Gå til innhold

Matrox Parhelia knuser(!) alt som eksisterer av Skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

unnskyld at jeg sier dette... men get a life.

hver eneste gang det kommer ut et nytt 3dkort som knuser det alt sier dere.

 

det eneste jeg er interessert i av et 3dkort er at den skal ha akseptabel ytelse, akseptabel 2d og 3d grafikk og aller viktigst: AT DET FUNKER!!!

jeg er ikke en av de få heldige som har råd til å kjøpe et nytt 3dkort hver gang det kommer noe nytt. og jeg tviler på at de fleste av forumsbrukerene har råd til å bruke 8-10 tusen i året på 3dkort.

 

litt dømer på "hykleriet" er vel:

radeon8500, gf2,gf3,gf4 og sikkert lenger tilbake i tiden også...

 

vennlig hilsen Jostein

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 15:39, Odden skrev:

unnskyld at jeg sier dette... men get a life.

hver eneste gang det kommer ut et nytt 3dkort som knuser det alt sier dere.


det eneste jeg er interessert i av et 3dkort er at den skal ha akseptabel ytelse, akseptabel 2d og 3d grafikk og aller viktigst: AT DET FUNKER!!!

jeg er ikke en av de få heldige som har råd til å kjøpe et nytt 3dkort hver gang det kommer noe nytt. og jeg tviler på at de fleste av forumsbrukerene har råd til å bruke 8-10 tusen i året på 3dkort.


litt dømer på "hykleriet" er vel:

radeon8500, gf2,gf3,gf4 og sikkert lenger tilbake i tiden også...


vennlig hilsen Jostein


 

Det som er det store er at Matrox sier selv at de satser på 3D gaming esperience, noe de satt som 2. prioritet på Gxx0 xx serien sin.

 

Og, det er lenge siden man har hørt noe nytt fra Matrox, litt svirrende rykter om G800 her og der, men ikke noe konkret.

Lenke til kommentar

Ahhhh Gode Gamle Matrox.. Mitt første løskjøpte skjermkort etter ARK Logic kortet mitt var et Flunkende nytt Matrox G200 kort med HELE 8MB video minne..

 

Alle i gata var grønne av misunnelse! På den tiden var det omtrent normalt med 16mb Ram i en pc. Her har jeg halvparten på et skjermkort!!

 

Var meget glad i Matrox kortet mitt jeg. Det funker enda den dag i dag også! Det er KVALITET!

 

Men igjen det spørs om det klarer å ta ut R300 og NV30. Det gjenstår å se. Men et godt kort har jeg absolutt INGEN tvil om at det blir. Er så utrolig deilig at Matrox har kommet på banen igjen også. Var overlykkelig da ATI kom ut med High End kort, Har aldri likt Nvidia og kommer ikke til å gjøre det heller. Så nå har jeg 2 produsenter å velge imellom først før jeg eventuellt må gå til nvidia. Og siden både ATI og Matrox nå har kort på vei som garantert er bedre enn Geforce 4 og sikkert ligger fint på linje med NV30 så kan nvidia dra dit pepper'n gror!

 

Canadiske skjermkort er tingen! :razz:

Lenke til kommentar

Oppdaterte ze profilè :smile:

 

_________________

Asus A7M266D Dual AMD760MPX

2x Athlon XP1800 @ XP2100 (1.75v)

2x Swiftech MCXC370B / Delta 85M3

256mb DDR Apacer @ CL2 266MHZ @ 302MHZ

256mb DDR Apacer @ CL2 333MHZ @ 302MHZ

Western Digital 120GB 8MB Cache 7200RPM

Seagate Barracuda

 

Glem det.. Det funka ikke.. Men men

 

Tja du kan jo si det sånn at den er blitt klokka ned. Hovedkortet støtter ikke mer enn 266mhz uansett. Meninga var egentlig å kun bruke 333mhz brikker men tenkte ikke så langt helt i begynnelsen. Når ram'en ikke holder igjen så er det bare å klokke. Kline på en feit kjøleribbe på chipsettet og kjøre opp. Men men det får vente.

 

Uansett. Har et Creative Geforce 4 mx440 :sad:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ReVoX på 2002-05-14 16:56 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: ReVoX på 2002-05-14 17:02 ]

Lenke til kommentar

Dette er definitivt et kort jeg skal ha. Først og fremst pga. av triple head supporten (har 2 17" og en 19"). Har hatt flere matrox kort gjennom tidene, og de er KANON bra kvalitet.. På 2D har de lenge vært ledende i markedet, så om dette kortet er bedre enn tidligere kort, har de allerede et massivt marked som kommer til å kjøpe dette. 3D'en blir liksom en "bonus" for slike (som meg). :smile:

 

Venter med spenning på de første tester av det..

 

[ Denne Melding var redigert av: morty1234 på 2002-05-14 18:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 19:46, mFaFa skrev:

Morsomt at MATROX tydeligvis har bestemt seg for å lage skjermkort som ikke BARE duger til 2D! Dette liker vi! Konkurranse er flotte saker, spesielt for kundene.. Også var triple view funksjonen fet! Bare synd at de færreste får skaffet seg 3 skjermer. Samtidig kan det bli veeldig urettferdig hvis de værste CS-nerdene kjøper seg kortet og kobler på 3 skjermer! Samtidig hadde de sikkert blitt de eneste gamerne som hadde giddi dette, og da hadde de dengt enda værre.. hum..


 

hei harald, men såvidt jeg vet strekker 'cs-nerder's kunnskaper seg ikke lenger enn til at matrox er noe man kan ha på brødskiva.. =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 20:02, GeCcO skrev:

hahaha


matrox har ikke sjanse på noe plass i grafikkort markedet, bare tenk når ATI kommer med Radeon 10000 og nVidia med NV30, kanskje men bare kanskje vill matrox få noe ut av de spesifikasjonene de har jo ikke noe ry for å lage gode kort



 

:D

neida.. (les: ironi)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 15:32, Smirnoff skrev:

Om 6-9 måneder er kortet middelmådig uansett. Så det er masse oppstyr som vanlig, og så dør det bort. Bare se på GeForce3 Ti500, for en liten stund siden det ultimate, idag er det bare rævva. Verden er forskrudd.


 

øøø hallo.. kan du si meg HVORFOR gf3tixxx er 'rævva ?! det er det jo absolutt intet grunnlag for.. det er jo det samme som å påsta at INGENTING annet enn gf4ti4600 ikke duger til noen verdens ting

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-15 00:49, Ludde skrev:

Quote:


Den 2002-05-14 15:32, Smirnoff skrev:

Om 6-9 måneder er kortet middelmådig uansett. Så det er masse oppstyr som vanlig, og så dør det bort. Bare se på GeForce3 Ti500, for en liten stund siden det ultimate, idag er det bare rævva. Verden er forskrudd.


 

øøø hallo.. kan du si meg HVORFOR gf3tixxx er 'rævva ?! det er det jo absolutt intet grunnlag for.. det er jo det samme som å påsta at INGENTING annet enn gf4ti4600 ikke duger til noen verdens ting

 

Formulerte meg kanskje litt feil der ja. :smile: Personlig har jeg et GF3 Ti200 kort klokka til godt over Ti500 hastighet, og det holder i massevis for meg. Men husk det at et Ti500 kort er mye dyrere enn et GF4 Ti4200 kort, som slår Ti500'n. Derfor vil det jo ikke lenger lønne seg å kjøpe et Ti500. Og nVidia har jo sluttet å produsere GF3 chips også. Så for 6-8 måneder siden var Ti500 det ultimate, idag er det ingen som vil kjøpe det. Så rævva er det ikke, men å kjøpe det ville være bordkasta penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...