammtidig vil jeg si at joda, linux er ikke 100% like enkelt når det gjelder alt som det windows er.. men igjen, nå er de fleste tinga rimelig mange ganger bedre i windows, når man skal snakke om noe annet enn lame cs spelling, eller bruk av office (noe som faktisk mange mener er bedre i linux;)

 

[ Denne Melding var redigert av: jean på 2002-05-15 16:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 16:34, Juppjupp skrev:

Skal Linux "vinne" må det bli enklere å bruke!! Man må jo ha doktorgrad+1000-vis av ensomme timer bak skjermen bare for å kunne gjøre enkle ting som se video eller høre musikk!!


Det geniale med windows, er at det er bare å klikke, så går det meste nesten automatisk (f.eks å legge inn et nytt program!!!)


Dessuten finnes det dårlige erstattninger for de programmene som jeg allerede bruker i Windows: Eks Photoshop 6, Bryce 5, + div prog til videoredigering m.m



Linux vil ALDRI bli utbredt dersom det skal være like tungvint å bruke for en vanlig bruker!!


Men ideen "linux" er bra!! Håper den blir like lett og allsidig som Windows!!


Foreløpig kjører jeg Win XP pro!! (Har linux mandrake 8.2, men bruker det aldri!!)


 

- Linux er ikke så vanskelig som alle skal ha det til, kommer også ann hvor dypt du selv vil gå !

 

- 1000 vis av ensomme timer for å få til video og musikk er bare tull! - Musikk er noe av det enkleste av alt selv for den totale newbie som skal fikse et lydkort på slack. Er man usikker så les noe dokumentasjon, det er hauger av nyttig og bra dokumentasjon i linux...

 

Og video /divx, første gang jeg fikk til dette i Linux - trodde jeg nesten det var en spøk hvor lett det skulle være,... - 5 minutter med treg tasting det - Mplayer var det i dette tilfellet da,.. Xine o.l. prøvde jeg senere,...

 

- For mye automatikk er skadelig, men en god del install scripts er også rimelig lette å fatte,... og eks. rpm til redhat er heller ikke vanskelig å bruke / komme seg inn i,..

 

- Det finnes hauger av alternative programmer til det du bruker i Window, ikke sikkert du vil finne et som er like bra, men hvertfall en god erstatning...

 

Da kan nevnes noe : (har nevnt det jeg syntes er gode alternativer)

- Photoshop <-> GIMP

- WinAmp <-> XMMS

- MoviePlayer (divx m.f.) <-> Mplayer /Xine

- Outlook <-> Cronos II - her er det MYE,.. men jeg velger denne

osv...

Lenke til kommentar

se her; tulling skriver;

 

Ser at noen skriver at Linux er gratis og at Windows må man betale for. Igjen viser det hvor liten hjerne Linux brukere har. Hvem betaler for å bruke Windows som ligger gratis ute på nettet. Mulig Linux brukere ikke får til å laste med dette med fantastiske Netscapen browserwn som følger med Linux distribusjonene eller kanskje dere bruker Lynx. Linux har jo en meget fantastisk office pakke som heter VI. For å avslutte Office pakken til Linux må man den intuitive metoden "ESC : q!" noe alle fikk inn med morsmelken! Linux har jo pipe metoder som grep osv. Linux kommer til å være død innen 12 måneder.

 

 

"

 

Det er jo ingen vits å kommentere dette omtrent en gang, det viser jo bare en som virkelig (!) ikke har greie på hva han snakker om, vi ser det igjen, samme som vi ser gang på gang på gang, idioter som prøver å si noe fornuftig, men nei, dengang ei

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 16:34, Juppjupp skrev:

Skal Linux "vinne" må det bli enklere å bruke!! Man må jo ha doktorgrad+1000-vis av ensomme timer bak skjermen bare for å kunne gjøre enkle ting som se video eller høre musikk!!


 

Hvis du ikke klarer å se video eller høre musikk under Linux, vil jeg si problemet er i hodet ditt og ikke hos OSet.

 

Quote:


Det geniale med windows, er at det er bare å klikke, så går det meste nesten automatisk (f.eks å legge inn et nytt program!!!)


 

HALLOOO!!! Det er da bare å klikke på programmer (f.eks. RPM pakker) i en filbehandler i linux også! Nok et eksempel på at Wintendo brukere ikke vet hva de snakker om når det gjelder andre OS.

 

Nå er jeg lei av all drittpraten her inne. Gidder ikke kverulere med fjortiser som har Mandrake installert for å briefe til venner, for så å boote Wintendo så fort START-knapp abstinensene slår inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...