Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Mimer adsl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i går fullt adsl utstyr, og i dag installerte jeg det.

Alle lampene lyser på modemet, også DSL lampen.

Men nå skal jeg liksom bare plugge inn i nettverkskortet, men jeg får ikke adsl.

Hva må jeg sette opp/lage til for å få den til å fungere?

Har internett uten brukernavn og passord, slik jeg slipper å bruke det.

Håper noen kan hjelpe meg snarest mulig, for jeg har ventet i 2 år på adsl :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller jo hadde dem visst, men har gjort alt som står der, men fungerer ikke.

Jeg får ikke kontakt med router. Jeg får ikke pinget den.

Skrevet (endret)

Får du ikke kontakt med ruter i det hele tatt, er det noe galt med enten kabelen mellom pc<-->ruter, eller nettverket på¨pc'en, eller rutererboksen er defekt.

Du skal få kontakt med ruteren uansett om du har koblet telefonlinjene feil eller ikke.

Edit: på pc'en må du sette opp egenskapene for internett protokoll (TCP/IP) til å motta IP adresse automatisk, og motta DNS server automatisk. Da skal det virke, eventuelt må du starte maskinen på nytt.

Hva skjer når du skriver ipconfig i CMD ?

Endret av likferd
Skrevet (endret)

Du må sette din IP-adresse og gateway adresse, som er 213.184.206.1 (hos meg hvertfall...)

Dette avhenger selvsagt av hva slags modem løsning du har. Selv har jeg en gjennomsiktig greie som ikke synes på nettverket.

Endret av hanscats
Skrevet
Jeg fikk i går fullt adsl utstyr, og i dag installerte jeg det.

Alle lampene lyser på modemet, også DSL lampen.

Men nå skal jeg liksom bare plugge inn i nettverkskortet, men jeg får ikke adsl.

Hva må jeg sette opp/lage til for å få den til å fungere?

Har internett uten brukernavn og passord, slik jeg slipper å bruke det.

Håper noen kan hjelpe meg snarest mulig, for jeg har ventet i 2 år på adsl :hmm:

prøv å å gå inn i kommandolinje (start meny - run - for så å skrive cmd)

prøv å skrive: ping 192.168.1.1 får du ikke noe kontakt så er det enten noe galt med kabelen eller modemet.

såvidt jeg vet skal man kunne pinge addressa selv om man ikke har mottatt noe ip addresse fra modemet/routeren

får du ikke noe kontakt og har prøvd de kablene som følgte med la med mimer har du mest trolig mottatt ett defekt modem.

har mimer selv...

Skrevet

ping 192.168.1.1 får du ikke noe kontakt så er det enten noe galt med kabelen eller modemet.

Har jeg prøvd, det funka ikke.

Det som er rart er at jeg får nettverk, det fungerer, men ikke selve adsl gjennom nettverkskortet. Hjelper det noe med disse opplysningene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...