Gå til innhold

Knuse Microsoft!


Anbefalte innlegg

Hva som ikke kunne implementeres i nettverket vet jeg faktisk ikke, men resultatet ble at deres kunde måtte gå over til Microsoft og firmaet fikk ikke noe for jobben og gikk videre konkurs pga kostnadene med dette. Dette er selvfølgelig et skrekkscenario som like gjerne kan oppstå også på Microsoft-plattformen dersom konsulentene ikke gjør hjemmeleksene sine. Mange tror jo at å levere en "boks" som fungerer dekker behovet (litt sånn "teknikersyndrom", virker det, ja, da er alt iorden).

 

At vi ikke supporterer Linux ligger rett og slett i at vi ikke føler vi har den kompetansen det krever. Ved kjøp av datamaskin hos oss kan man få akkurat det operativsystemet man ønsker og blir det bedt om Linux protesterer vi ikke på det. Blir vi derimot spurt om hva vi anbefaler, spør vi gjerne kunden om hva han selv har mest erfaring med.

 

For å "kvele" påstanden om at vi er Windowsfantaster kan jeg legge til at vi kommer til å se nærmere på bl.a skoleversjonen av Linux når den foreligger som ferdig produkt, samtidig som vi faktisk har et program for uttesting av Linux på trappene og pr idag jobber med en serverløsning basert på FreeBSD for å kunne konkurrere med Microsoft på NAS siden.

 

Ellers må jeg si at sålenge innleggene her har vært saklige og veloverveide har det vært en interessant debatt, og jeg personlig føler jeg har lært en del jeg vil ta med meg videre i prosesser fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer et lite "usakelig" innlegg

 

Hypotetisk: Om en ulykke/krig rammet Microsofts back-up system med Deres kildekode® / Deres programmerere "ble borte" på mystisk vis.

 

Var det plutselig bare "åpne" operativsystem som fortsatt "overlevde"?

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-18 06:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 08:56, doofus skrev:

Kast begge to..


C64 DOS er både mer stabilt og mer brukervennlig enn begge to .. for ikke å snakke om Amiga Workbench..


 

 

Nå tar du feil, det er OSX som er mest brukervennlig og stabilt, åpen kildekode i bunnen basert på FreeBSD :smile:

 

(Avsporing av debatten egentlig :smile:)

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-18 10:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 10:46, t-paul skrev:


Nå tar du feil, det er OSX som er mest brukervennlig og stabilt, åpen kildekode i bunnen basert på FreeBSD :smile:


(Avsporing av debatten egentlig :smile:)


 

Blant annet FreeBSD...Darwin har plukket litt fra flere BSDer etter det jeg husker. NetBSD var vel mest framhevet i tiden da OSX ble lansert?

 

Nå må jeg se å få prøvd dette OSX snart siden alle skryter så fælt av det.

Lenke til kommentar

Den 2002-05-18 06:06, t-paul skrev:

Her kommer et lite "usakelig" innlegg

 

Hypotetisk: Om en ulykke/krig rammet Microsofts back-up system med Deres kildekode® / Deres programmerere "ble borte" på mystisk vis.

 

Var det plutselig bare "åpne" operativsystem som fortsatt "overlevde"?

-----------------------------------------------------

 

 

 

Ingen Microsoft folk som tør å svare? :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-05-18 21:18, t-paul skrev:

Quote:


Den 2002-05-18 06:06, t-paul skrev:

Her kommer et lite "usakelig" innlegg


Hypotetisk: Om en ulykke/krig rammet Microsofts back-up system med Deres kildekode® / Deres programmerere "ble borte" på mystisk vis.


Var det plutselig bare "åpne" operativsystem som fortsatt "overlevde"?

-----------------------------------------------------




Ingen Microsoft folk som tør å svare? :smile:


 

Hehe... det der er så hypotetisk at det er hypotetisk sett større sjangse for at verden går under... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-19 14:16, Danko skrev:


Hehe... det der er så hypotetisk at det er hypotetisk sett større sjangse for at verden går under... :smile:



 

 

 

Det er en skikkelig vill hypotese, hehe :smile:

 

MEN

 

Det var ingen som ventet det som skjedde 11. sept i fjor i U.S.A.

Microsoft kan være et ganske saftig mål for slike ugjerninger.

Håper for verdens del at Microsoft har beskyttet seg mot slikt siden vi er så utrolig avhengige av dem.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/05/19/331466.html

 

Uanz, lurer jeg på hva det sannsynlige forliket mellom MS og EU vil dreie seg om.. Om det er penger eller gratis software.. og for hvem *fundere*

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-19 15:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...