Gå til innhold

Andre MMORGPS mens eg venter på WoW?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PvP er noe jeg bare har hørt om. Har vært alle sikkerhetssoner uten å treffe på en eneste. Holder meg nå i 0.0 sone ettersom jeg har joinet et corp. Forresten....det kom noen PvP'er innom en dag, men da docket jeg til dem var borte og brukte tiden på å planlegge skill og innkjøp. Før jeg joinet corpet så begynte jeg som mange andre med å mine. Tjente ca 20kisk pr tur så det var ikke akkurat lukrativt eller spennende, men det var en måte å få inn penger på når man er helt ny og finner ut ting og tang. Deretter begynte jeg med agent missions og holdt på med det en stund, med unntak av litt mining når jeg ville slappe av litt. En kompis av meg var veldig ivrig etter å få meg inn i corpet "sitt", så jeg reiste bort og sjekket det ut. Fulgte med litt på dem mens jeg holdt på med mitt eget (jakte pirater, loote og trade). Etterhvert så ble jeg med og hjalp dem med diverse oppgaver (haule og frakte), og ble så invitert inn i corpet. Nå synes jeg det er morsomt uansett hva vi gjør. Alle sitter på teamspeak og chatter mens vi spiller og det bringer et helt annet aspekt til spillet enn om man sitter alene. At jeg er med i et corp er dermed ikke sagt at jeg må være i systemet hele tiden. Jeg kan stikke avgårde på missions og rathunting, eller trade dersom det virker som en god ide. At det tar tid å jumpe er en nødvendighet i mine øyne. Dersom man hadde jumpet 20 jumps på 1 minutt så tviler jeg at det hadde vært noen særlig spenning med i spillet ved forflytning. Dessuten så ville neppe noen betalt særlig for rene frakteoppdrag.

 

Dessuten så må man nå huske på at SHIVA oppdateringen kommer i november! Denne vil gjøre det mulig for spillerene å benytte helt nye teknologier innen skip og utstyr, scenarios, forbedret interfacen, rettet på en del bugs +++

Se http://www.eve.is/features/shiva/ for mer info.

 

Men at spillet passer for alle vil jo være drøyt å påstå. årsakene til at jeg liker det kan være akkurat de samme årsakene til at andre ikke liker det og vica versa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du opna ein eve konto då? Det nyttar ikkje berre å laste det ned. Du må registrere deg på www.eve-online.com, betale nokre dollar. Når kontoen er aktivert kan du skrive inn bruker namn og passord. Du må og velge server. Den serveren du er ute etter er tranquility, dei andre servarane er test-servarar.

 

Sånn skal login skjermen sjå ut:

Ikke åpna EVE-konto.

Ikke betalt inn penger.

 

Men login-screenen som du la ved (TAKK!) viser med all tydelighet at det er noe galt med min PC. Alt fikk opp var noe hvitt og ubrukelig.

 

[halvveis offtopic]

Anarchy Online virka veldig dårlig. 3 i fps gjorde det ubrukelig. RAMen som jeg kalte "gammel type" viser seg å være PC100. Jeg fikk tak i nye ram-brikker som er PC133. Men det er feil på de/n. Når jeg starter opp AO etter ram-byttinga, så kræsjer AO. Jeg antar at AO bruker RAMen aggresivt. Jeg lasta ned memtest og den påviste feil på feil etter kort tid. Jeg må nok til med eliminasjonsmetoden (nei, ingen orddeling, men er usikker på om det skrives sånn...) for å finne ut hvilken brikke som er defekt.

 

[kjempe offtopic]

Skal kjøpe noen deler og oppgradere. Jeg må nok ty til nytt AMD-hovedkort, for CPUen skal visst være god nok (for god for dette billig-hovedkortet). Han som jeg fikk arva hw-en fra, mener hardnakket på at CPUen er AMD 1.7 Ghz, mens hovedkortet bare ser det som 1.2 Ghz - og oppfører seg deretter. Så jeg kommer nok til å oppgradere med CPUen som jeg har fra før, som "i sentrum".

Lenke til kommentar
Lineage 2 er bra. Jeg har spillt det siden mai og er helt avhengig. Har fått veldig mange i vennekretsen min til og bli avhengig også :p (tilogmed en som aldri har vært fan av rpg, han er blitt en av dem som spiller mest)

L2 er genialt ja :thumbup: Hvilken server spiller du på? Spiller selv på devianne med en lvl 40 warsmith.

Dette er jo ikke "bra". 50% av folkene i spillet er botter!

 

Clanene bruker masse botter for å tjene penger. For å si det slik, bruker du ikke bot i det spillet der så ligger du etter.

 

Så er det alt for lite våpen og slikt å velge i. Nesten mer variasjon i Diablo 1.

 

Men grafikkmotoren og slikt har jeg ikke sett makan til i ett MMORPG.

Lenke til kommentar
Dersom noen ønsker å spille EVE-online, men kvier seg på grunn av den trege oppstarten, kan jeg anbefale å ta en titt på ebay.com. Søk etter EVE account, så finner dere mange kontoer som gir et godt forsprang. Må betale, men ikke nødvendigvis så mye.

Dette synes jeg er sprøtt! Ville aldri kjøpt no konto. Selge derimot... :hmm:

Endret av Munch
Lenke til kommentar
Lineage 2 er bra. Jeg har spillt det siden mai og er helt avhengig. Har fått veldig mange i vennekretsen min til og bli avhengig også :p (tilogmed en som aldri har vært fan av rpg, han er blitt en av dem som spiller mest)

L2 er genialt ja :thumbup: Hvilken server spiller du på? Spiller selv på devianne med en lvl 40 warsmith.

Dette er jo ikke "bra". 50% av folkene i spillet er botter!

 

Clanene bruker masse botter for å tjene penger. For å si det slik, bruker du ikke bot i det spillet der så ligger du etter.

 

Så er det alt for lite våpen og slikt å velge i. Nesten mer variasjon i Diablo 1.

 

Men grafikkmotoren og slikt har jeg ikke sett makan til i ett MMORPG.

Etter det jeg har hørt så skal det ikke være så mye boter nå som det var før... :)

Lenke til kommentar
Lineage 2 er bra. Jeg har spillt det siden mai og er helt avhengig. Har fått veldig mange i vennekretsen min til og bli avhengig også :p (tilogmed en som aldri har vært fan av rpg, han er blitt en av dem som spiller mest)

L2 er genialt ja :thumbup: Hvilken server spiller du på? Spiller selv på devianne med en lvl 40 warsmith.

Dette er jo ikke "bra". 50% av folkene i spillet er botter!

 

Clanene bruker masse botter for å tjene penger. For å si det slik, bruker du ikke bot i det spillet der så ligger du etter.

 

Så er det alt for lite våpen og slikt å velge i. Nesten mer variasjon i Diablo 1.

 

Men grafikkmotoren og slikt har jeg ikke sett makan til i ett MMORPG.

eh..nei de fleste klanene bruker ikke botter til å lvle/tjene penger.

 

Lineage2 er HardCore derav må man jobbe ræva av seg for å komme noe sted og bli noe.

 

Jeg er enig det er få våpen, men å skaffe seg et B grade våpen kan ta over 1 måned.

 

Min Klan tjener penger på slottet vårt :tease: .

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke "bra". 50% av folkene i spillet er botter!

 

Clanene bruker masse botter for å tjene penger. For å si det slik, bruker du ikke bot i det spillet der så ligger du etter.

 

Så er det alt for lite våpen og slikt å velge i. Nesten mer variasjon i Diablo 1.

 

Men grafikkmotoren og slikt har jeg ikke sett makan til i ett MMORPG.

Smaken er som baken. Botter er egetlig ikke noe problem. De holder seg stort sett til nybegynner områdene, og det er alltid gøy å dra dit å kviste de hvis man skulle føle for det.

Synes det er mer enn nok våpen og utstyr. Når man ofte må spille i flere måneder for å få våpenet\rustningen man virkelig har lyst på, har man ikke noe stort behov for å bytte det ut i hytt og pine uansett.

Selfølgelig er det folk som jukser med "powerlevelling",boter ebaying og lingnende, men det vil det alltid være i MMORPGs. Det betyr ikke at man trenger å gjøre det for ikke å "henge etter" som du sier. Hvis eneste grunnen til at man spiller er for ha den sterkeste karakteren, har man egentlig valgt feil spill i utgangspunktet.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skal vel ikke si meg uenig i akkrat det. Men det er et simulatorspill. Derfor tar ting tid. Akkurat som i f.eks en flysimulator, hvor du bruker 15 minutter bare på å komme deg til riktig sted for oppdraget.

 

Kunne godt tenkt meg at man dukket opp litt nærmere ved warp, men på den annen side finnes det jo måter å omgå dette problemet på og. Enten ved hjelp av egne bookmarks satt 15km forbi dit du skal, eller ved bruk av afterburner eller mirco warp drives.

 

Men det er tydelig at dette spillet ikke passer deg. Og det er helt ok.

Bare lurer på hva du heter i eve?

Lenke til kommentar
Skal vel ikke si meg uenig i akkrat det. Men det er et simulatorspill. Derfor tar ting tid. Akkurat som i f.eks en flysimulator, hvor du bruker 15 minutter bare på å komme deg til riktig sted for oppdraget.

 

Kunne godt tenkt meg at man dukket opp litt nærmere ved warp, men på den annen side finnes det jo måter å omgå dette problemet på og. Enten ved hjelp av egne bookmarks satt 15km forbi dit du skal, eller ved bruk av afterburner eller mirco warp drives.

 

Men det er tydelig at dette spillet ikke passer deg. Og det er helt ok.

Bare lurer på hva du heter i eve?

Het XmasB, men har solgt kontoen min til en fyr i California for x antall dollar. Gikk som tidligere nevnt litt lei. Angret litt etterpå, for mens auksjonen på gikk, oppdaget jeg flere nye ting ved spillet. Fikk nytt battleship uka før jeg solgte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...