Gå til innhold

[FERDIG]: Forbedriger til Roughnecks.no ?


Anbefalte innlegg

Hei igjen,

 

Fikk et veldig hasteoppdrag her om dagen, da denne siden egentlig skulle vært ferdiggjort av noen andre for et par uker siden, og derfor er tiden min veldig knapp.

Har brukt i underkant av 2 timer på design+kode, så det er ikke allverdens. Har heller ikke fått annet materiale å jobbe med enn selve logoen.

 

Planen var kanskje at bildet under menyen skulle skifte @hover, men jeg får se om tiden stekker til.

 

Designet som skal "forbedres" kan sees her.

 

Siden det er snakk om "Stavanger Oilers' Offisielle Supporterklubb", og av det "kunden" har sett av siden til nå, så er han veldig fornøyd.

(Bare første og andre menyvalg "fungerer" foreløpig.)

 

Jeg står veldig fast atm og tar egentlig imot alt som måttte være. Så, fyr løs:

dev.paradoxia.org/roughnecks/

 

EDIT: Fargevalget kan jeg desverre ikke endre på, da dette er fast for klubben.

 

-----------------------------

 

Update:

Siden er nå ute; http://roughnecks.no/index.php

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det her er helt vilt.

Selv hastverksarbeidene dine blir ekstremt bra! Fargene passer bra sammen (tror det har noe med hvordan du har satt dem sammen) og typografien er kjempebra.

 

Det er kun to ting jeg har å utsette på dette designet, og det er:

- Synes det blir litt for drøy fargeendring på mouseover i menyen.

- Designet ellers er så vilt smooth at de crispy kantene i header passer elendig inn. Hva med å gi det en grunge-vri, slik som demoted.org?

 

Dette er ti-tomler-opp-arbeid! :thumbup::thumbup::thumbup: hmm.. tre får holde. :p

 

Edit: når jeg nå leser første post her, var det kritikk du var ute etter? :blush:

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Finfint arbeid detta polecat (som alltid), men vil trekke for et par ting:

 

- Litt kraftig endring ved mouseover i menyen?

- IMO skal tekstlinker i innholdet ha underline heile tida ;)

- Ser litt avkutta ut på høgre side, prøv å få til et bedre skille

- Ser ikkje heilt ka den "slitasjen" på header har der å gjøre, når ingenting anna har fått samme behandling.

- Sikker på at svart BG er riktig, eller?

 

Ellers :woot:

Lenke til kommentar

Header:

Headeren var det første øyene mine la merke til når siden for første gang ble besøkt.

Deler av den trekker veldig stor oppmerksomhet, sannsynelighvis på grunn av fargene og den figuren som skiller seg bra ut.

Jeg synes både figuren(logoen?) og Tittelen på headeren er godt gjennomført, men liker ikke det matte bilde helt til høyre.

Du er her feltet synes jeg ikke passet inn med resten av den litt grunge looken som websiden har.

 

Meny:

Det er egentlig ikke så veldig mye å si her forutenom at den kanskje er litt for pen.

Hover effekten synes jeg ble litt i det største laget og jeg tror det passer bedre om du reduserer denne.

Bildet under menyen sa du at du ville gjøre noe med, men jeg skjønte det ikke helt og synes også dette kræsjer litt med menyen; spesielt overgangen som er litt merkelig.

 

Innhold:

Oversiktlig og besjedent, så her er det bare skryt!

Det samme gjelder footer.

 

Alt i alt:

Alt i alt så er dette en relativt god side (ekstremt god i forhold til tiden som er brukt!)

Men jeg synes det er noe som kræsjer litt; på den ene siden så har du den litt grunge, røffe looken og på en annen side så har du den litt pene.

Jeg tror du må bestemme deg for en av de og kjøre det helt ut!

 

Hmm.. vet ikke om det ble noe sammenheng i det her, men det i hvert fall min mening.

Merker at det blir vanskelig å skrive lange innlegg etter en lang kveld med litt for mye whiskey.

Lenke til kommentar

Imponerende bra til å være gjort på ~2 timer :w00t:

Et par ting jeg ville rettet på:

- Det feltet med 'Du er her..' kan gjerne være der, men jeg syns det så litt rart ut at bakgrunnen plutselig ble bare helt svart, som for øvrig har et klart fargeskille til headeren under

- Må si meg enig med arve i at mouseoveren var hakket for kraftig, men knappene var skikkelig fine!

- Bortsett fra et par problemer i Cynthia™ Says - Web Content Accessibility Report ser den også meget bra ut "under panseret" ;)

Lenke til kommentar

Pen side, men:

- Avslutter litt for brått.

- :hover-effekten er litt, sånn passer ikke inn imo. Syns de "vanlige" knappene er helt greie, men de virker ganske flate og når man :hover'rer så syns jeg de blir for runde igjen.

- Ser også at innholdsfeltet går over menyfeltet, så innholdsfeltet går litt over knappene. Er litt plagsomt å se på

- "Skrevet av:" feltet så litt feil plasert ut, siden den havner under menyen. Sikkert bare jeg som er vandt med at de fleste har den under overskrifta.

 

Alt i alt: :thumbup:

Lenke til kommentar

for å ta det litt sytematisk,

header:

synes det ble litt rart med den grunge effekten i header siden resten av designet bærer preg av en smooth stil. på den andre siden tror jeg at det kanskje blir litt kjedelig hvis du tar det bort, men passet altså ikke helt inn.

 

meny, stilig, enkel og oversiktlig, liker hoveren.

hvorfor er det forskjellig hover fra "forsiden" og de andre?

 

Typografi, fin og oversiktlig PolCat style. ikke noe å utsette på den

 

en fin side alt i alt, savner kanskje en avslutning på høyresiden, ellers flott :thumbup:

er imponert over hva du klarer å få til på så kort tid.

 

edit: enig med smoothie synes skrevet av er litt feilplassert, kan virke som om den hører til posten under hvis du leser noe midt på siden

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

:)

 

skjønner ikke hvorfor folk ikke liker menyen. den var noe av det beste jeg har sett på lenge.

 

det er bare èn ting jeg la merke til

-det hvite skillet mellom toppen av menyen og den svarte bakgrunnen på headeren var ikke rett. men det skal kansje ikke være det?

 

edit: det ble litt dårlig forklart. jeg skjønner at det ikke skal være rett. men det jeg mener er at det ikke er like mye mellomrom langs hele linja.

 

edit: teksten i "kontakt oss" a:hover er forresten for høyt oppe

Endret av N*
Lenke til kommentar

Som andre sier; Uansett om du har 13 minutter eller 13 uker, så blir det sweet uansett :)

 

Hver gang jeg skal kommentere deg, så blir jeg som oftest taus (kanskje du har merka det) :) Stilene dine (de fleste) faller alltid i smak, og finner sjeldent noe å kommentere.

 

Nå skal jeg prøve å si noe (annet enn det jeg har sagt tidligere om dette designet):

- Noe "stemmer" ikke helt med overgangen fra de skrålinjene (i toppen) til den BGen som Roughnecks står på.. De der grunge-greiene kan ha noe med saken å gjøre..

 

- Fargevalget på ren tekst er smooooooooooooooth :) Spesielt overskriftene er kosne.

 

- I mailadressene til folk her må du legge inn det som heter "hard bindestrek", noe som gjør at de aldri vil dele seg dersom det blir linjeskift. Har egentlig ikke noe å si siden det er klikkbart, men det kan virke forvirrende. På hovedsiden ser du et eksempel på en uheldig bruk av myk bindestrek, som deler der streken er. Slike harde bindestreker skal også brukes i ord som CD-ROM, e-mail osv.. Du skjønner (håper jeg) :)

 

- Er det mulig å gjøre header (evt deler av den) klikkbar..? En grei måte å komme seg til hovedsiden på, og mange leter oppiher for å komme nettopp dit.

 

- Mouseover i meny er også kosen.

 

- Hm, hvor ble det av "logoen" som var ved siden av selve siden ? Jeg likte den jeg.. :blush:

 

Alt i alt, meget bra arbeid Poler. :)

 

Kos og klem :love:

Lenke til kommentar

De hvite bokstavene i menyen går litt i ett med den hvite tekstflaten, så hvis du finner en farge eller gråtone tror jeg det blir bedre.

 

Siden er bra. Vi snakker 2 timer effektiv jobbing? For hvis du satte deg ned, hadde to timer og lagde dette er du utrolig rask.

 

loff209

Endret av loff209
Lenke til kommentar

På en eller annen rar måte minner den meg litt om demoted v2, ihvertfall menyen :hmm:

 

Headeren er diggbar, bortsett fra "slitasjen" som har blitt nevnt mange ganger her allerede. Ang. menyen skjønner jeg ikke hvorfor folk synes at mouseoveren ikke er bra! Den er jo konge :grin: Bytte av bilde under meny vil nok gjøre seg, evt at du bruker det som bakgrunn, og at det kommer opp veldig kort info oppå det i stedet?

 

En liten ting som skuffer meg tho: ikke validert css.. Men siden du bare har jobbet med kode i 1 time, så har du kanskje ikke hatt tid til å sjekke?

 

Keep up the good work, PC! :w00t:

 

Edit:

- Er det mulig å gjøre header (evt deler av den) klikkbar..? En grei måte å komme seg til hovedsiden på, og mange leter oppiher for å komme nettopp dit.

Og vitsen er? Det er jo et eget element i menyen som heter "Forsiden" jo! :p

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Hei og hå,

 

Hva skulle jeg gjort uten dere? :love:

Takker for veldig grundige og fine tilbakemeldinger, skal rette på det fortløpende, så kommer jeg med en update i løpet av kvelden.

Dumme meg ser også nå at hoveren er alt for kraftig, det sure med dette er at det tar så forbanna lang til å lage alle bildefilene på ny. :p Men må det til, så må det til.

 

Takker igjen, kommer som sagt tilbake med update om ikke så lenge. :thumbup:

 

EDIT: Noen som kan forklare meg de to like feilene i CSS'en nå med en gang? Er det at px verdi og center ikke får lov å være sammen? :dontgetit:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Hmm... Ser ikke ut til at du har satt det i riktig rekkefølge, hvis jeg forstår dette her rett:

'background'

    Value:  [<'background-color'> || <'background-image'> || <'background-repeat'> || <'background-attachment'> || <'background-position'>] | inherit

    Initial:  see individual properties

    Applies to:  all elements

    Inherited:  no

    Percentages:  allowed on 'background-position'

    Media:  visual

    Computed value:  see individual properties

 

The 'background' property is a shorthand property for setting the individual background properties (i.e., 'background-color', 'background-image', 'background-repeat', 'background-attachment' and 'background-position') at the same place in the style sheet.

 

Given a valid declaration, the 'background' property first sets all the individual background properties to their initial values, then assigns explicit values given in the declaration.

 

Example(s):

 

In the first rule of the following example, only a value for 'background-color' has been given and the other individual properties are set to their initial value. In the second rule, all individual properties have been specified.

BODY { background: red }
P { background: url("chess.png") gray 50% repeat fixed }

 

Med mindre jeg har misforstått alt det de sier der da?

 

Edit: hentet herfra.

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Ok, da var en del endringer gjort her. Går litt tregt, for jeg er så ivrig på å få opp bloggen min, og TextPattern var ikke barebare for en php-idiot. :p

 

Menyen

- Endret hovereffekten ganske mye. Mykere og endringen blir ikke så ekstrem. Synes resultatet ble bedre.

 

Look

- Tok grunge-effekten bort fra alt som hadde den, og myknet ut resten.

- Prøvde å få til en litt mykere overgang på høyresiden. Vet ikke om det ble så veldig mye bedre, men verre synes jeg ikke det ble.

- Flyttet "Du er her" helt til toppen og laget en slags "blokk" av det.

 

Typografi

- Endret litt på oppsettet av visning av nyheter, la "skrevet av" rett under h-elementet, og satt ned font-size litt på den.

 

Kommentarer til endringene? Forbedring/forverring?

 

------------------------

 

Så noen kommentarer til dere:

 

IMO skal tekstlinker i innholdet ha underline heile tida

Ja, jeg er forsåvidt helt enig, men jeg synes linkene er vel bra markert som de er nå. Dersom man i tillegg skal ha underline, blir det vel kanskje å undervurdere brukere litt? :shrug:

 

Sikker på at svart BG er riktig, eller?

Tja, forumet og galleriet de bruker har det, så da bør det vel stå mest mulig i stil med det. Kan være enig i at det blir litt mørkt.

 

Hmm.. vet ikke om det ble noe sammenheng i det her, men det i hvert fall min mening.

Jeg fikk veldig mye ut av det du skrev jeg, og de fleste endringer er allerede gjort. :thumbup:

 

Ser også at innholdsfeltet går over menyfeltet, så innholdsfeltet går litt over knappene. Er litt plagsomt å se på

Hm, ikke helt sikker på hva du mener her? Har du screenshot kanskje? :)

 

det hvite skillet mellom toppen av menyen og den svarte bakgrunnen på headeren var ikke rett. men det skal kansje ikke være det?

Det stygge overgangen forsvant vel kanskje litt nå etter endringene, eller?

 

I mailadressene til folk her må du legge inn det som heter "hard bindestrek", noe som gjør at de aldri vil dele seg dersom det blir linjeskift. Har egentlig ikke noe å si siden det er klikkbart, men det kan virke forvirrende. På hovedsiden ser du et eksempel på en uheldig bruk av myk bindestrek, som deler der streken er. Slike harde bindestreker skal også brukes i ord som CD-ROM, e-mail osv.. Du skjønner (håper jeg)

Skjønte ikke bæret av det, men jeg har iallefall gjort den lenken om til et klikkbart navn nå. :p

 

Er det mulig å gjøre header (evt deler av den) klikkbar..? En grei måte å komme seg til hovedsiden på, og mange leter oppiher for å komme nettopp dit.

Det er selvfølgelig fullt mulig, men jeg ser ikke helt behovet da menyen er så veldig synlig. Var egentlig planen ja.

 

Hm, hvor ble det av "logoen" som var ved siden av selve siden ? Jeg likte den jeg..

Det har seg slik at de faktisk ikke fikk lov (:ohmy:) å bruke denne (som var deres originale logo), fordi den var for ekstem og støtende visstnok. Jaja, skal ikke blande meg jeg, selv om det synes litt strengt kan man si.

 

På en eller annen rar måte minner den meg litt om demoted v2, ihvertfall menyen

Du sier noe der. :blush:

 

------------------------

 

Kommentarer eller noe annet jeg burde ta tak i?

 

 

EDIT: Link for de late-

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...