Gå til innhold

Dårlig ytelse på Inspiron 8600


phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg har dårlig ytelse på maskinen min. Spesifikasjonene er som følgende: 1.6Ghz (Dothan), 512 DDR 333, 30Gb 4200rpm harddisk og Radeon 9600 Pro Turbo. Bruker Omega 4.8 driverene.

 

Jeg får bare 7118 poeng i 3Dmark 01 og 2861 poeng i 3Dmark 03, er dette lite i forhold til specs'ene? I CS ligger jeg på 100 Fps men detter ned til 20-30 i smoke. Battlefield Vietnam hakker i ca 5min etter at jeg har loadet, det har nok sikkert med harddisken å gjøre. Jeg kjører 1280 x 800 på medium innstillinger. Kjører riktig nok UT 2003 smooth på 1680 x 1050 :roll:

 

Jeg vet at harddisken er treg (har den 80Gb 5400 rmp som jeg skal bytte til) men den kan da ikke ha så mye å si på ytelsen?

 

En anne ting, når jeg sjekker på System under Kontroll panel står det som regel bare 599Mhz, men ifølge SpeedswitchXP så har jeg 1598Mhz. Jeg satt SpeedswitchXP til MaxPerformance. Skal prøve å oppdatere Bios for å sjekke om det kanskje hjelper.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når intelmobile prosessorer ikke går for fult kjører de på en lavere hastighet. jeg så dette på min å ble litt skremt men nå har jeg funnet ut av det.

 

Du kan gå på strøminstillinger(høyreklikkr på batterimåleren og velg "Juster strøminnstillinger" denne er med fet skrift også) og sette denne til maks performence ller noe i den duren.

 

 

Jeg vil også anbefale at du har strøm kobla til når du kjører en slik test.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev så bruker jeg SpeedswitchXP og den var satt til MaxPerformance. Bruker alltid strømmen koblet til når jeg benchmarker. Flashet bios med nyeste versjon og lastet ned nyeste Omega drivere i natt og nå ble resultatet 10000 og noe smått i 3Dmark 01, testet ikke 04 da jeg var TRØTT og trengte søvn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...